Roberto

Ajutooor - Nu mai am clima, cand cum

33 posts in this topic

Senzorul de la temp interioara e in partea din mijloc a bord-ului spre genunchiul soferului in spate la consola flotanta, o sa vezi un mic gratar acolo si un mic zgomot. Pentru a ajunge la el dai capacele de bord din partea soferului, lateral sofer, si apoi partea din mijloc a bord-ului in spate la consola flotanta.

E foarte simplu, eu credca le-am dat jos de vreo 3 ori, din pacate nu am apucat sa fac poze. Ai 3 suruburi torx la capacul du sub volan, apoi partea laterata de la usa tragi de ea in sus ca e prinsa cu clips-uri, apoi partea de la consola flotanta iarasi tragi de ea, e prinsa tot cu clips-uri.

Atentie cand dai capacul de sub volan jos, in partea de jos ai cablul si mufa de la becul de la picioare, sa scoti mufa si sa nu tii mana pe sticla becului daca de curand ai oprit masina ca se incinge extraordinar, eu m-am ars serios acolo. Apoi tot de capacul de sub volan e legat si senzorul de temp, ai grija si la cablul lui, scoti mufa si gata e al tau.

Senzorul de calitate aer credca e undeva afara, pe sub plenum, acolo in josul parbrizului unde este acel gratar lung pe unde trage aer. O sa il dau si pe ala jos cand am timp si o sa postez un ghid cu poze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit, intr-un final, sa schimb filtru de polen pt V50.

Schimbarea s-a realizat in spatele blocului.

Mentionez ca la modelul meu, capacul de la filtru nu este prins in torsuri ci cu holbsuruburi, ce le-am desfacut cu tubulara de 7.

Operatiunea a durat aprox 30 minute.

Am observat, dupa schimbarea filtrului, raceste MULT mai repede si MULT mai bine. Inainte, eram pe treapta LOW si abia mai racea, acum, setat la 22 grade, e super frig.

PS. Cainilor le plac filtru cu polen carbon activ. Nu radeti, cainele mi-a rupt, mancat din filtru, drept pt care a trebuit sa cumpar altul.  Angry

N-am avut curajul sa-l curat pe cel vechi, era super, super negru.

Roberto, eu nu stiu, cum ai reusit sa-l curati si curajul sa-l pui la loc... ;)

Salutare Gabriel,

Spune-mi si mie cum ai facut schimbul mai detaliat ca vreau si eu sa fac acelasi lucru. Si daca stii ceva legat de schimbatul senzorului de temperatura externa. Trabuie sa o fac si pe asta.

Merci...

Iulian

0744529805

Share this post


Link to post
Share on other sites

am incercat sa-mi schimb/curat singur filtrul de polen si am renuntat. Umerii nu-mi incap in spatiul ala ingust.

LA modelul meu de V50 din decembrie 2005,se dau jos plasticele din bord de sub volan : 3 suruburi(atentie la elementele de prindere ca se pot rupe usor si la bec). Se demonteaza pedala de acceleratie(3 holsuruburi), se da la o parte mocheta si evrika mai desfaci 2 suruburi ca sa extragi cadrul. I-a luat 45 de minute in service sa faca operatiunea. Noroc ca omul este priceput si calm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Roberto nu exista senzor lipsa freon :D 

Mirosul acetic care vine de pe tubulatura este dat de bacterii, recomand curatarea tubulaturii de climatizare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Roberto nu exista senzor lipsa freon :D 

Mirosul acetic care vine de pe tubulatura este dat de bacterii, recomand curatarea tubulaturii de climatizare.

Asta am rezolvat de mult, am aparat de igienizat.

O intrebare pentru toti cei care au avut probleme cu clima asemanatoare cu a mea ? Din ce an sunt masinile voastre ?

Am gasit un TSB de la Volvo in care se expune exact aceasta problema si totul e de la un mic bug in software la anumite masini pana in 2007 parca, se rezolva cu un mic update de soft.

Exista un interval de serii a caror masini sunt afectate de acest bug, a mea e exact in acel interval, si se rezolva printr-un update la soft, am si part number-ul lui.

Ia spuneti aveti cumva masinile pana in 2007 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact aceeasi problema ca @JameL o am si eu.Pana la urma la ce trebuie sa ma uit?

P.S: Roberto a mea e din 2003.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Danutzz nush ce sa spun, probabil sa fie aceasi eroare de soft ca si la S40\V50, am sa caut dupa asemenea TSB si la S80 maine.

Uitati aici TSB-ul cu problema noastra :

Se pare ca rezolvarea e un upgrade de soft cu part-number-ul PN30667207, am sa trimit un e-mail in Ungaria sa vad cat face acolo.

Eu nu am mai patit faza de mult, doar de 2 ori de cand am masina.

post-527-12877865168427_thumb.jpg

post-527-12877865169421_thumb.jpg

post-527-12877865171748_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar te rog Roberto.E rau tare fara clima pe caldurile astea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now