Sign in to follow this  
Followers 0
ateo

Noul D5

7 posts in this topic

Competitia scoate motoare cu puteri asemanatoare din motoare de 2 litri...

De la un 2.4 parca s-ar fi putut mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cu chip tunning pe vechiul D5 de 185Cp, Heico scotea 210. Probabil ca pe actualul vor scoate undeva pe la 240. Oricum, pe diesel, se poate face tuning maricel, transmisia sa tina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Competitia scoate motoare cu puteri asemanatoare din motoare de 2 litri...

De la un 2.4 parca s-ar fi putut mai mult.

Nu ma pricep pea mult la motoare, dar din cate stiu este mai bine sa obtii chiar o putere mai mica dintr-o cilindree mai mare. Motorul e astfel mai elastic si nu e nevoie sa schimbi prea des vitezele. Sau ma insel? :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plus ca e mult mai relaxat si mai nestresat ca si componente interne  :D Mai au si aia de la mercedes boala cu dieselare mari si cu puteri aparent slabute (gen cobra), facute sa tina 4-500 de mii de km fara probleme majore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta era acum 20 de ani, acum un fabricant adevarat poate obtine 400Nm din 2L iar altul are nevoie de 2.5L pt a obtine acelasi lucru, Ceea ce conduci tu se numeste cuplu nu putere, diferentele de putere nu sunt sesizate de conducatorul obisnuit dar cuplul mare este sesizat de orice sofer, el observa ca masina trage .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact cum zice si Bogdan, cuplul este cel care iti asigura elasticitate, dinamica, acceleratie. Puterea iti da o viteza mai mare.

Pe vremuri cuplul era strans legat de displacement-ul motorului, poate chiar in detrimentul puterii, insa noile tehnologii ca rampa comuna de generatia 3, turbina(sau turbine :D) cu geometrie variabila, managementul electronic optimizat, injectoarele high precision, etc. fac ca aceast sa nu mai fie neaparat valabil. Sunt motoare diesel de 2 litri, sub 150gr CO2/km, de cuplu 480-520Nm si puteri de peste 200 Cp.

Insa la concurenta... ;)

@ateo: Faptul ca un chiptuning ulterior te ajuta un pic, este un mare minus pt. producator. Din 2 motive.

- Ori ca nu a fost in stare sa isi optimizeze motorul in propriul departament de cercetare - care valoreaza probabil sute de milioane de euro - insa cativa softisti cu resurse mult mai mici au reusit.

- Cel de-al 2-lea motiv (cel mai plauzibil, mai ales ca un chiptuning anuleaza garantia), optimizarea de acest nivel afecteaza fiabilitatea, de aceea au decis sa nu apeleze la ea.

Oricum insa, noul D5 isi are meritele lui, reprezinta o evolutie clara, si isi va avea sigur cumparatori. Probabil cele mai multe dintre volvo-urile care se vor vinde in perioada urmatoare vor avea motorizarea asta. Insa Volvo trebuie sa se gandeasca si la un diesel bun de 2 litri, pt. ca, in contextul actual (si mai ales in previziunile despre anii urmatori), trecerea pragului de 2000 cmc atrage "penalizari" serioase la impozite, taxe, asigurari - mai peste tot in Europa. Si in curand "penalizarile" vor creste si mai mult. Presimt ca in 3-4 ani doar cei cu venituri peste clasa de mijloc isi vor permite motoare peste 2000 cmc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0