dorinscase

filtru de particole V 50

16 posts in this topic

buna baieti.....o intrebare.....filltrul de particule euro 4 la un V50 din 2005 2.0 diesel 100kw trebuie schimbat la un anumit nr de kilometri???....sau cand se strica atunci te anunta computerul...?....masina are 160 000 km si merge perfect , fum negru nu scoate deloc.....dar tot aud tot felul de variante cum ca trebuie schimbat pe la 120 000 km...sau adaugat combustibil !!!! in nu stiu ce rezervor !!!...daca e cineva care se pricepe sa ne lumineze si pe noi ... merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna baieti.....o intrebare.....filltrul de particule euro 4 la un V50 din 2005 2.0 diesel 100kw trebuie schimbat la un anumit nr de kilometri???....sau cand se strica atunci te anunta computerul...?....masina are 160 000 km si merge perfect , fum negru nu scoate deloc.....dar tot aud tot felul de variante cum ca trebuie schimbat pe la 120 000 km...sau adaugat combustibil !!!! in nu stiu ce rezervor !!!...daca e cineva care se pricepe sa ne lumineze si pe noi ... merci

Eu n-am avut probleme cu filtrul de particole dar stiu pe cineva care a avut. Din cate stiu eu nu trebuie schimbat insa se poate infunda daca nu mergi cu ea turata.

O data la 500-1000km mergi si tu cu ea turata la 3500-4000 10 minute ca sa n-ai probleme. Eu cel putin asa fac. Am fost sfatuit de cei de la volvo din BV

bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna baieti

am si eu un v50 din 2005 (recent cumparat) 2.0 d. ce filtru de particule are ? euro 4 sau euro 3? multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

#dorinscase de unde stii ca ai filtru de particule? Iti scrie in cartea masinii? Sau l-ai vazut?

Ideea e ca eu nu stiu daca am, in carte nu scrie si habar nu am cum arata.

Am acelasi model de masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

te-ar putea ajuta Godfather daca il rogi frumos si ii trimiti VIN-ul. de ex la masina mea din 2007 2.0D model Momentum nu are filtru particule.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in cartea masini scrie ca ai FAP,

pt.gabriel.dumitru tu trebuia sa-l comanzi odata cu masina caci vine din fabrica

pt.bogdan rata   nu filtrul aste Euro 4 sau 5 ci motorul,cind ai motor e4+ FAP e ca si cind ai avea e5 fara

pt.tricky   trebuie sa te uiti sub masina si daca vezi 1toba(dupa galerie)ca este imbracata in plasa fier ala este,si mai simplu uitate linga baterie tre sa ai 2 conducte subtiri care intra intr-o cutie,ala este cupla care declanseaza curatirea fap-ului

am cumparat-o sh, din pacate nu are.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...filtrul de particole este sub masina cam sub scaunele din fata.eu am deschis topicul din curiozitate,nu pt ca as avea probleme cu el,mai mult ca sa le anticipez .masina are 160 k si sigur in viitorul .....apropiat sau nu se va duce filtrul.daca este cu autocuratire din 1000...in 1000 de km,sau cu  adaos de carburant  sau si ...si....nu stiu....oricum pana acum n-a stiut nimeni sa-mi spuna....dar ar fi interesant de aflat

Share this post


Link to post
Share on other sites

pt dorincase,FAP-ul se curata singur cu aditivul(pe baza de uree) sàu,nu este in baza la km.ci cum circuli,unde(urban,extraurban),el se curata atunci cind in interior se acumuleaza cantitatea prescrisa,de particule care rezulta dupa arderea sau ne adrerea carburantului,trebuie sa controlezi nivelul de aditiv(la fiecare 60000km.se face plinul) care se face NUMAI la reprezentanza pt.ca ei citeste cu vida,ar trebui schimbat la 120000km.dar pina acum nici 1 mecanic dela reprez.nu a schimbat fap-ul.

Uree ?

Now thats something i didnt know  ;D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Smarautz explica-mi si mie sa nu mor prost de unde scoti tu bazaconiile astea?

Citeste si tu manualul masinii, explica destul de clar. Sau citeste asta http://www.volvocars.com/uk/All-Cars-MY09/Pages/DieselParticulateFilter.aspx 

Stii tu ceva legat de UREE, era in plan ca fabricantii de camioane sa folosesca sistemul SCR, acesta folosea uree pt reducerea NOx-ului si a soot-ului. Din fericire pt camionagi ei nu mai trebuie sa-si faca nevoile in rezervorul sistemului SCR pt ca MAN si alti fabricanti de camioane au reusit sa fabrice motoare EURO 5 fara a mai fii nevoie de sistemul SCR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am avut nevoie sa schimb vreun filtru de particule pana acum. Problema este ca la randul meu nu stiu daca pe modelul S40 II/2004 exista filtru de particule. In schimb atunci cand turez masina brusc si ma duc pana in 3500-4000 iese un fum negru pentru putin timp  dupa care chiar daca o mentin la turatie ridicata isi revine la normal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am avut nevoie sa schimb vreun filtru de particule pana acum. Problema este ca la randul meu nu stiu daca pe modelul S40 II/2004 exista filtru de particule. In schimb atunci cand turez masina brusc si ma duc pana in 3500-4000 iese un fum negru pentru putin timp  dupa care chiar daca o mentin la turatie ridicata isi revine la normal.

Cand ai schimbat ultima oara filtrele??

Daca e S40 DPF ai filtru, else..not

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca exista filtru de particule pe masina aceasta nu va scoate fum in nici un regim de turatie sau forta. Eu am avut o intreaga poveste cu acest filtru, am luat masina sh in 2008 (fabricatie 2006, 2,6D), am fost cu ea la service la reprezentanta pentru o verificare generala si mi-au zis ca trebuie schimbat FP pentru ca e rupta teava de la iesirea din el, deci la acel moment tobele nu mai intrau in traseul evacuarii totusi la ureche nu se simtea nimic. Pretul pentru FP au zis ca e de 40 mil., am fost si mi-au sudat altii teava in argon, dar la filtru tot mi-a trebui adaugat niste aditiv ca dadea mesaj in bord, am luat aditiv, au completat (pret 4 mil. o sticluta de aditiv) si tot ramenea mesajul, pana la urma a fost ceva din soft. Dupa povestea asta am fost la RAR sa o inmatriculez si aia ziceau ca masina nu are FP, i-am contrazis, m-au intrebat unde scrie.... o intreaga discutie, m-au trimis la RAR Grivita si pentru seria motorului, aici baieti de treaba, habar nu aveau nici ei dar m-au crezut pe cuvant si aratandu-le. La Voluntari erau si habarnisti si caposi, n-aveam nici o sansa cu ei. Asa e in Romania, te obliga sa dai banii la stat sau la tot felul de agentii sau autoritati si tot cetateanul tb sa se zbata, sa umble si sa stea la cozi pentru a-si obtine drepturile si a le baga banii in conturi. (De ce costa de ex. cerificatul de autenticitate 800.000? Sunt doar 2 poze de facut, care raman intr-o baza de date, si o hartie pe care o elibereaza; asta in timp ce ITP, care implica mai multa manopera, costa mai putin).

Aditivul se introduce intr-un mic rezervor de langa rezervorul masinii, exista acolo un calculator si la fiecare alimentare cu motorina varsa cateva picaturi de aditiv in rezervor, 1 litru de aditiv ajungr la 60.000 km.

La motorul de 1,6D FP este situat chiar la iesirea din motor in partea din fata a masinii, e un cilindru mare imbracat in tabla de aluminiu. In VADIS scrie ca se schimba FP la 120.000 KM.

FP se regenereaza din cand in cand, un calculator masoara presiunea la care trec gazele prin el, cand se infunda creste presiunea respectiva si are loc regenerarea, asta inseamna un regim de mers al motorului astfel incat gazele sa fie la iesire cat mai fierbinti si sa arda particulele depuse in filtru, aditivul din motorina ajuta ca particulele alea sa arda la temperatura mai mica (300-400 grade, fara aditiv ar arde la 500-600 grade - temperatura mai greu de atins la iesirea din motor).

Nu stiu care masina are si care nu, stiu insa ca motorul 1,6D si 2,0D cu FP sunt EURO4, fara FP sunt EURO3, asta la nivel 2006-2007, mai nou cu EURO 5 nu mai stiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ nedgica , pretul de 4 mil/litru a inclus  si manopera ?

Stiu ca odata cu reumplerea rezervorului (care are 5 l , de ce au pus numai un litru ?) trebuie reprogrmat ECU , au facut asta in pretul de mai sus ?

Asta a fost prima completare cu aditiv ? La cati km ?

Stiu ca aditivul este Eolys , sper ca nu ma insel....

Cand FP se regenereaza iti dai sema ? ( dupa  zgomot , turatie , etc...)

Merci , scuze daca am pus prea multe intrebari....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now