fan-volvo

modificari xc60

24 posts in this topic

in germania - si presupun ca si in romania - din luna mai vor putea fi comandate xc60 cu urmatoarele modificari:

-benzina: nou 3,2 litri cu 238 cai, 320 nm, euro 4

              t6 ramane ca specificatii nemodificat, doar acum cu euro 5

- diesel: nou d5 (biturbo) cu 205 cai, 420 nm, euro 4

            nou 2,4 litri (biturbo si doar cu geartronic) cu 163 cai, 420 nm, euro 4

            nou 2,4 litri drive (single-turbo, doar tractiune fata) cu 175 cai, 420 nm, euro 4

- optionale: clima automata standard la toate modelele (si la basic)

                momentum: +clapa portbagaj electrica, cotiera spate cu loc pt depozitare, geamuri fata 

                trate hidrofug

                volan nou cu 4 spite cu insertii matuite (aluminiu sau negru)

                navigatie cu grafica noua (volvo p1x)

                dab (digital audio broadcasting)

                parbriz cu protectie infrarosu

- pretul va fi la toate modelel si variantele de echipare mai mic

- nu se mai ofera in schimb: senzori presiune roti

                                      functiune deadlock pt inchiderea centralizata

                                      hdc pt modelul drive

sursa: comunicat intern volvo germania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum adica nu se va mai oferi? Mi se pare o prostie. Multe masini care costa si de 3 ori mai putin au de ex senzori presiune roti

Ce inseamna functiune deadlock pt inchiderea centralizata si hdc pt modelul drive?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum adica nu se va mai oferi? Mi se pare o prostie. Multe masini care costa si de 3 ori mai putin au de ex senzori presiune roti

Ce inseamna functiune deadlock pt inchiderea centralizata si hdc pt modelul drive?

- la nemti se argumenta, ca cererea de senzori de presiune a fost prea mica, de aceea nu se mai ofera (dar s-au auzit vorbe, ca a avut probleme sistemul, nu cunosc detalii)

- functiunea deadlock blocheaza portierele masinii complet: chiar daca spargi geamul si incerci sa deschizi din interior nu merge

- hdc: hill descent control - sistem ce iti permite sa cobori o panta in siguranta si cu o viteza prestabilita fara ca sa actionezi frana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deadlock nu este recomandata sa fie activata nici daca este pe masina pt. ca in caz de accident grav, sa poata fi descarcerati mai usor cei din masina. Scrie in manualul meu si dupa 2 ani la Pompieri tind sa le dau dreptate celor de la Volvo.

Cred ca este buna de activat in oras, sa nu-ti dispara servieta sau geanta sotiei cand stai la stop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am incuietoare cu deadlock dar NU AM OPTIUNE SA O ACTIVEZ SAU NU. Pur si simplu singura lucreaza CAND PLEC DIN MASINA, nu in mers. Iese ceva din usi si intra in caroserie (ceva gen ca la usile de metal). Cel putin eu nu am auzit alt zgomot dupa ce plec cu masina. Cand o opresc dupa ce o inchid si trece o perioada de timp mai face un "clank" cand intra si prostiile alea in caroserie.

De asemenea in caz de impact usile se deschid automat (in cazul in care erau blocate anterior), se aprinde lumina in interior si clipesc avariile.Pompa de motorina este decuplata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai optiune de dezactivare din meniul HU. Nu mai stiu exact de unde. Daca nu reusesti, spune-mi si caut eu. Sigur exista!

Daca ai meniul in germana este putin mai greu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hu603 am si stiu toate functiile ascunse... Si e in engleza...Dar asta nu-l am. Daca ai ceva in plus la meniu posteaza-l te rog  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maine. In seara sta chiar nu mai cobor pana la masina + ca trebuie sa caut in meniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in germania - si presupun ca si in romania - din luna mai vor putea fi comandate xc60 cu urmatoarele modificari:

-benzina: nou 3,2 litri cu 238 cai, 320 nm, euro 4

              t6 ramane ca specificatii nemodificat, doar acum cu euro 5

- diesel: nou d5 (biturbo) cu 205 cai, 420 nm, euro 4

            nou 2,4 litri (biturbo si doar cu geartronic) cu 163 cai, 420 nm, euro 4

            nou 2,4 litri drive (single-turbo, doar tractiune fata) cu 175 cai, 420 nm, euro 4

- optionale: clima automata standard la toate modelele (si la basic)

                momentum: +clapa portbagaj electrica, cotiera spate cu loc pt depozitare, geamuri fata 

                trate hidrofug

                volan nou cu 4 spite cu insertii matuite (aluminiu sau negru)

                navigatie cu grafica noua (volvo p1x)

                dab (digital audio broadcasting)

                parbriz cu protectie infrarosu

- pretul va fi la toate modelel si variantele de echipare mai mic

- nu se mai ofera in schimb: senzori presiune roti

                                      functiune deadlock pt inchiderea centralizata

                                      hdc pt modelul drive

sursa: comunicat intern volvo germania

deocamdata neoficial confirm doar motorizarile diesel din tot ce ai spus tu si navigatia 3d. (o sa incerc sa imi fac eu la xc60ul meu un upgrade de soft sa o fac 3d dar e inca in teste)

T6 si 3.2 o sa fie Euro 5, si o sa fie interesant vs D5 ca pret final client (unu mai ieftin cu taxa, si unu mai scump fara)

Preturile urca si coboara in functie de piata, inca nu se stie nimic oficial. TBC in urmatoarea luna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si? Pe la noi? Nu se aude nimic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

da si mie un consum mediu la masina ta, bucuresti .. si ext

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca merg in stilul bunicului care nu depaseste 100km/h pana la Brasov, atunci o sa scrie cam 9. Mie imi ia cam 14-16 pana la munte ca nu am rabdare sa stau la volan prea mult.

La drum lung e cam asa la benzina 4x4:

100km/h - consum 9

110 - 10

120 - 11.5

130 - 12.5

140-13.5

160 - 16

210 - 25

In oras, iarasi, depinde de oras. In bucuresti ziua consuma 18, seara 15. Mie acum imi spune 16,4 de ex. De Craciun cand Bucurestiul era paralizat a ajuns si la 22, iar D5ul la 16.

Interesanta e comparatia cu D5ul ... care in Bucuresti consuma 12-14 pe hidramat. Daca 100 de cai nu merita 2-3 litri in plus ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

merita 100 %, totusi nu consuma mult la drum, avand in vedere motorul de aproape 3000 cm. La noi orasul e mic, 2-3 km raza daca pornesti din centru :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce ai vrea sa auzi?

Astept sa aud cat costa, exact ce o sa mai fie si ce nu pe ea pt ca sa stiu care din optiunile pe care le vreau acum or sa fie si care nu standard ca sa o comand.

Deci....cat mai astept?  ;D

Edit

De D5 e vb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astept sa aud cat costa, exact ce o sa mai fie si ce nu pe ea pt ca astept sa o comand.

Deci....cat mai astept?  ;D

Vreo cateva zile...asa sa creasca tensiunea.

Iti dai seama ca atunci cand ne vine OK-ul afli si tu  ;)

Best,

H

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stii ca oricum asteptam un semn de la tine ;D  :-\

Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biturbo inseamna ca s-a mai adaugat o turbina si are doua si asta e de ajuns ca impreuna cu umblarea la soft sa se obtina acest nou cuplu (420nm) in plaja aia de turatii decat la vechiul model? (ca motorul e acelasi)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.4D FWD -> cuplu/rpm -> 420 / 1500-2750                                    0-100->9.8

2.4D AWD ->               -> 420 / 1750-2750                                    0-100->10.9

D5 AWD   ->               -> 420 / 1500-3250                                    0-100->8.5

T6 AWD    ->               -> 400 / 1500-4800                                    0-100->7.5

Daca ai cuplu maxim la D5 la 3250 rpm...inseamna ca este mult mai flexibil decat D5ul vechi si se poate conduce si mai sportiv si mai sus in ture.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta am inteles

Intrebam insa cum s-a obtinut? Doar soft? Nu stiu ce inseamna biturbo. Adica 2 turbine deci s-a mai pus una?

Share this post


Link to post
Share on other sites

treaba e simpla:

inainte o turbina avea cuplu maxim intre 1750-2750 rpm.

acum ai vechea turbina care are cuplu intre 1500-2400(aproximatia mea) si o turbina noua care trage intre 2400 si 3250. Tu ca sofer nu sesizezi cand se face trecerea de la o turbina la alta, ci tot ce simti e ca masina trage pana sus la 3250 de ture in cuplu maxim.

Banuiesc ca sunt de dimensiuni diferite turbinele, incat prima sa aduca un consum redus fiind mai des folosita, deci mai mica. (nu e nimic confirmat inca, dar toti constructorii asa s-au axat)

Share this post


Link to post
Share on other sites

exista 2 modalitati de a pune 2 turbine:

- turbine de dimensiuni egale, ele alimenteaza cate un anumit nr de cilindri (ex bmw motor 3 litri benzina, biturbo, 306 cai - o turbina alimenteaza primii 3 cilindri, cealalta turbina alimenteaza ceilalti 3 cilindri). avantajul folosirii a 2 turbine consta in faptul, ca ele pot fi dimensionate mai mici, asa ca raspunsul lor este mai prompt

- turbine de diemnsiuni diferite: turbina mica poate fi actionata mai usor de gazele de evacuare, deci raspunde la turatii joase, dar poate baga din cauza dimensiunii doar o cantitate mica de aer. de la o anumita turatie, intra in functiune turbina mare, care necesita turatii mari, dar si baga cantitate mare de aer in cilindri. intre anumite turatii functioneaza ambele turbine, deoarce trecerea de la cea mica la cea mare se face prin suprapunere (adica nu se opreste cea mica si apoi porneste cea mare)

daca am gresit, corectati-ma, ca e un raspuns aproximativ, nu foarte bine documentat

Share this post


Link to post
Share on other sites

exista 2 modalitati de a pune 2 turbine:

- turbine de dimensiuni egale, ele alimenteaza cate un anumit nr de cilindri (ex bmw motor 3 litri benzina, biturbo, 306 cai - o turbina alimenteaza primii 3 cilindri, cealalta turbina alimenteaza ceilalti 3 cilindri). avantajul folosirii a 2 turbine consta in faptul, ca ele pot fi dimensionate mai mici, asa ca raspunsul lor este mai prompt

- turbine de diemnsiuni diferite: turbina mica poate fi actionata mai usor de gazele de evacuare, deci raspunde la turatii joase, dar poate baga din cauza dimensiunii doar o cantitate mica de aer. de la o anumita turatie, intra in functiune turbina mare, care necesita turatii mari, dar si baga cantitate mare de aer in cilindri. intre anumite turatii functioneaza ambele turbine, deoarce trecerea de la cea mica la cea mare se face prin suprapunere (adica nu se opreste cea mica si apoi porneste cea mare)

daca am gresit, corectati-ma, ca e un raspuns aproximativ, nu foarte bine documentat

Adaug eu.

Twin-Turbo e sistemul care foloseste 2 turbine identice si care baga exact aceeasi cantitate de boost fiecarui bank de cilindrii. Ex un V6, una baga boost pe bancul de 3 cilindrii din dreapta iar cealalasta turbina baga boost pe celalalt bank de 3 cilindrii din stanga, exemplul e ciobanesc spus dar ca sa va faceti o idee.

Bi-Turbo e sistemul care foloseste 2 turbine, una mai mica care intra care actioneaza pe plaja de turatie mica si inca una mare care actioneaza pe plaja de turatie mai mare. Se ajuta una pe cealalta, astfel se elimina si turbo-lag-ul foarte mult.

Dupa cum spune si @fan-volvo trecerea intre aceste 2 nu seste sesizata pt ca se face prin suprapunere.

Corectati-ma si pe mine daca gresesc :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

la nemti se ofera soft de upgrade pt navigatie (4 dvd-uri, inclusiv harti actualizate) la pret promotional de 219 euro (pana pe 15 iunie) apoi la pret de 289 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now