tudost02

Reparatii migaloase

6 posts in this topic

        Salut. Am creat acest topic deoarece nu am gasit nimic similar, iar masinile astea pe masura ce se invechesc devin agasante prin tot felul de chitibusuri si greierasi. Sunt din Iasi si caut un coleg sau un mecanic cu rabdare, care sa ma ajute sa remediez cateva probleme deloc grave, dar care necesita rabdare. 

       Mecanici foarte buni cunosc si eu, insa vad ca mai toti s-au specializat pe schimbat lanturi de distributie la BMW-uri si alte tipuri de manopera banoase punct ochit-punct lovit. Am prieteni chiar destul de apropiati, mecanici buni, care fug de ea ca sarsaila de tamaie. Nu au rabdare sa surubareasca la ea, ce mai.  Chiar si baietii de la BogdanG mi-au facut chestii importante atunci cand le-am lasat masina, neavand timp sa se joace de-a greierasii si cumva le dau dreptate cand am vazut coada de Volvo-uri din diferite judete ala tarii din fata garajului lor, parcate pe trotuare, pe strada si pe garduri, ca intr-o sala de asteptare a unui medic bun. Probabil ca daca as fi trait in Bucuresti as fi stat pe capul lor cu lazile de bere, insa nu am timp sa ma duc prea des pe acolo.  Masina: S60  2003- 2.4 T, automat

      Ca sa nu mai lungesc vorba, o sa expun aici pentru ce anume as dori ajutorul si daca se gaseste vre-un priceput pasionat si rabdator, astept un semn:

        - intra frig pe la picioare, prin dreptul casetofonului si prin lufturile de la torpedo ( posibil motorase clima, sau vre-o gaura pe sub bord, habar n-am )

        - miros de evacuare in habitaclu, chiar si pe recirculare ( nu stiu pe unde vine, dar e acelasi miros ca cel din compartimentul motor )

        - consum extrem de mare, chiar si pentru un motor 2.4T - 17% in afara, 22-23% in oras, la mers normal. Posibil sa fie din cauza distributiei care a fost montata cu semn pe fulie, fara cale originale, ceea poate insemna ca supapele sa nu deschida la timingul corect si injectia de carburant sa fie data peste cap. Variatorul am inteles ca nu e, din ce mi-a zis asta vara Bogdan. Problema este ca porneste mereu la sfert de cheie ( nu stiu daca asta ar trebui sau nu fie un semn al distributiei ).  O alta cauza ar mai putea fi si faptul ca presiunea gazelor  de pe evacuare pe turbina a dat valoare scazuta pe teser, ca masina nici nu trage exact cum ar trebui, adica trage, insa nu ca la 200 cp.  Eu unul, as da galeriile jos, as schimba pe acolo garnituri si tot ce tine de etansare, turbina as curata-o cu toate ca e benzina, insa poate nu e asta, cine stie. Bujiile sunt noi, erori pe aprindere nu sunt, deci cauza asta ar fi eliminata.

         Dupa ce rezolv problemele astea, am de gand sa-i fac un Stage 1 la 238 CP, insa pt asta motorul ar  trebui sa functioneze in parametri normali. 

         Cam asta ar fi in mare. Masina imi place si nu  vreau sa o dau, mai ales dupa ce am bagat o gramada de bani in ea si chiar daca as da-o, as face-o cu draga inima cand o sa-i vina timpul, de buna, fara defecte ascunse. Prin urmare, spuneti-mi voi ce e de facut. Cele mai derenjante lucruri sunt consumul si mirosul de evacuare din habitaclu, partea cu frigul pe la picioare sa spunem ca acuma iarna e mai deranjanta, cu toate ca la un mom dat trebuie facuta. 

       V-am salutat

          

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te salut,

Ca pornire, a mea intotdeauna (de noua) invarte de 2-3 ori apoi porneste. Acum are 163.000km si tot asa porneste. Consumul e cam de 12-13.5 in oras si 8.5-9.2 in afara, dar e manuala. Pentru pierderea de putere, verifica TCV-ul (turbo control valve), la mine a fost dus si era cotet masina. Dupa ce l-am schimbat, a fost diferenta ca de la cer la pamant. Verifica si furtunele de vacuum, inclusiv suportii motorului (aia vacumatici). Succes ! Referitor la celelalte chestii, nu stiu ce sa zic.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tudost02 

1. frigul de la picioare trebuie sa fie de la ventilator sau filtru polen montate gresit, daca nu sunt capacele inchise etans intra frig pe la picioare . 

2. mirosul de gaze trebuie sa fie de la evacuare sau pierderi de ulei ce ajung pe evacuare . 

3. consumul mare e ciudat sa fie tot mare pt ca tu aveai probleme cu valva reset si am rezolvat problema aia, la fel si faptul ca nu tragea, am schimbat valva si tragea cand am testat eu masina, acum nu stiu daca ai termen de comparatie, totusi e vb de un motor LPT ce nu rezista foarte mult la presiuni marite si cai multi . 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Abia acum am vazut raspunsurile voastre, merci. Intre timp, am mai efectuat vreo doua schimburi de ulei si filtre si masina si-a mai revenit ca putere. E totusi din 2002, nu prea mai ai ce-i cere. However, va scriu ce hibe mai are, orice sfat este binevenit cu multumiri anticipate:

   1. Mirosul de gaze din habitaclu persista - am obturat cu o carpa capatul evacuarii si moturul continua sa mearga ( poate fi un indiciu, cred ). Apoi, a aparut un horcait ca de tabla-pe-tabla la relanti, iar daca accelerezi un pic pe loc nu se mai aude. De obicei apare cand stai cu piciorul pe frana si schimbatorul in D

   2. Consumul in oras este de 20%, ce-i drept, la trafic aglomerat, dar fara sportivitate. In afara, e alta poveste. Am fost cu ea la mare si mi-a luat 11.5% pe GPL, intr-un regim alert spre sport, adica 5h de la Iasi la Constanta. Totusi, ceva tot mai are, o sa revin la un mom dat la subiect

   3. Alarma de fabrica. Am lasat masina unui DOREL sa-mi schimbe arcurile noi fata-spate. Pe langa faptul ca tot lasata de fund sta, nu stiu cum a reusit sa o lase fara baterie si acum alarma suna mereu, daca o inchizi din telecomanda. Daca o inchizi cu cheia, nu se mai declanseaza. 

   4. CUTIA! I-am schimbat uleiul imediat de cand am dat-o jos de pe platforma, adica anul trecut. Cel care a fost dat jos avea culoarea brun-aramie, ca o cafea diluata. I-am pus ulei original, l-am dat jos dupa 1000 km, apo cutia  a fost conectata pe o masinarie de la Ravenol care i-a facut un flush complet, dupa care i-am bagat iarasi ulei original. SIMPTOME: Cand se incalzeste si schimb in Drive, face un ZBANG! de zici ca se rupe masina in doua. Acelasi zgomot-soc violent il face si atunci cand decelerez masina pana aproape de oprire, dupa care accelerez usor ( exact cum i-ai da a doua unei cutii manuale ). Uneori se mai intampla sa nu faca turatie atunci cand ii dai kick-down, schimband imediat in treapta superioara, uneori chiar o treapta dupa alta intr-o fractiune de secunda ( asta face mai rar ). Este vorba de modelul AW 50-51SN.

  5. In afara de cele de mai sus, motorul se misca excelent. Nu zici ca are 302 000 km. Dupa cum m-a sfatuit Cipilika, i-am dat jos "glodul" din baia de ulei care chiar asa arata, ca o smoala intarita. Merge numai cu ulei sintetic 5w30, maxim 10 000 km. La drum intins, e o placere. Masina se simte, mai precis devine un fulg, datorita puterii si stabilitatii. 

 In rest, articulatiile sunt cam sensibile si se reaud destul de repede, dar rezista de la un schimb de ulei la altul si nu sunt exagerat de scumpe. Pe drumuri ma rele, masina se simte destul de rigida si iti impune s-o lasi mai usurel. 

 Concluzia este ca, la bugetul consumat pana acum cu ea, gasesti XC70-uri model 2007-2008 cu aprox 7000 euro, sau S60 facelift,  care macar sunt mai noi si au teoretic sanse mai mici sa te necajeasca. Asta ca sfat pentru cei pe care-i mananca palma. In cazul modelelor mai vechi, sunt sanse mari ca varza sa fie mai scumpa decat capra

Share this post


Link to post
Share on other sites

        Rezolvat problema cu mirosul in habitaclu. Nu era de la evacuare, ci la de un colier de la fitrul instalatiei GPL. Mirosea de fapt a gaz.  A ramas cutia, care smuceste atunci cand decelerezi si accelerezi din nou, sau cand schimbi in D la cald ( cupleaza in DRIVE dupa 2-3 secunde de la actionarea levierului, cu o smucitura care misca toata masina). M-am obisnuit cu ea asa, doar sa nu ma lase-n drum la un moment dat sa pice de tot. Ma gandesc sa iau totusi o cutie de facelift sau de S80 facelift ( am inteles ca are aceeasi cutie ca  2.0T sau 2.5 T fara AWD, sau sa o reconditionez la baietii de la Arad. In afara de asta, masina merge super, de tras trage bine, sa vedem daca s-a mai reglat consumul dupa interventia la instalatia GPL. 

        La proiectul cu upgrade-ul sistemului audio nu am renuntat, am cumparat sistemul complet de la Ciprian acum 1 an - unitatea, amplificatorul si toate difuzoarele, insa as astepta totusi sa gasesc amplificarul galben ( PA-300). Daca apuc sa-l pun pe cel cu eticheta albastra, nu stiu daca o sa mai am rabdare ulterior sa umblu iarasi la el. Plus ca daca as monta sistemul, l-as schimba odata cu fetele de portiera, torpedoul si interiorul complet,pe care inca nu l-am gasit in stare decenta. Mai sper ca fetele de portiera random pe care le voi gasi, sa nu aiba sistem de prindere diferit pt difuzoarele premium sound fata de cele standard

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Tot miroase a evacuare in habitaclu. Din pacate mirosul a revenit.Trebuie sa vad ce are. Daca-i rezolv chichita asta si cutia, masina e perfecta. Smuciturile din cutie pot fi de la convertizor, am auzit aceleasi simptome la o Toyota si era de la convertizor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now