Sign in to follow this  
Followers 0
marius.1200

Setare întinzator , tip dupa 2005

13 posts in this topic

Va rog , cine ma poate ajuta cu procedura de setare a intinzatorului .Volvo s 60 , an 2005 . Motor : B5204 T 5 , benzina , euro 4 

  E vorba de versiunea 2....difera urechile de pe bloc .Se procedeaza standard ? Adica rotire cu imbus de 6 Antiorar pina la ora 6 ? etc...

  Sau....se invirte in sens orar pina ce indicatorul ajunge in fereastra ? 

  Nici skf....nici grupul schaeffer nu m-au lamurit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai toate sunt la fel, nu ai ce seta, il intinzi pana poti pune cureaua . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Am instalat si setat tensiunea de intindere cnf procedurii standard volvo.Invartit excentricul in sens antiorar pina ce indicatorul s-a dus la ora 1 .Apoi am invartit in sens orar pina ce indicatorul a ajuns in mijlocul ferestrei , cnf unei temperaturi de 20 grade celsius.Am strins ci 20 nm definitiv boltul de prindere.Invartit 4 ture...verificat semne.

    La pornire cureaua aluneca spre motor.Asa face si cu alta curea.

    Ce am observat eu....este ca skf produce acest intinzator pt europa de est cu rulment china, si cu cama orientata spre imbus.Nu cu 45 grade decalata cum e normal.In plus are o sageata in sens orar stantata pe el.

 Am sucit in sens orar...pina ce indicatorul a ajuns la fereastra.La fel....aluneca cureaua.

  E clar este problema cu intinzatorul .Dar nu imi dau seama daca am setat corect, ca si procedura....sau e defect de fabricatie.

  Cert este ca pt sua si uk....aceste intizatoare sunt altfel.Au cama la 45 grade si alta culoare la semering....aduce cu ina.

 Pentru cine a patit asa ceva....intreb.Dupa 2005 , o data cu introducerea new style , sa schimbat si procedura de setare.? Nici un producator nu confirma, si nici infirma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fix la jumatate trebuie sa stea , vezi video 

 

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Cunosc procedura standard , cea regasită în documentația de pina în 2005 , pana la motor cu nr 3188688 , nu am avut probleme niciodată.

 Vreau sa se retina faptul ca începând cu motor nr 3188689 , grupul schaefer și skf  , nu mai oferă procedura de montaj.Am întrebat dacă e ca la pina în 3188688.  ..au evitat sa îmi confirme.

Am sa trec pe curea gates și tensiunea ina.Se pare ca am nimerit întinzător mare în China.E dublu standard.Aceeasi piesa...în doua calități.

Atașez poze , pentru a se retine asta.

Screenshot_20201228-230523_Chrome.jpg

Screenshot_20201228-225943_Chrome.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu reusesc sa inteleg de ce lumea foloseste after market de origine indoielnica in loc de OE Volvo care tine de 2x mai mult si costa cu max 30% mai mult, adica iesi mai ieftin cu originalul in orice varianta . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E simplu,pentru ca service-urile au preturi cosmice si magazine mioritice online sau fizice cu piese originale Volvo nu exista.Intreprinzatorul din tine,de ce nu deschizi unul?Importator de originale ai,din ce imi amintesc(am lucrat in patrie si la piese auto)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare colegi și La Mulți Ani

Eu vreau doar sa fiți atenți .

1.SKF ,furnizor tradițional volvo ,are dublu standard.Am și demonstrat mai sus

2.Nici cutia albastră , nici Schaeffer , SKF sau febi....etc.....nu mai oferă oficial procedura de setare întinzător distributie la benzina , B5204T5 .Ma refer la modelul de după 2005 ,cel urecheat.

În final ,am luat întinzător de la Schaeffer ( INA,care se găsește și în cutia albastra ) .Acesta....daaaa.Este frate geamăn cu ce ce e acum pe mașină....identic cu originalul.

 Am cautat pe original.Dar în Ro ,era pe stoc doar pe diesel.Se știe....avem în ADN diesel.Fie 1,9 tdi ....fie 2,4 de la VW .Un fel de legacy de la Burebista.  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 16 ore, Ujio a spus:

E simplu,pentru ca service-urile au preturi cosmice si magazine mioritice online sau fizice cu piese originale Volvo nu exista.I..............

In caz ca vei avea nevoie de orice piese sa stii ca exista magazine online (firme de fapt)  care iti aduc orice piesa auto OEM, cu conditia sa stii codul de fabricant al piesei ce o comanzi

 

Asa ca  poti cam orice piesa sa ti-o comanzi iar daca esti si  firma ai si discount serios la achizitie,  fata de un "muritor" de rind particular care se bucura ca  si-a gasit  un kit ambreiaj cu 100 ron mai ieftin la  firma X  fata de Y firma  sau magazin online.

Exista citiva mari importatori (numarati pe degetele de la o mina) care aduc piese si zeci,sute  de "magazine" ,portaluri de profll care revind  de la ei s.a.m.d.

Sa repari azi un autoturism cu piese OEM (afara de reprezentante)  dai faliment de -a binelea  ori ai preturi mari sa nu mori ori esti in permanenta cautare si reclama pentru a gasi noi si noi clienti.

Daca tu nu ai lucrat in service auto sigur nu stii cum sta situatia . Basca cine lucreaza (firmele service auto) cu asiguratorii au alt fel de abordare etc.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/1/2021 at 7:21 AM, Ujio said:

E simplu,pentru ca service-urile au preturi cosmice si magazine mioritice online sau fizice cu piese originale Volvo nu exista.Intreprinzatorul din tine,de ce nu deschizi unul?Importator de originale ai,din ce imi amintesc(am lucrat in patrie si la piese auto)

Adica sa deschid un magazin cu piese OE Volvo la pret de piese turcia ? Buna idee, sa vad cati bani am de aruncat anul asta. 

Apropo exista piese-volvo.ro, care vinde ghici ce, piese OE Volvo . 

@Vvolvo de ce trebuie sa stii codul ? Nu exista oameni angajati sa comande piese ? Sau trebuie platiti aia si costa, am uitat :))) 

Oricum nu inteleg de unde scoti perlele astea cu sa repari masina numai cu aftermarket, sunt mii de repere la orice Volvo ce nu exista pe aftermarket sau daca exista nu se potrivesc si iti dau cateva exemple, la XC90 2.4 E4, senzorul de presiune diferentiala nu merge pe after market (HELLA, Facet, etc), da eroare pe tester si face masina intr-una regenerare, la S60 V60 nu merg broaste de usa pe Bugiad insa lumea tot le doreste pt ca sunt de 3 ori mai ieftine fata de original insa ce sa vezi, nu se potrivesc si avand urme de montaj nu pot fi primite inapoi . 

 

Revenind la oile noastre vin si eu cu intrebarea, cat a costat aceasta distributie care nu s-a potrivit si a trebuit alt intinzator ? 

A si 2 la mana, cat o tine o astfel de distributie? Tine oare 10 ani sau 160.000 km cat cea originala ? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare colegi

 

Un lucru il pot confirma.Ce vine in cutia albastră este altceva.

  Cureaua originală , pe care scrie volvo e facuta de gates....dar are un fel de garduleț , pe dinti....un fel de ațe ...si și simt la mina.Asta o face sa stea mai bine pe role , mai ales daca vvt-au joc.

  Cureaua facuta tot de gates , ( 5509xs ) ,dar in cutie gates si cumparata astfel , nu are acel profil pe dinti.Tesatura dupa dinti e ff fina si mai alunecoasa...Daca ai joc in in vvt si deviatie de 1 zecime in bolt intinzator , tinde sa se duca spre motor.

  Intinzatorul ina , in cutie ina pare mai scartaitor ca cel original pe care scrie ina+volvo .Ma refer chind tragi de tragaci...sa il armezi

  E pe bune ce spun.cureaua veche OE volvo sta cuminte pe role.Arata bine, dar am schimbat ca nu stiu istoricul anterior , din uk.

 

   Deci....la unele repere , piesele din cutia albastra sunt mai altfel .Distributie , placute frina , unii sensori.

  Pe viitor , o sa tin cont.

 App : acum volvo e pe ro.Dupa 3 rar , sediu central , rtntr 7 , sedinta....etc.

 A fost instructiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cureaua de distributie de obicei  ,pe linga cod  are si data de fabricatie. Orientativ sa stii ce si cum.

 Oricum ,bine ca esti sigur si multumit de ceea ce i-ai facut :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0