Guest mihai.mos

Volvo V50

20 posts in this topic

Salutare tuturor,

Am ajuns pe forumul acesta deoarece sunt un fan impatimit al marcii.

Momentan nu posed nici o masina, insa sunt foarte interesat de un V50. Din pacate, nu am apucat sa vorbesc cu nici un posesor al unei astfel de masini.

Ba mai mult, nici la reprezentanta Volvo nu am putut afla prea multe detalii despre masina, singurele test-drive din oferta fiind C30, cu promisiuni de mari asemanari intre masini.

Oricum, din pacate nu-mi pot permite un V50 nou, deci voi opta pentru un second hand din Germania cel mai probabil.

Optiunile mele ar fi un Ford Focus nou, sau un V50 undeva in 100.000km rulati. Pretul este cam acelasi.

Poate cineva sa-mi ofere anumite sfaturi legate de V50?

As fi interesat intru 2.0D, iar ca si clasa de dotare, mi-e indiferent.

Multumiri anticipate,

Mihai

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Salut Mihai si bine-ai venit printre noi !

    Despre modelul V50 iti pot spune doar ca e extrem de stabil pe drum, este pe platforma de Ford Focus (sau Fordul Focus e pe platforma de V50 - inca nu stiu sigur, e o mare bulibasheala intre Volvo si Ford acum), are un sasiu "de nota 10" cum il lauda majoritatea criticilor auto, si este echipat cu un motor diesel de fabricatie PSA (Peugeot). E un motor foarte fiabil si laudat de multi, dar este foarte sensibil la capitolul turbina (necesita incalzire inainte de folosirea ei, altfel pica repede).

    Firma de unde mi-am luat eu V40-ul a achizitionat acum V50-uri (cred ca diesel), pot da o intrebare la tipul de la care am luat-o daca sunt multumiti de ele... Dar ultima data cand am vorbit cu el se cam plangea ca la doua din ele le-a cazut deja turbina (in nici 20.000km).

    Turbodieselul e fiabil daca il folosesti cum trebuie. Daca tragi de el cat e rece...iti iei pa de la el destul de repede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In legatura cu motoarele PSA, am la firma 8 Peugeot-uri, de la 206 la Boxer fara 407, toate diesel (2.0 90CP, 1.6 110CP, 2,2 130CP) si pot spune ca sunt niste motoare fiabile, cam zgomotoase, dar nu la fel de zgomotoase ca TDI-urile cu injectie directa, cam puturoase din aspectul CP - performante sintetice, si turbina fiabila (190.000KM cu 607) doar ca pe la 180.000 a trebuit sa ung bine cunoscuta tija. Cam atat.

PS: Nu stiu nimic despre spusele lui Midnight

  este foarte sensibil la capitolul turbina (necesita incalzire inainte de folosirea ei, altfel pica repede).

,dar ca la toate masinile, nu te infigi in ea imediat cum ai pornit motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Multumesc pentru corectare Vlad, PCS era de fapt PSA :) asta unu' la mana... Doi la mana, ma refer de regimul de mers cu un motor turbo, fie el diesel sau benzina. Imi fac datoria fata de mine sa specific ori de cate ori e necesar ca un motor turbo nu trebuie "chinuit" inainte de a intra in regim normal de functionare. Sunt destui care o calca cu motorul rece, si apoi se mira de ce nu mai merge turbo-ul, de ce curge pe la simeringuri, etc etc, si trag concluzia ca masina e proasta. Benzina e mai putin pretentioasa la capitolul "forjat la rece" decat diesel-ul, totusi, desi nici motorului pe benzina nu-i face bine astfel de tratament.

    Cei care stiu mecanica si cum functioneaza un motor... ii rog sa ma scuze pentru faptul ca ma repet, dar nu toti cunosc ceea ce trebuie sau NU trebuie sa faci cu un motor / masina, si MAI putini sunt cei care citesc temeinic manualul de utilizare cap-coada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Multumesc pentru reply-urile rapide.

Vis-a-vis de Ford Focus, am fost destul de multumit, mai ales ca ulterioara mea masina a fost tot Focus. In schimb, Volvo-ul (C30) mi-a oferit un feeling foarte aparte la test drive. Mi s-a parut foarte diferit de tot ce am mai condus pana acum. Chiar am si zis cuiva: "ai impresia ca alergi in niste Nike brand new de running".

Sincer, nu contest diferenta atat de mare intre Focus si Volvo, pentru ca o si vad, si uite am si simtit-o.

Precum am mai spus, nedumerirea pe care o am persista: un v50 folosit sau un Focus nou? la aceeasi bani? si in continuare sunt in ceata pentru ca n-am dat de un posesor de V50 hehehehe. Oricum, am inteles ca sunt foarte rare prin Romania.

Interesant, pe dincolo (olanda de exemplu) V50 e 3 din 10 masini pe strada. In Germania, S40 vezi foarte rar in raport cu V50. Uite ca la noi totusi, mai greu...

Multumiri in continuare,

Mihai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt rare deloc. Hoffman La Roche are in dotare o gramada de v50. Aproape toate sunt cu motoaare de 1,6 de provenienta PSA si eu sincer n-am auzit pe nimeni sa se planga de ele pana acum. Am un pieten care lucreaza la Hoffman pe o asemenea masina si e foarte multumit de raportul dinamism/cilindree, putere. Daca ai condus C30-ul cu motor de 1.6 diesel atunci senzatiile sunt cam aceleasi si in v 50. In ceea ce priveste regimul de exploatare Alex are dreptate, nu te apuci niciodata sa talpui un motor turbodiesel cand e rece ca faci zob turbina in 20k kilimetri. In rest pot sa-ti confirm si eu ca motoarele PSA diesel sunt foarte fiabile si din cele spuse de cei de la Volvo din BV, cele care echipeaza s40, respectiv v50 au putin "volvo touch" care le mai da un plus de dinamism.

P.S. Eu am vazut in Tg Mures cel putin 5 v50-uri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uite Mihai ca ai gasit in fine un posesor de V50, am eu unul de 2.0 diesel kinetik dar cu ceva extradotari la el, navigatie , tempomat, comenzi pe volan, telefon. o masinuta dragutza. mie unuia imi place si cum se aseaza la drum si cum raspunde la acceleratie si la frine intr-un cuvant la tot.

cred ca daca optezi pentru un V50 nu vei face o alegere proasta, si eu zic decat un focus nou mai bine un V50 folosit, si eu l-am luat pe al meu din germania , folosit, an 2005, cu 140000 km rulati, da nu-mi pare rau, masina arata inca ca noua, iar in motorul se comporta super, si am facut si eu cu ea 20000 km pana acum.

ce anume te intereseaza in mod deosebit, da-mi de stire

Radu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mihai,

Am un V50 SH de vanzare care s-ar putea sa te intereseze. 2.0D/136 CP - Kinetic + Comenzi audio pe volan+Computer bord+ornamente aluminiu. Din 2004, 60,000 km la 11,500 Eur +TVA

Ce parere ai?

Best,

H

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

Sunt un novice in Volvo dar imi place filosofia scandinava si designul lor clasic.

Am in vedere sa cumpar un V40 sau V50 second.

Am intre 12-15 euro alocati sa zic asa.

Imi recomanda cineva care ar fi o alegere buna in raportul calitate-pret.

M-am informat destul de bine pe net dar nu am feed back de la proprietari.

Imi suna bine moorul de 2.0 diesel dar pe V50 dar poate sunt si alte variante.

Care e varianta mai buna : second din Romania sau "de dincolco"?

Merita efortul de deplasare pana acolo? etc

Are cineva un V50 care sa-l fi folosit  2-3 ani? Cum se comporta : plusuri si  Minusuri?

Merci mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

...buna tuturor....am  si eu un V 50,2.0D 136CP din aug 07  139 000 km, sunt f multumit...un mic "dar " ar fi de spus.......systemul  audio este  premium sound...iar cand porneste scrie altceva "hight perfomance"si nu citeste MP3....in rest...e ok..ca si consum in oras 8.5...si afara 6.5

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna,sieu posed un v50 2.0 130cp din 2005 sunt f multumit inca (are numai 65.000 km,am avut doar o probl cu o supapa sau ceva de genul asta) cred ca este o masina deosebita,isi merita banii desi nu imi dau seama ce valoare are pe piata la aceata ora o masina second

Share this post


Link to post
Share on other sites

sal.,am 1 buc.V50,2.0D,Momentum,MY06,136cp.(in fabrica,acum are 163sau190,depinde ce alegi),€4+FAP,cumparat-o noua,are 127.389km.,consum 5,6l/100km(sau 17,85km/L ,urban,extraurban,autostrada),inst.audio modificata(putere cam 3kw rms),in curs de lucru kit estetica externa,.....sint ffffoooooaaaaarrrrttteeee multumit de mashinutza mea(inafara de rechemarile in reprez.si consumabile nimic in plus)......poze undeva prin forum topic tuning by smarautz...... ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merita cumparat , V50 e  masina ideala pentru familie , apropo milogii aia de la Ford au preluat platforma lui C30 ,S40,V50,C70 , ca au preluat multe de pe Volvo , la fel ca si T5 meu care se afla pe Ford Focus ST , de aici reiese ca Ford Focus are platforma lui S40/V50/C30/C70.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate am citit dupa ce mi-am luat masina, platforma aia a fost dezvoltata de catre ford impreuna cu volvo si parca mai era o marca dar nu mai stiu sigur.

Deci nu se pune problema cine de la cine a luat-o, ei au facut-o/construit-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E Ford , Volvo si Peugeot la motoarele de 1.6 benzinar  si 1.6 diesel. Restu motoarelor se afla de la Volvo pe Ford cele de 1.8i,2.0i,2.4 , 2.4i , T5 AWD si cele diesel de 2.0D, D5 care le stiu de mult motoarele astea la Volvo din inainte ca Ford sa cumpere Volvo. Iar platforma de desing e facuta normal in colaborare cu Ford , daca te uiti bine  Ford Focus Sedan seamana ceva cu S40 ca al meu sau ca a mai multor , dar eu daca ma dau la S40-u meu T5 AWD , pe Focus il afum , aaa si Focus ST de unde are motorul ?? tot de pe S40 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fordul Focus este pe platforma de V50 cu rabat de la calitate si siguranta pentru a fi mai atractiva la pret. Volvo nu fabrica masini proiectate de Ford, pt ca n-ar mai fi Volvo (siguranta). Am condus in Alpi un V50 si apoi un Ford (inchiriate), ambele cu aprox 18k si din acelasi an 2006. Dupa ce am mers cu V50, 1.6D, Fordul practic l-am simtit ca pe un vapor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  The Ford EUCD platform (for "European C/D-class") is Ford's global midsize car automobile platform. It is loosely based on Ford's compact C1 platform, but much engineering was done by Volvo Cars.

    Introduced in the middle of the 2004 model year, the second generation S40 (known as the 2004.5 Volvo S40) introduced a new design based on the Volvo P1 platform built at the Volvo Cars factory in Ghent, Belgium. At the same time, the V40 was replaced by the V50 estate, also based on the P1 platform and built in Ghent.

    The chassis for this car and the majority of its components were developed by Volvo, however similar mechanical components can be found in the Mazda3 and the European Ford Focus.

    The engine, a 2.5L 5 cylinder (B5254T3, and B5254S respectively for the turbo and naturally aspirated models) is the latest generation of Volvo's 5 cylinder engines. These inline fives have been continually developed by Volvo since the debut of the engine in the 850, in 1993. The top of the line S40 T5 AWD, as well as the 2.4 and 2.4i, powertrain is still made by Volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  The Ford C1 platform (for "Compact-class") is Ford's global compact car automobile platform. It replaces Ford's C170 platform and Mazda's BJ platform.  The platform is designed for either front- or all wheel drive.

  The C platform was designed in Cologne, Germany, as the “C Technologies Program.†Thirty engineers each from Mazda, Ford, and Volvo worked to combine the compact car engineering from all three automakers. This is especially beneficial as each manufacturer involved assisted in certain areas that they are well known for, Volvo with safety, Mazda with body rigidity, and Ford with handling.

  The C1 platform has been stretched creating the EUCD for use in future Volvo vehicles. Volvo's plans call for all of their cars to be C1, EUCD, or D3-based in the coming years.

  Volvo Cars introduced the Volvo V50 at the 2003 Bologna Motor Show as the station wagon version of the Volvo S40 small family car -- manufacturing both models at their facility in Ghent, Belgium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vesnica confuzie

Deci sa fie clar:

Platforma noua EUCD - e bazata pe vechea C1 dar aproape tot a fost facut de catre Volvo deci putem zice ca ei si-au pus mintea la contributie, putem zice daca vrem ca e Volvo

In 2004 au aparut noul S40 si V50 bazate pe platforma Volvo P1. Aceasta platforma e construita la Volvo in uzina lor din Ghent, Belgia.

bun,

Sasiul e facut DE CATRE VOLVO pentru aceste masini, DAR anumite componente au fost IMPRUMUTATE de catre Mazda si Ford si se gasesc pe Ford-ul european si Mazda 3 deci nu e platforma Ford pe Volvo ci componente Volvo pe Ford.

Ya' all feel me ? :D

Bun, si ca sa fie si mai si

Pana si vechea platforma C1 a Ford-ului dupa care s-a modelat ( de catre Volvo ) noua platforma EUCD a FOST CREATA nu in intregime de Ford ci de catre VOLVO ( cu domeniul siguranta ) , Mazda ( rigiditate ) si apoi au bibilit si Ford la directie ca noa' sa nu zica ca nu fac si ei ceva  ;D.

Deci pana si platformele care si le insusesc Ford nu sunt in intregime ale lor asa ca putem termina cu tampenia asta cu Volvo S40 e de fapt un Ford ca nu e asa. Si mai lasati si Wikipedia ca acolo oricine poate edita un articol, daca vrei ma pun azi si modific acolo ca eu am contribuit la platforma cand eram in scutece.

Eu am fost si cu Focus si, e o masina foarte buna dar oricat de subiectiv as putea fi pt ca am S40 nu se compara. Are si Ford-ul unele trasaturi peste S40 mai mult ca sigur dar nu le poti avea pe toate, nu exista masina perfecta. Eu sunt multumit cu ce am.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Hei!

  Se poate intelege ca Ford a facut tot.NU asta am intentionat. Daca se citeste printre rinduri se observa ca Ford isi aroga dreptul la reusita in dauna Volvo ,Mazda intrucit el este cel ce le detine .Orice articol  trebuie sa aiba partinire pt cel care este mai mare in domeniul auto.Adevarul este relativ.Ai impresia ca laurii ii iau supusii!.Daca manageriau bine aceste subsidiare intr-adevar meritam sa spunem ca le-a cumparat pt a le ajuta ,dar de fapt le-au luat sa faca  bani multi de pe urma lor fara sa investeasca mai nimic.Cit au reusit doar ei stiu.

  Urmareste din 1999 de cind au inceput sa cumpere toata Europa in acest domeniu. Acum este rindul Chinei care incepe sa cumpere..Batrinul continent este de vinzare.Multe firme de traditie au disparut si vor dispare ,din pacate.Scuze ca m-am abatut  de la subiect un pic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now