Sign in to follow this  
Followers 0
domo

cum se schimba ABS-ul???

11 posts in this topic

In primul rand va multumesc ca existati!!!!!

Timp de aproape 4 ani "am trait pe sub pamant" din punct de vedere al cunostintelor si detaliilor despre modelul VOLVO V40 1,8i benzina, fabricat in 2000.Excelenta ideea cu acest Club al posesorilor de masini VOLVO!!!!

Iata si problema pe care o am la masina mea:am cumparat-o in iunie 2005,de la cineva care a adus-o din Italia,in acest timp nu am avut nici un fel de probleme cu ea,nu am facut altceva decat sa-i fac schimburile de ulei si filtrele aferente,sunt foarte ,foarte ,foarte multumit de ea!!!Cand am cuparat-o am constatat ca nu-i functiona in bord acul care indica km cu care rulezi,l-am intrebat pe propietar si mi-a spus ca asa a cumprat-o si el de acolo si ca ar fi ceva minor,si ca nu ar fi o problema mare in a se remedia acest defect.In fine,am fost cu ea la service,au cuplat-o la un laptop{aveau programul pt V40},au depistat ca exista o eroare la ABS,au gasit mufa scoasa de la acest modul[DECI EXISTA O CAUZA},undeva in partea dreapta sub aripa,au conectat-o,am pornit masina,iar in bord mi-a apaut un semn de exclamare incadrat intre doua paranteze rotunde de culoare rosie.Au anulat a doua oara eroarea aparuta in progranul de pe laptop,si au ajuns la concluzia ca ABS-ul este defect si ca acesta ar fi cauza ca nu indica kilometrajul.Am cumparat un alt ABS,dar aici intervine problema cea mai mare,mecanici din trei service-uri autorizate,nu stiu metoda de schimbare a acestui ABS.Unul spune ca se schimba pur si simplu ,dupa care se aeresesc franele,altul cica se inlocuieste dupa care se aeresesc circuitele pe rand de franare,altul m-a indrumat catre internet poate gasesc cum se inlociueste acest modul ABS,ce sa va mai zic sunt "debusolat" complect,iar cu instalatia de franare nu este de glumit.

Am ABS-ul de 4 luni,ma uit la el,iar eu tot nu stiu cu ce vitez rulez,noroc ca mi-am luat un GPS care imi indica viteza de rulare.

Daca ma puteti ajuta cu ceva sunb orice forma,eu va multumesc anticipat.-----CRISTIAN-0726843331

Share this post


Link to post
Share on other sites

sigur piina miine o sa primesti raspuns,eu.....precun vezi si ib descriere

bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceiasi problema ( :-\ parca trasa la indigo : vitezometru si kilometraj 0 - mufa nepusa in dreapta fata - / indicator galben franare/ABS / DSA - aprins) o am si eu - joi am programare la electrician/mecanic.

Nu stiu daca problema e de la sensor ABS sau pompa ( deci inca nu am cumparat nimic).

La diagnoza a dat eroare ABS si senzor ABS stanga  ???. (sa fie senzorul defect si de aici problema cu vitezometrul si kilometrajul ???)

Frana merge iar (fara ABS si DSA) iar ABS intra la prima pedala dupa care nu mai "caraie" nimic.

De asemenea dupa ce s-a pus acel senzor dr fata s-a stins si becul de Lambda pe care il aveam in bord (totusi dupa un drum la Buc am vazut ca el se reaprinde dupa 15 -20 min de mers- la oprire motor se stinge si tot asa. In oras dupa 3-4 zile nu mi s-a aprins)

Te tin la curent cu solutia - daca o gasesc.

O zi buna.

PS: cine cauta diagnoza in Iasi (in afara panaramei de CasaAuto/ Tester Iasi  >:( ) sa imi dea un PM.

Poate a mai avut cineva problemele astea si ne poate ajuta cu un raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult,astept un semn de viata de la tine,iti doresc succes sa-ti tezolvi problemele!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

pop si domo, senzorii se pot masura usor - se dau rotile jos, se scoate mufa se se masoara senzorul - rezistenta trebuie sa fie ~1200-1400 Ohmi, cu diferente nu prea mari pe aceeasi punte (stinga sa nu difere prea mult de dreapta). Daca unul din senzori e defect, e normal sa se aprinda becul de ABS si sa nu mai functioneze kilometrajul, acesta din urma avind nevoie de "datele" transmise de senzori (practic variaza rezistenta in functie de rotatia rotii).

Deci , masurati senzorii si apoi bagati-va la scos modulul de ABS - oricum ar trebui sa va dea eroare (cod) de senzor roata. Poate ii si curatati putin cind ii scoateti.

Daca stiti putina engleza va dau niste scheme - sa va ajute (sau poate pe mecanici-electricieni)

Bafta.

post-495-12877855286256_thumb.jpg

post-495-12877855287919_thumb.jpg

post-495-1287785528936_thumb.jpg

post-495-12877855290509_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matrixxx,multumim mult pentru raspunsul dat de catre tine,sincer eu asteptam(si chiar imi luasem adio de la un raspuns venit din partea celor care administreaza acest site),dar e mai bine ceva mai tarziu decat niciodata.

Din cate inteleg de la tine,mai intai trebuie sa verificam acei senzori,ok,sa spunem ca unul sau amandoi sunt"crapati",atunci vom incerca sa-i inlocuim,ce rost mai are sa mai scoatem modulul ABS,sa-l detasam de toate conductele de frana si apoi sa-l curatam,dupa care sa-l montam la loc.Eu unul chiar nu asi vrea sa fac acest lucru(cu sistemul de franare nu este de joaca),l-asi inlocuii numai atunci cand cu siguranta,asi stii ca acesta ar fi defect.In acest weekend voi verifica senzori,asa cum m-ai indrumat tu(imi doresc sa gasesc unul dintre ei defect,sau poate chiar amandoi) :-\,daca vor fi in regula singura solutie este sa inlocuiesc modulul ABS(sper sa reusesc eu impreuna cu un prieten),dar ce facem in acest caz cu aeresire instalatiei de franare,plus ca zic eu,parerea mea,nu trebuie cumva si anulata,eroarea de pe calcularorul masinei???

Poate ma mai ajuti cu un raspuns pana sambata,oricum eu iti multumesc anticipat!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci mult pt ajutor Matrixxx.

Dupa diagnoza s-au stabilit in cazil meu urmatoarele:

-senzori masurati / verificati- ok

-modul ABS - ok

:-[ concluzia la verificare : in urma inlocuirii capurilor de planetare fata nici unul nu are roata cu zimtii pe care senzorii ABS sa isi faca treaba (cu alte cuvinte sunt capuri de planetara fara ABS  ??? pe  masina mea => "0" - ABS/DSA/kilometraj/Vitezomeru)

1 -urmeaza sa dau de cei care mi-au livrat aceste piese in 10.2006 (nu conduceam atunci aceasta masina ci altcineva din familie)

2 -sa vad daca magazinul va schimba cu capetele de planetara gresit livrate

3 - in ipoteza in care nu voi ajunge la o rezolvare amiabila cu magazinul se pot adauga oare la aceste planetare cercurile acelea cu zimti pt ABS ???? sau tb sa cumpar altele  :( 280 ron bucata

Cu stima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca tu speri ca cineva sa iti schimbe capetele de planetara luate in 2006 - si pe care le-ai folosit pana acum? :D

Fa rost de bani pt. altele noi. Ca ABS-ul este important!

Share this post


Link to post
Share on other sites

domo, vezi ca nu e neaparat necesar ca senzorii sa fie buni - masoara rezistenta lor in mufa ABS-ului (ca in fig.4), uneori poate fi de vina firul ce uneste senzorul ABS de mufa. Abia dupa ce ai masurat TOT si e ok, poti trece la scoaterea ABS-ului, care nu prea am auzit sa "pice".

Ma bucur ca v-am putut fi de folos - domo si POP - de-asta e forum, sa ne ajutam cit putem intre noi, ca mecanicii "nea Ion-i dar cu salopeta cu sigla" si-asa isi trec mina prin cap degeaba, luindu-ne banii...

Bafta !

p.s. la faza cu anularea erorii, nu pot sa ma pronunt - unde nu sint sigur nu dau sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am un volvo S40 din 2001 si am avut un incident neplacut pe partea stanga .cand am duc masina la tinichigerie mergea kilometrajul dupa ce am luato nu mai merge.ei mi-au zis k au ascultat muzica si a ramas fara baterie asa zic ei .pe mine ma intereseaza pe ce roata citeste ABS viteza k la VW viteza se citeste pe dreapta fata la audi la fel .cine ma poate ajuta HELP ME PLS  ??? ???[move][/move]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Matrixxx!!!

Ca la mine la nimeni!!!!!

Nu mai inteleg nimic,am respectat intru-tot-ul ceea ce mi-ai scris tu.Am verificat tensiunile si parametri din mufa ABS(sunt cu aproximatie,nu chiar exacte asa cum ar trebuii sa fie),in schimb m-am apucat sa dau rotile jos,am incepit cu cea din stanga(toate bune si frumoase),am iinentificat surubul de reglaj pentru actionarea acelor rotiti zimtzate din capul planetarei,in schimb nu am gasit nici un fel de mufa de conectare a senzorului,nici un fel de cablu sa mearga de la planetara mai precis de la senzor catre interiorul caroseriei,poate se afla undeva la capatul celalalt al planetarei inspre cutia de de viteze,ma rog nu asta e "buba". :'(

Problema este faptul ca atunci cand am dar si roata din fata dreapta jos,am ramas perplex cand am observat ca planetara nu este identica cu cea din stanga,adica:axul care leaga cele doua piese ale planetarei(capul si piesa dinspre partea de cutie)la cea din stanga este mult mai subtire iar la cea din dreapta este gros!! >:(

Acum intrebarea mea este:asa trebuie sa fie echipata masina(ceea ce eu nu cred)iar daca nu care mama naibii este planetara originala a masinei mele,cea cu axul gros sau cea cu axul subtire ???

E o nebunie totala,sunt sigur ca aceasta este cauza nefunctionarii ABS-ului cat si a kilometrajului de la masina mea.

P.S.---Asi vrea sa iti dau mai multe detalii despre planetara cu axul mai gros(care eu cred ca ar fi cea originala),axul la mijloc este in grosime de vre-o,zic eu 4-5cm dupa care descreste in grosime catre capetele exterioare,pe cand celalalt nu are mai mult de 2,5cm grosime,grosime care este constanta pe toata lungimea axului.

Astept un raspuns de la tine pentru care iti multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0