Sign in to follow this  
Followers 0
paunionutz

Problema - service urgent, drive slowly

13 posts in this topic

Mergeam azi, cam cu 40 km/h si dintr-o data incepe sa trepideze masina, licare becul "motor", sonda lambda sau ce reprezinta si mesajul scris mai sus pe computeru de bord "service urgent- drive slowly". Daca mergeam pana in 1500 ture, masina se comporta normal, iar becul se stingea, daca trecea de 1500 de ture, se aprindea becul (licarea de fapt) si trepida toata caroseria. Am oprit motorul si l-am repornit, a ramas  martorul aprins in bord si mi-a dat alt mesaj "emision system service required" sau cam asa ceva, simptomele fiind aceleasi, cu tremuratul. Si pe loc daca o accelerez trepideaza pana pe la 3500 de ture, apoi dispare treptat, ca si cand ar merge in 3 pistoane, dar la relanti masina merge bine (are o mica intrerupere, iar turometrul oscileaza de la 850 la 900 de ture). Dupa opriri si reporniri, cele 2 erori se schimba intre ele, ba apare "service urgent, drive slowly" insotit de martorul intermitent, ba apare "emision system service required", la care becul ramane aprins tot timpul. Maine ma duc cu ea la tester, dar mi-ar prinde bine si o parere de-a voastra, poate v-ati lovit de problema asta, sau una asemanatoare. Mentionez ca azi am umblat la filtrul de aer, l-am scuturat de praf si am desfacut carcasa sa o curat de praf si de mizerie. Am pus tot la loc, cum am desfacut, vacuumul si carcasa si filtrul bineinteles. S60, 2001, 2435 benzina, 140 hp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca e o bobina/aprindere stricata. Am dat comanda, astept sa o schimb, sa vedem daca asta e cauza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am verificat eu, a verificat un mecanic, prieten de-al meu. Am schimbat bobina cu pricina. Masina trage bine, urca bine in ture, dar merge prost la relanti. Azi si-a reparat tester-ul si au iesit 2 probleme. Una fiind bobina (a ramas eroarea, care a fost stearsa), iar a doua fiind senzorul de la axa cu came, motivul intreruperii la relanti. Ceea ce nu inteleg eu, este cum s-au stricat amandoua in acelasi timp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bujiile le ai verificat ? fisele de bujii le ai verificat ?

Bujiile par ok, iar fisele......care fise? ca sunt bobinele cu tot cu fise!

Share this post


Link to post
Share on other sites

normal bujiile tin cam 20mii km ... nu are o bobina din care pleaca fise catre bujii ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am avut aceasi eroare adica "emision system service required" am fost la tester mi-a resetat toate erorile din calculator, erau mai multe generate probabil de aceasi prb, apoi am facut o tura mica si a aparut din nou eroare "emision system service required" m-am intors la serv. si prima eroare a fost sonda lamda, am inlocuit respectiva sonda, si acum astept sa vad cum se comporta (astazi am facut operatiunea asta).

Simptome: scadea la 500rot/min in relantii, uneori cand o scoteam pe liber chiar se oprea motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

normal bujiile tin cam 20mii km ... nu are o bobina din care pleaca fise catre bujii ?

errr...bujiile doar 20.000???adica ar trebui schimbate la fiecare revizie???nu cred...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am avut aceasi eroare adica "emision system service required" am fost la tester mi-a resetat toate erorile din calculator, erau mai multe generate probabil de aceasi prb, apoi am facut o tura mica si a aparut din nou eroare "emision system service required" m-am intors la serv. si prima eroare a fost sonda lamda, am inlocuit respectiva sonda, si acum astept sa vad cum se comporta (astazi am facut operatiunea asta).

Simptome: scadea la 500rot/min in relantii, uneori cand o scoteam pe liber chiar se oprea motorul.

La mine, la relanti nu oscileaza foarte mult turometrul (800-900 ture), dar are niste intreruperi urate si trepideaza destul de rau. In mers, nu se simte absolut nimic, doar din cand in cand imi apare "drive slowly- service urgent" si incepe sa licare martorul aprins (cel de motor sau sonda lambda), in rest sta aprins si am eroarea "Emision system service required". Pe tester, nu a aparut decat "senzor axa cu came, semnal defectuos" sau cam asa ceva. Am fost la service, iar mecanicul mi-a zis  ca nu e sigur, ca ar fi senzorul dus si il schimb pe "barba" mea. Parca nu imi vine sa dau 1000 de lei pe un senzor si sa nu fie asta problema. Am mai scris si mai sus, odata cu senzorul, a murit si o bobina, pe care am schimbat-o.

Am observat ca a inceput sa porneasca din ce in ce mai greu si trebuie sa tin acceleratia apasata, ca altfel porneste la 400 de ture si se opreste. Dar mai am o nelamurire, ce face acest senzor si unde este situat mai sigur? Pt ca  mie mi-au spus la service, ca este cel de pe motor, in apropierea bobinelor si ca masina nu merge fara el. Cand am ajuns acasa, ca sa stiu macar ca am stricat-o eu, am desfacut surubul de 10" cu care e prins si l-am scos afara in timp ce motorul functiona, iar surpriza a fost foarte mare - motorul a mers in continuare, fara nici o problema (la fel de prost). De pornit, nu a mai pornit, fara acel senzor, dar a functionat cu el scos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema a fost pana la urma de la bujii si la mine. Am mai schimbat o bobina si apoi ba mergea una, ba nu mergea alta. A scos mecanicul bujiile le-a curatat bine, a micsorat distanta din capat la fiecare in parte si merge perfect. O treaba provizorie, pana schimb bujiile. Trebuia sa merg la tester sa-mi stearga eroarea din bord, dar dupa ce a stat masina 2 ore a disparut singura :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0