Lucian36

Sistem Franare Volvo V50 D2, 2012

5 posts in this topic

Salutare,

Va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi cu privire la o problema intampinata in urma unor schimbari pe care le am facut recent.

In urma cu doua saptamani am decis sa inlocuiesc discurile si placutele pt ca franarea nu mai era ferma si am dat vina pe uzura componentelor.

Am inlocuit discuri + placute fata/spate, pe spate am gasit pe langa burdufurile de la pistonase urme de lichid de frana, vazand asta, am cumparat kit-uri de garnituri varianta fara piston, le-am inlocuit , am aerisit si am zis sa schimb si lichidul de frana pt ca in revervorul de pe pompa de frana aveam depuneri si tot ce era inauntru era foarte murdar, lichidul era spre culoarea neagra.

M-am gandit ca odata ce inlocuiesc lichidul va trebui sa inlocuiesc si garniturile pompei , din experienta spun asta, ca o paranteza, la vechiul S40 din 98 am inlocuit lichidul si ulterior au cedat garniturile pompei...

Nu am gasit kit garnituri pompa centrala  Volvo V50 si am luat pt Ford dar aceleasi specificatii (am luat cotele de pe pompa pt asta), am curatat, am inlocuit garnituri si lichid de frana, am aerisit tot de la inceput si surpriza mare la final, nu mai franeaza , pedala de frana se duce la podea cu motorul pornit , este moale la apasare si nu mai are deloc eficienta.

Din cauza conformatiei bazinului de lichid de pe pompa nu imi pot da seama daca revine lichid in vas in urma apasarii pedalei de frana (sa treaca lichidul pe langa garnituri, in principiu sa nu faca presiune).

Fata franeaza la a doua apasare a pedalei, daca apas consecutiv, spatele aproape deloc si indiferent de cate ori as apasa frana se duce la podea.

Mentionez ca nu pierde lichid pe nicaieri, spatele este in regula acum, nu are scurgeri dar frana de mana nu mai "tine" ca inainte , inainte aveam cursa scurta, trageam putin, cateva click-uri si nu se misca gram masina , acum trebuie sa trag pana aproape de maxim sa ramana pe loc...

Ce as putea face in aceasta situatie? Pompa noua de frana ? V-ati mai lovit de ceva asemenator?

Masina in cauza este un Volvo V50, 03.2012, motorizare 1,6 D2.

Multumesc,

Lucian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odata ce inlocuiesti setul disc-placute  eficienta in frinare se constata abia dupa 200km de mers.(vezi instructiunile aferente scrise in fituica cu care vin placutele).

Inlocuirea garniturilor de frina pompa ,cu cele de Ford inseamna compatibilitate 100% ,pentru ca pompa de Volvo este de fapt de Ford  (FoMoCo),la acest model dar nu numai.Asa ca idee.

De indata ce ai inlocuit garniturile trebuia amorsata pompa inainte de montare pentru ca dupa aceea ,montind-o si facind "pedale"  pentru aerisire  sa scoti mai usor si aerul complet din blocul abs ,etc.

De fel daca nu ai aparat special de inlocuire lichid frina  trebuie sa slabesti un pic aerisitoarele dupa care pus cite un racord de plastic flexibil sau silicon  in capatul aerisitoarelor iar celalalt capat al racordului intr-o sticla care are lichid frina cit sa depaseasca nivelul la care este furtunul bagat in acea sticla(recipient)

Te pui pe facut "pedale " si din cind in cind vezi si completezi cu lichid vasul din pompa.La fel trebuie sa faci si cu aerisitorul  de la pompa de ambreiaj insa aici din 2,3 pedale este rezolvata treaba.

 Daca ai facut asta sigur vei avea "pedala" la prima apasare si frina eficienta dupa 2-300km de mers.

Conditia  cu frina buna dupa 2-300km de mers este sa fi cumparat setul disc -frina de la aceeasi firma. Altfel vei avea o maimutareala de frina fiindca placutele ieftine sint tari si aluneca pe disc uzindu-l (raschetindu-l) putin  cite putin  neavind eficienta la frinare. Recomandabil TRW,Textar,ATE.

 

 Cel mai bine, daca nu avem ceva foarte important de facut ,sa stam in casa, acasa.Vin vremuri....:mellow:

Edited by AdrianV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si mersi frumos pentru raspuns !

Dupa inlocuirea garniturilor pompei, am amorsat-o, am pus lichid in bazin si am lasat sa "picure" noul lichid dupa care am strans conductele fata/spate de pe pompa, am amorsat si pompa de ambreiaj si am lasat toate aerisitoarele de la etrieri slabe, sa curga in cele 4 borcane sa nu dau ca nebunul la pedale.

Am achizitionat 1L de lichid frana Ate si l-am folosit pe tot, am tot completat in bazin sa ma asigur ca nu mai am aer in instalatie, la fel am luat si placute/discuri, totul este ATE iar aerisirea s-a facut exact cum ai spus tu , cu niste furtune transparente puse pe aerisitoare cu un capat si capatul celalat in niste borcane, am garaj cu canal si mi a fost destul de usor sa fac asta.

Stiu de perioada necesara "rodajului", ideea e ca nu-si revine deloc pedala de frana ,este "moale" am facut totusi vreo 500km iar daca o calc cu motorul pornit se duce pana la podea ca si cum ar trece lichidul "peste" garniturile pompei, imi da senzatia ca nu face presiune pompa sau daca face, o pierde.

Acest aspect nu mi se pare normal, la asta ma refeream cand am spus eficienta, ca nu am eficienta pe franare, probabil nu m-am exprimat corect, trebuia sa mentionez ca nu am frane aproape deloc si trebuie sa fac "pedala succesiva" sa pot opri masina in conditii de siguranta, ceea ce nu mi se pare deloc in regula, mai ales ca am pus consumabile noi si cred ca au fost printre cele mai scumpe sperand la o calitate excelenta.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

pun pariu ca pompa noua are tija mai scurta decat aia veche,tija care intra in tulumba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai am schimbat doar garniturile nu si pompa iar la tija nu am umblat, nu am modificat absolut nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now