alexb

HEEEEEEEEEELP DISPERAT

49 posts in this topic

L-am luat astazi ( s60 ), toata ziua alergatura, radieri, inmatriculari, administratii financiare si tot felul de alte institutii facute sa-ti puna bete in roate. Am alergat toata ziua cu audi-ul meu pe care l-am vandut ca sa imi iau s60. Toate bune si frumoase pana cand ajung acasa si plec cu volvo sa-mi iau si eu d-ale gurii ( ceva whisky pentru sarbatorit evenimentul). eram in masina cu un prieten si ii dau si eu un pic de gaz ca , vezi Doamne e s60 si apare sub capota un valatuc de abur. Disperat opresc, prietenul proprietar de opel radea sa moara, deschid capota si pe capacul de la servo- si pe alte capace care nu stiu ce acopera stropi ( pete)  de antigel ( l-am gustat era dulce). Fratilor intru suferinta, bucurie ( nu e clar ) ati mai patit careva asa ceva? O fi vreun furtun cu fisura, por, gaura? O fi blocul motor ?????????Ma simt relativ frustrat si caut disperat ajutor. In rest beton masina.

P.S. Calculatorul zice ceva de kuhlmittel .... anhalten.

P.P.S. Daca aveti careva o carte in limba engleza sau romana ( discheta, C.D. Stick...) faceti-va pomana si cu mine ca eu cu limba lui Goethe mai subtire.

Multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

in locul cu pricina (capac servo) nu este blocul motor. deci de una din griji ai scapat. acum, nu stiu cum este la S60, dar la al meu XC, sub vasul de expansiune (care este langa cel de servo) este un furtun. mi-e mi-a crapat de vreo doua ori si abia am reusit sa-l pun, intr-un final, la loc. vasul de expansiune si cel de la servo sunt impreuna pe un cadru de aluminiu/fier care iese daca tragi usor de el in sus. verifica acel furtun sa nu fie crapat/spart. are o forma cam ciudata, dar cred ca se poate inlocui daca este necesar.

daca nu ti-a fost de ajutor mai tipa odata si mai vedem....

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Ce ai spus tu inseamna ca ti s-a oprit racirea.

Deci numai la sistemul asta ai problema.

Sfatul meu e sa ajungi in service, mai ales daca e diesel, riscul e f mare. La benzinar nu e chiar atit de rau.

Poti avea: Pompa de recirculare - nu functioneaza, se supraincalzeste lichidul si creeaza presiune, rezulta deversare; Un blocaj pe traseu - acelasi lucru cu suprapresiunea, etc; Garnitura, de capac sau de chiulasa, depinde pe unde ti-a "scuipat" ; Unul din dopurile blocului - sare afara in cazul in care ai ulei peste limita maxima admisa si antreneaza si scurgerea lichidului de racire din camasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam frumos colegilor. Ma ocup astazi si va tin la curent ( apropo cumparati careva un s60 ? :-))))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi daca nu cumva ti s-a blocat termostatul pe inchis.

Atunci circuitul de racire shunteaza radiatorul si antigelul nu se mai raceste corespunzator. Prin urmare incepe sa fiarba si iti pusca prin toate gaurile. Computerul trebuia sa te avertizeze in caz de supraincalzire.

Kuhlmittel sau cum draq se scrie inseamna racire sau ceva legat de sistemul de racire. Verifica si furtunul de care ti-a spus shpeedy. Faza cu nivelul uleiului e aberanta (daca ai ulei mai mult motorul il consuma sau iti crapa simerigurile de la palier sau distributie si prin urmare perzi ulei, nu apa). Verifica uleiul pe joja (daca e gri atunci a intrat apa in ulei si inseamna ca ti s-a ars garnitura de chiulasa), in cazul asta poti sa pierzi ulei sau apa sau de amandoua prin fisura din garnitura, dar aia e mai jos, nu in zona vasului de expansiune unde ai tu treaba.

Uite ce-ti sugerez eu: verifica furtunul de la vasul de expansiune, completeaza cu antigel dilutie 1:1 cu apa distilata. Porneste moturul si lasa-l sa mearga putin, dupa asta mai verifica nivelul lichidului din vas si mai completeaza daca e nevoie. Apoi lasa-l sa se incalzeasca la 90 de grade (acul trebuie sa stea la mijlocul indicatorului) si dupa asta pune mana pe radiator (daca e incins inseamna ca termostatul e dechis si functioneaza si poti sa verifici iar nivelul lichidului din vas care trebuie sa fie la max cu motorul cald). Daca toata treaba e ok ia-o la o tura dar n-o forta, mergi prin tatonari.

Daca insa radiatorul e rece nu mai sta pe ganduri si du-te la un mecanic sa ti-l schimbe ca nu-i mare scofala.

Cam asa as face eu.

Sper ca ti-am fost de folos

Sa ne tii la curent

Succes si nu dispera, Volvo nu e masina proasta si treaba asta ti de putea intampla la orice masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MESE... lasa prostiile cu vanzarea...du-te la un mecanic !

Talpa poti sa-i dai dupa ce o verifici tu! dar mai cu mila!

Comunica ce-ai mai facut!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faza cu nivelul uleiului e aberanta (daca ai ulei mai mult motorul il consuma sau iti crapa simerigurile de la palier sau distributie si prin urmare perzi ulei, nu apa).

???  :o

Saru'mina ca esti mare boier, Mese.

Si mersi frumos pentru apreciere. Stii, am avut printre alte masini si 2 buc Opel Vectra. Ei bine, la a doua, din cauza ca atunci cind am facut schimbul de ulei am pus mai mult (nu exagerat, 500ml) a binevoit sa-mi puste unul din dopurile de la blocul motor. Bineinteles, am pierdut lichide la greu si instant, in urma mea era o pata ca la aia din cursele de masini. Si ca sa fie distractia completa, a puscat si garnitura de chiulasa... Cind am ajuns cu ea in service, mecanicul mi-a descoperit si alte bube, multe si harnice. O parte din ele au fost produse de pierderea si combinarea fluidelor din motor. Si m-a costat o basca de bani s-o gramada de timp. Deci vorbesc (din pacate) dintr-o experienta personala si costisitoare pe deasupra.

Da, Buleala are mare dreptate.

Alexb, du-o la doctor si pe viitor manifesta oarece mila. Sau nu, la urma urmei e a ta. Dar ar fi pacat, saizeciu' e o masina tare frumoasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Multumesc pentru sfaturi. Nu am avut astazi tip pt ca m-am ocupat de inmatriculare, dar sambata ma asteapta un mecanic s-o vada.

Am ceva noutati:

- Nivelul de ulei pe joja este undeva intre jumatate si maxim ( si astazi dimineata si acum seara) ( asta e bine )

-Radiatorul se incalzeste ( asta e bine )

-Indicatorul de temparatura este la jumatate si acolo sta si in mers si la ralanti ( si asta e bine )

-De aseara si pana acum am pus 2 l de antigel care parca s-au evaporat ca nu am lasat nicio pata pe jos. Sau chiar s-au evaporat? ( asta e rau )

Acum ca discutii generale: S60 este o masina foarte frumoasa ( unul dintre motivele pentru care am luat-o) chestia cu vandutul era asa un fel de rasul-plansul. Este extrem de comfortabila si spatioasa este "inchegata" si foarte usor de condus. In ceea ce priveste "talpa" nu cred ca se poate spune ca  am fortat masina urcand-o  de 3-4 ori pana la 3000-3200 de ture.

Va rog eu frumos nu ma uitati cu cartea in engleza.

Multumesc.

P.S. Pana la urma v-ati hotarat cu intalnirea de la Brasov ? As veni si eu ca nu este departe de mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saltare,

Se pare ( aproape sigur) ca este motorasul de la ventilator. Nu porneste ventilatorul nici cand pornesc aerul cond. Totusi indicatorul de temperatura de la bord ramane la jumatate. Sper sa fie motorasul ala, il schimb si D-zeu cu mila.

Amin

Motorul asta de 2.4 diesel de 163 CP e ala de pe Laguna ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

rezolva urgent problema ca fierbi motorul...si ai sa-l calezi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

pt intalnirea de la bv ia leg cu emil!!!

ii este frica ca vin prea putini...mie mie frica ca sunt prea multi si nu prea o sa avem locuri....macar de ar fi sa ocupam o statiune!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saltare,

Se pare ( aproape sigur) ca este motorasul de la ventilator. Nu porneste ventilatorul nici cand pornesc aerul cond. Totusi indicatorul de temperatura de la bord ramane la jumatate. Sper sa fie motorasul ala, il schimb si D-zeu cu mila.

Amin

Motorul asta de 2.4 diesel de 163 CP e ala de pe Laguna ?

Motorasul de la ventilator se strica mai greu. Verifica SIGURANTA de la ventilator in primul rand si apoi RELEUL. S-ar putea sa se fi stricat ala. Ia-o si tu incet-incet cu piesele mai ieftine in primul rand ! Daca reusesti sa gasesti pe cineva care sa-ti faca o diagnoza, verifica atunci cand motorul este cald (acul la jumatate) ce temperatura iti arata senzorul (pe laptop).  S-ar putea sa fie si ala aiurit si desi apa sa aiba 110 grade, el sa-ti arate de fapt 85 sau 88 si atunci ECM-ul nu da comanda la ventilator sa porneasca... Ia-o pe traseul de racire, bucla de reglaj sta cam in "halul" urmator :

1). Motorul porneste - Senzorul de temperatura al lichidului de racire arata temp. joasa -> injectoarele baga mai multa motorina pentru a incalzi motorul - shocul automat

2). Motorul se incalzeste - Pe la 90 de grade termostatul (mecanic) deschide si lichidul de racire circula si prin radiator, nu doar prin blocul motor

3). Motorul se incalzeste si mai tare - Pe la 95-100 de grade (depinde de cum e setat) porneste si ventilatorul pentru a raci lichidul circulat prin radiator si deci a raci motorul. Aici cred ca e buba la tine, ori senzorul nu citeste temperatura reala, ori releul de pornire e dus, ori siguranta e arsa... ori motorasul e stricat. Ia-o pe rand - SIGURANTA, apoi RELEUL, VENTILATORUL (alimenteaza-l pe "direct" si vezi ce se intampla) si in ultima instanta schimbi senzorul de temperatura (pe-ala nu prea ai cum sa-l verifici decat daca ii masori rezistenta in timp ce-l bagi in apa fiarta - degeaba ca nu stii daca e decalibrat).

Fa chestiile astea si spune-ne ce-ai reusit !

Si nu, motorul de pe S60 e de Volvo, nu e de Renault.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stau sambata de capul lui. Tre s-o rezolv cumva, dar spuneti-mi si mie motorasul ala nu ar  trebui sa porneasca si cand dau drumu la aerul cond ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La S/V40 scrie ca da... Presupun ca si la tine pentru ca acolo e si condensorul de la aerul conditionat... Deci trebuie cumva racit si ala...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce motor ai si din ce an e masina? Daca-i diesel, n-are nici pe dracu.Asta pentru ca dieselul are o pompita (preincalzitor) care afuma atunci cand opresti masina, mai ales daca afara-i si un pic frig. iar din ceea ce ai descris tu (fum laptos) cam asta rezulta

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Daca ai incalzitor (care este optional)  este situat in partea din fata , in stanga jos , si (daca te apleci si te uiti sub masca)ar trebui sa se vada teava de evacuare a noxelor chiar intre bara de protectie si roata.Acesta porneste numai cand scade temperatura sub o anumita valoare si dupa ce opresti motorul el mai functioneaza inca cateva secunde chiar daca ai scos si cheia din contact. Soate un fun albicios si e inconfundabil ca miros.El ajuta la incalzirea lichidului de racire cand este frig afara si protejeaza motorul impotriva uzurii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine ventilatorul nu porneste imediat ce dau drumul la aerul conditionat. Nu e ca la audi.

Ventilatorul porneste ori daca e temperatura apei din circuitul de racire ridicata ori daca presiunea din circuitul de climatizare e ridicata, in ambele cazuri racind radiatorul masinii, respectiv condensatorul de la climatizare din fata radiatorului. La volvo compresorul de climatizare functioneaza intermitent daca ai clima automata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evrika,

Este defecta smecheria aia bosch care comanda deschiderea ventilatorului. O s-o comand si treaba o sa mearga unsa. Multumesc baieti pentru sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suntem bucurosi ca ai reusit sa dai de problema... Vezi ca nu era nevoie de mecanic ? :)

Tine-ne la curent ce se intampla cu noua piesa !

Numai bine si felicitari !

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine nu porneste imediat, ti-am zis nu e ca la audi si daca e frig afara e posibil sa nici nu-ti porneasca. Aerul conditionat functioneaza pana la 3 grade temp exterioara. Ieri de ex mie mi-a pornit in timp ce masina statea pe loc si eu frecam menta pe langa ea. Porneste motorul cand e mai cald si lasa-l sa mearga cu climatizarea pornita la max. Dupa ceva timp ar trebui sa-ti porneasca si ventilatorul. Ai rabdare ca poate dura si 10 min, cum ti-am mai spus la volvo compresorul functioneaza ciclic. Daca chiar nu-ti porneste incearca sa-l pui pe direct sau mai bine mergi la un electrician sa-ti verifice circuitul.

Tine-ne la curent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fratilor cred ca s-a rezolvat. Mi-a desfacut un electronist unitatea aia de comanda bosch si a gasit o dioda arsa ( dioda principala ). A inlocuit-o si acum merge. Daca era s-o inlocuiesc trebuia s-o comand la reprezentanta volvo pt ca cei de la bosch nu o livreaza in magazine si se da la pachet cu tot cu ventilator la 2145 RON. Electronistilor - respect frate. Multam frumos pentru toate sfaturile. Sa ne vedem sanatosi la Predeal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fratilor, razboiul continua si asta e cam nasol. Trancanitul ala pe fate stg. a fost de la un cui ( sarma ) pe care l-am luat pe la Sinaia si s-a fixat intre placuta de frana si etrier. L-am dat jos si nu mai bate. Chestia nasoala este ca mi-a scos de tot termostatul si tot da antigel pe afara. Din ceea ce zic maistorii ar mai ramane ca explicatii pt asta doar: radiatorul infundat ( se incalzeste doar de la jumatate in sus) sau garnitura de chiulasaaaaaaaaaaaaaaaa. Spuneti-mi si mie va rog, daca il pun pe tester la forum ar putea softul sa-mi precizeze daca este garnitura sau nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Din pacate testerul iti arata doar temperatura motorului, presiunea in circuitul de racire o poti masura doar cu un manometru pus pe conducta. Daca era garnitura de chiulasa trebuia sa ai ulei in antigel, si nu ai asa ceva. Daca e garnitura e nasol...

    Daca zici ca radiatorul se incalzeste doar de la mijloc in sus clar e ceva in neregula cu el. Stiu ca costa, dar da-l jos totusi si spala-l bine, DACA se poate... nu stiu de la ce s-ar putea infunda dar aminteste-ti de batranestile calorifere din casa care cand se indoapa cu mizerii se incalzesc doar 3 sferturi... Si toti le punem acelasi "diagnostic"... Ma gandesc ca e acelasi lucru si la tine.

  Ia-o pe cea mai ieftina varianta, oricum de jumatate din probleme ai scapat deja !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now