herrodoth

S60 D5 AWD probleme pornire

8 posts in this topic

Salutari tuturor,

Sunt si eu un "proaspat" posesor de S60 si dupa aproximativ 5000km de cand il am a inceput sa faca probleme.

In acest moment masina este imobilizata si sub nici o forma nu vrea sa mai porneasca.

Problemele au inceput acum 2 saptamani printr-un simplu bec ars pe stopul de frana. Am schimbat becul ars dar problemele au continuat, cu aceeasi eroare de bec ars in bord. Dupa o scurta discutie cu dl Vadim am schimbat cele doua switch-uri de pedala dar in momentul in care am schimbat acel switch negru de la pedala de frana, cel cu mufa lata, masina a inceput sa faca, ca un pom de craciun si nu a mai vrut sa porneasca. Am dat inapoi switch-ul (hella), am comandat altul (calorstat-vernet)  banuind ca cel nou are probleme si  pus switch-ul vechi (fomoco). Cumva masina a pornit dupa ce am am citit si sters erorile cu o simpla mufa obd. Dupa inca 2 zile si dupa ce am schimbat din nou switch-ul cu cel nou masina a inceput sa faca din nou ca un pom de craciun (am atasat si un mic video) dar a pornit si mers perfect.

In acest moment am cam inceput sa caut diverse solutii, am comandat o mufa/diagnoza vida/dice (2014D) si am sperat ca voi avea un pic de noroc macar pentru diagnosticare. Pana la venirea mufei am mai mers un pic cu masina pana intr-o seara cand am oprit-o iar dimineata nu a mai pornit. Am constatat ca masina avea bateria un pic slaba asa ca am cumparat una noua de 95Ah si 900A si am pus-o pe masina. Intre timp a venit si diagnoza VIDA/Dice si am citit erorile si le-am si sters gandindu-ma ca este normal sa fie ceva acolo devreme ce bateria a fost slaba (11.8v).

Acum bateria are 12.5v - 12.3v cu contactul pus (ignition 2) Am atasat si o poza cu erorile care sunt in acest moment pe masina. Aceste erori sunt genererate in momentul in care incerc sa o pornesc. 

Are cineva o idee despre ce ar putea sa aiba masina ?

A fost foarte bine intretinuta inaine de Swedetech cat a fost in garantie si de Dl Vadim dupa garantie, cu toate schimburile la timp si o carte de service destul de detaliata.

 V-as fi foarte recunoscator pentru orice idee. Pote o voi putea si eu porni fara sa o duc pe platforma 300-400 km pana in Bucuresti.

 

p.s. - motorul se invarte, dar nu vrea sa porneasca.

VID-20191120-WA0001.mp4

DSC_1589.JPG

Edited by herrodoth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erorile astea afisate in VIDA sunt cele care erau initial (inainte sa le stergi) sau astea au ramas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acestea au ramas. Dupa stergere. Primele erori, din pacate nu am vazut care sunt deoarece le-am sters cu o mufa obd pt a o porni dupa schimbarea switch-ului de frana de la pedala (cel negru cu mufa lata). Acum am schimbat din nou bateria si se pare ca numai porneste nici DIM.ul... cred ca are ceva greieri mai mari. Chiar si o parte din erori au disparut in special cele de scurt. Dar tot nu vrea sa porneasca si dim-ul e mort cica software incompatibility. 

 

P.s. un service bun pt volvo prin zona olteniei se gaseste ? 

Edited by herrodoth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Service bun pt. volvo nu prea gasesti in afara de Bucuresti. Ia legatura cu Vadim, daca de la el ai cumparat-o. Poate te ajuta prin TeamView-er...

Incearca totusi sa iei jos borna negativa pt. o noapte. A doua zi pune contactul pe pozitia 2 si pune inapoi borna. Poate ti-se vor reseta calculatoarele si va porni masina....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina nu este cumparata de la Vadim doar servisata in ultimii aproximativ 5 ani de el si intr-un final a ajuns la el acum o zi. Poate maine vedem si un rezultat. Inca se lucreaza pe acolo si la service nu numai la masini asa ca astept un diagnostic pentru moment.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din film se vede clar ca ai probleme de fire .

Tb vazut clar de unde este problema .

Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un mic update, pentru posteritate, dupa cum zicea Dl. BogdanG problema a fost de fire si anume dupa inlocuirea magistralei CAN de la DIM la CEM problema a fost rezolvata.

Le multumesc pe aceasta cale baietilor care au fost implicati in rezolvarea situatiei si le urez cat mai mult success in ceea ce fac. 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot pt posteritate, eu si Paun am reparat masina pt ca Vadim a fost depasit de situatie iar firele sunt viata noastra . ;) 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now