contdezactivat

Posibila problema?

16 posts in this topic

Acum stiu ca poate exagerez si ca poate nu e o problema reala dar macar poate imi imbogatesc cunostintele.

La al meu motor, de cand am schimbat furtunele la intercooler (care erau crapate si distruse in ultimul hal), temperatura apei nu mai ajunge unde ajungea odata.

Adica, nu junge niciodata la jumate si cu cat merg mai tare parca cu atat se raceste mai mult.

Am constatat asta la ultimul drum lung, cand am mers cu o viteza medie destul de ridicata.

In general acul nu ridica mai mult de 1/3 dar caldura inauntru da urat de tot.

M-am gandit si eu la termostat, poate e blocat deschis dar masina se incalzeste repede, dupa maxim 2-3 km incepe sa dea caldura binisor. Plus ca am observat ca ventilatorul porneste numai cand o chinui la viteza f redusa... sau daca a pornit si alta data, nu l-am auzit din cauza turelor.  :P

Ceva idei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi cu ajutor nu pot sa vin dar si la mine ii la fel daca ma duc cu masina cu 80 90 km/h apa nu ajunge la jumate semnu,daca ma duc cu 30 40 km/h in oras apa ajunge la jumate,eu singur zic ca ii aerul care patrunde prin fatza pe la grila raceste si ala apa din radiator mai ales acuma ca e rece afara alta explicatie nu am.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzinaru` meu la fel face. In trafic in Bucuresti bara la bara...se ridica la jumate, iar afara nu urca mai mult de 1/3. Mi se pare o chestie normala, ca vorba lui Raul, aerul rece de afara raceste si el apa din radiator!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzinaru` meu la fel face. In trafic in Bucuresti bara la bara...se ridica la jumate, iar afara nu urca mai mult de 1/3. Mi se pare o chestie normala, ca vorba lui Raul, aerul rece de afara raceste si el apa din radiator!

Mersi ca ma aprobi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E vremea de termostate noi, baietzi ! ;D

Cat despre caldura pe care o baga inauntru "urat de tot", motorul functioneaza pe la 80-95 de grade, iar acul pe la 1/3 inseamna cam 60 de grade... Nu cred ca diferenta intre 60 si 80 de grade pe "ac" iti va o diferenta majora de caldura in masina, tocmai pentru ca imediat ce se incalzeste motorul, baga cald inauntru...

Am patit-o si eu, au patit-o si altii, e termostatul blocat pe deschis sau intre-deschis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai dreptate frate alex! termostatul se mai schimba si el....in mod normal temperatura trebuie sa fie constanta, indiferent de regimul de functionare. (nu cred ca merge nimeni cu motorul la blana tot timpul). la mine acul sta la aceeasi temperatura indiferent ca merg pe serpentine la munte fie ca merg cu 90 km/h pe un drum drept! verificati termostatul si poate chiar o spalare a sistemului de racire! este foarte daunator pentru un motor sa mearga la temperatura diferita fata de cea de regim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre 40 si 80RON, in functie de producator... Personal recomand doar BEHR-Thermotronik  sau WAHLER.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Behr de regula am in stoc, WAHLER in 3 zile lucratoare din Germania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@badila_ady  Cred ca trebuie sa se afle in zona radiatorului, mufat intr-un fel pe unul din furtunele ce ies din radiator. Spre rusinea mea....nu stiu  ;D. M-am uitat in vadis (in cazul in care nu te-ai uitat si tu iti) Avem o  "SHCHITZA" si o pozna a infractorului  ;D Poate te scarpini putin in cap si iti dai seama. Daca nu...il gasim noi. poate @MC

post-72-1287785380732_thumb.jpg

post-72-1287785380867_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mama ce imbarligheala de furtunaseeee...:))) lasa ca il rog pe nenea matrixu sa mi-l arate, ca imi prind urechile grav!!:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care inca nu ati comandat termostate noi, mai asteptati un pic pana se face mai cald afara sau... intai scote-ti termostatul actual afara si vedeti exact cum stati. Nu e mare lucru, sunt numai 2 suruburi de 10, de desfacut.

Eu azi l-am desfacut pe al meu si se pare ca "asa e modelul" cu incalzirea. Termostatul e bun.  ;)

http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,4344.0.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact aceeasi problema am avut-o si eu ,pana ieri cand l-am inlocuit si s-a schimbat situatia(se ridica acul pana la mijlocul scalei)

Subscriu la remarca foarte pertinenta a lui Alex referitor la mersul motorului la temperatura mai scazuta decat cea de regim care duce la uzuri mai mari decat in cazul functionarii  normale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now