Sign in to follow this  
Followers 0
eugeniu

Nu porneste cand afara ploua.

12 posts in this topic

Salutare, este vorba de un Volvo 850 GLT 2.0 1992.

La inceput nu voia sa porneasca doar cand ploua afara, apoi problema a devenit permanenta. Daca sta peste noapte (chiar si in garaj) nu mai porneste dimineata decat dupa vreo 10 minute de dat la cheie. Cand porneste nu scoate fum negru, motorul functioneaza normal dar porneste foarte greu. Au fost schimbate bujiile in iulie, senzorul de temperatura a apei in septembrie, senzor camshaft acum 2 saptamani deoarece imi dadea eroare 324 pe A6, reparat mufa senzor crankshaft. O fi vreun releu sau un fir rupt pe undeva ca nu da nici un cod de eroare pe A2 si A6 (111).

Imi lipseste membrana de cauciuc de la distributor (cea din imagine).

moisture barrier.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai verificat presiunea la rampa de injectoare? Ai un ventil la capatul rampei langa cablul de acceleratie. Acolo poti conecta un manometru cu care faci presiunea la roti de ex. Cand pui contactul trebuie sa ai 3 atmosfere presiune la rampa.
Alta varianta este sa pui pe direct releul de la pompa de benzina (103) de sub capacul cutiei de sigurante. Scoti releul si introduci un cablu in contactul de sus si cel de jos. Daca porneste inseamna ca ai o problema la releu care e comuna. Poti recositori releul si inlocui cele 3 condensatoare de pe placa releului sau cumperi unul nou (dar nu no name ca sunt bune de aruncat la pubela).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cristian Scutaru, multumesc pentru sfat, am sa incerc azi sau maine, desi pompa se aude (bîzîe) cand pun cheia in pozitia 2 si apoi se opreste, adica cum ar trebui normal sa functioneze.

Uneori simteam miros de benzina, ca o fi iesit pe teava de esapament sau prin alt loc nu-s sigur( ma duce cu gandul la amestec bogat si distributie sarita)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul asta e relativ "simplu" ca sa zic asa, toate injectoarele baga simultan benzina. Daca zici ca merge ok cand porneste atunci nu as suspecta distributia. Stii ca la modelul asta distributia se schimba mult mai des (la 6 ani sau 90.000km?). Ai si alta curea de 21 mm latime.

In rest poti scoate o bujie si controla daca e uda ---> inseamna ca vine benzina

Scoti fisa de bujie si vezi daca da scanteie.

Poti sa incerci sa o pornesti si cu spray dat direct in admisia de aer.
Motorul asta are si alte bujii din fabrica (nu cred ca modelul e totusi relevant pentru problema ta)

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 26 minute, Cristian Scutaru a spus:

Motorul asta e relativ "simplu" ca sa zic asa, toate injectoarele baga simultan benzina. Daca zici ca merge ok cand porneste atunci nu as suspecta distributia. Stii ca la modelul asta distributia se schimba mult mai des (la 6 ani sau 90.000km?). Ai si alta curea de 21 mm latime.

In rest poti scoate o bujie si controla daca e uda ---> inseamna ca vine benzina

Scoti fisa de bujie si vezi daca da scanteie.

Poti sa incerci sa o pornesti si cu spray dat direct in admisia de aer.
Motorul asta are si alte bujii din fabrica (nu cred ca modelul e totusi relevant pentru problema ta)

Mulțumesc pentru ajutor, sper să-i dau de capăt.

PS: am găsit această "maioneză" într-un furtun de la vacuum(cred) când am scos furtunul dintre  cutia filtrului de aer și clapeta de accelerație.

IMG_20191129_185129.jpg

Edited by eugeniu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maioneza e cumva normala iarna, arata ca masina a fost "miscata" doar pe distante scurte asa incat uleiul nu a ajuns la o temperatura mare si apa de condens din el nu s-a evaporat. Poti sa faci un schimb de ulei si un service la sistemul PCV. Din ce stiu pt motorul tau nu mai se gaseste cutia de PCV si trebuie sa o schimbi pe sistemul mai nou dar atunci trebuie sa schimbi si senzorii de knock pt ca nu vor mai avea loc.


Ce mi se mai pare dubios la poza ta e surubul ala deasupra clapetei de acceleratie care pare ca obtureaza un furtun?

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mașina a avut instalație gpl de tip mai vechi, am scos cam tot ce ținea de gpl și am blocat cu acel șurub+furtun orificiul prin care venea gpl-ul printr-un furtun de la reductorul de gaz la clapeta de accelerație.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaah.

Si instalatia GPL e sigur complet "dead"? La mine am avut probleme ca si tine (nu pornea random, si dupa ce pornea era totul ok). Problema la mine a fost ca emulatorul sau computerul GPL (nu stiu care din ele ) imi activau la pornire injectoarele si le tineau complet deschise astfel ca imi inundau practic cilindrii cu benzina si motorul era innecat. Era asa de extrem ca imi scotea pe teava de esapament benzina inca lichida!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Îmi  pare că nu e moartă complet, a fost scos rezervorul, reductorul și furtunurile, restul a rămas pe mașină. O fi asta problema, computerul gpl?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauta daca nu ai o siguranta si scoate. De obicei e "inline" pe cablul de plus de la baterie

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am scos mufa de la computerul gpl, restul nu am avut posibilitatea să verific( presiunea in rampă și scânteia la bujii); am încercat să o pornesc azi dimineață, din nou a pornit greu, miros de benzină (cred că o scuipa pe țeava de eșapament) și scoate un sunet ciudat cand îi dau prima cheie( gen chhh, care ține 1 secundă).

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE: am observat ca la ignition coil mai erau 2 fire conectate, cred ca erau de la computerul gpl, le-am scos si masina a pornit din prima.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0