Roberto

Ulei pentru S40 T5 si alte cele pentru o revizie generala

18 posts in this topic

A venit timpul sa ii dau jucarii noi T5-ului meu ca a trecut mult timp de la ultima revizie ba chiar am si depasit-o putin.

Am inceput sa fac lista si am ajuns la problema cu uleiul, am tot cautat si rascautat Castrol TXT Softec 5W-30 de care a fost pus in masinuta pana acum dar se pare ca nu mai se fabrica asa ca vreau sa ii cumpar un alt ulei de calitate.

Am gasit acest ulei http://www.oilshop.ro/uleimotor/product_info.php?manufacturers_id=11&products_id=16374

Ce parere aveti despre el ? @MC tu poti aduce asa ceva sau doar Magnatec-urile curente de pe site le ai ?

As vrea cel mai bun ulei pentru ea, dar nici ceva la 100 de lei Litrul ca nu ma duc pe circuit cu ea :D.

Inca o problema. Se pare ca drumurile noastre, vechimea masinii si suspensia rigida au contribuit creearea unui zgomot la suspensie, nu stiu sigur daca e vreo busca, nu m-as mira, daca sunt de cauciuc e ceva normal sa se degradeze in timp nefiind schimbate de cand s-a nascut sau vre-un amortizor ceva, imi puteti da niste sfaturi cum as putea afla ce imi face zgomot ? Se aude ca un fel de scartait.

Daca sunt bucsele, ce parere aveti despre bucsele poliuretanice, eu peste tot unde m-am documentat am ajuns la urmatorea concluzie : Sunt mai rezistente, cu pana la 5 ori decat cele normale, dar iti rigidizeaza si mai mult suspensia si mai ales faptul ca nu mai absorb ele socurile ci le transmit altor componente cum ar fi caroseria care se poate degrada in timp.

Doresc sa imi schimb lichidul de frana ca e fiert, eu in AllData si Mitchell nu am gasit cum se face acest lucru ? Trebuie drenat circuitul ? Cum se face asta ?

Lichidul servo trebuie schimbat oare ? Daca da cum se dreneaza ?

Doresc sa schimb si bujiile ca nu au fost schimbate de cand e masina, si are deja peste 160.000 Km, ce parere aveti despre NGK Iridium ? @MC convinge-ma sa dau 200+ de lei pe ele !  ;D:D;D

@MC un pret total pentru curea de distributie daca ai, filtre ulei, benzina, aer, polen, lichidul ala de frana ATE aici sau pe PM.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inca o problema. Se pare ca drumurile noastre, vechimea masinii si suspensia rigida au contribuit creearea unui zgomot la suspensie, nu stiu sigur daca e vreo busca, nu m-as mira, daca sunt de cauciuc e ceva normal sa se degradeze in timp nefiind schimbate de cand s-a nascut sau vre-un amortizor ceva, imi puteti da niste sfaturi cum as putea afla ce imi face zgomot ? Se aude ca un fel de scartait.

Amortizor nu cred ca e, ala cand se duce iti face masina ca o barca pe valuri.

Eu zic ca sunt bucsi, daca scartaitul e la viteze mici si denivelari, atunci sunt bucsile de bara stabilizatoare.

Daca sunt bucsele, ce parere aveti despre bucsele poliuretanice

Eu nush ce sunt alea, si nici n-am timp sa ma documentez  :D, dar, acolo unde ai alternativa, sa pui bucsi din fier, nu aluminiu sau altceva.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

So,

Bucsi poliuretanice: foarte rezistente dar la masina ta nu e bine sa pui. Asa cum ai spus rigidizeaza masina. Se pun de regula pe Jeepuri (la arcurile foaie, tendoane, cercei, etc). La a ta nu e cazul. Pune-i unele bune din cauciuc.

Ulei: 30 e cam subtire pentru Romania. Nu uita ca la noi vara putem avea si 42 grade si tocmai incepe vara. Deci, dupa mine un ulei 5W40 ar fi foarte nimerit. Marca o alegi tu... Mobil One, Castrol, Valvoline, etc.

Ca sa schimbi lichidul de frina:

Scoti cu o seringa tot uleiul din vas. Completezi cu ulei proaspat.

Te duci la roata dr spate: desfaci purjorul si cu un furtunel atasat incepi purjarea. Unul sta la pedala, tine apasat, altul desface purjorul. Cind a strins purjorul, pedale, jos, desfaci, curge, stringi.

Cind iti vine lichid curat, treci la urmatoarele roti. La celelalte ramane mult mai putin lichid.

Atentie la nivelul de lichid din vas sa completezi tot timpul.

Asta ar fi cea mai hobby si sfanta varianta. Altfel, poti goli complet instalatia, speli cu alcool tehnic, sufli aer cu compresorul pe conducte si umpli instalatia. Ai toate sansele sa nu o mai poti amorsa asa ca sfatul meu este sa faci ca in varianta 1.

Servo: iti recomand sa faci la service. E un pic mai complicat, nu foarte dar si acolo trebuie aerisit.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul deci 5W-40 sa bag, credca merg totusi pe Castrol, acum ramane sa vad de care.

Am gasit in AllData cum se dreneaza circuitul de frana.

Servo am vazut ca a fost schimbat la revizia de 140.000 dar a camd trecut destul timp de atunci, aici ma mai gandesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am gasit nici un 5W-40 care sa indeplineasca cerintele Volvo, respecitv ACEA A1\B1, peste tot am gasit recomandat 0W-30 sau 5W-30.

Ce sa fac oare ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
??? Eu i-am pus la ultimul schimb 5W40 Valvoline Synpower. Vezi daca scrie ceva de cerintele tale. Ar trebui sa mai ai niste cerinte de genul: API CI4 sau CF4 sau CH4 sau alte d-astea. Mai verifica si celelalte codificari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru benzina conteaza doar S-ul ! Adica sa fie minim SM ! C-ul e pt. motorina (CF, CG, CH, CI, CI4+ si ultimul standard este acum CJ)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ziceam ca ar trebui sa mai aiba si alte cerinte: gen CF; CI; etc sau API GL5, etc. Sa se uite si la alea. Oricum, daca sti, spune-i omului ce ulei sa-si puna la masina.  :D

Pentru benzina conteaza doar S-ul ! Adica sa fie minim SM ! C-ul e pt. motorina (CF, CG, CH, CI, CI4+ si ultimul standard este acum CJ)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte complicata treaba

uite ce am gasit in Vadis si in AllData

10W30 sa fie ok ? Cica ala ar fi pentru temps mai mari de 30 grade celsius

post-527-12877862709304_thumb.jpg

post-527-12877862710502_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

despre petro canada ce zici? eu spun ca merita fiindca este SM si este fabricat si imbuteliat numai in canada....

Share this post


Link to post
Share on other sites

10w30 asa cum vezi si din imaginile puse de tine este pentru temp mai mici. Vadis - undeva pina la 30 grade, All Data pina la 40 grade. In Romania poti avea si 45 grade si mai mult la nivelul asfaltului, asa ca take the right decision.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fie Castrol, Mobil, Petro-Canada, nu conteaza, doar sa fie in regula cu specificatiile, aici nu sunt hotarat.

Ziceti ca ACEA nu conteaza care e ci doar acel SM, SJ, etc ?

@MC, 5W-40-ul ala Petro Canada cat e la tine ca nu are pret, mie imi arata 0.00 RON.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca nu are pret, mi s-a specificat de catre furnizor sa NU pun preturile online. Nu stiu, de ce, am respectat decizia lor. In alta ordine de idei, agentul meu de la Petro-Canada s-a cam dat la fund si astept de 2 luni dupa o comanda, si nici nu stiu cand mai apare din pacate, asa ca nu te pot ajuta prea curand :(((

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca au distribuitor si in Arad dar de care sa iau totusi, vad la tine pe site "Ulei DURON-E full sintetic 10W-40"  si vad si "Ulei DURON Synthetic 5W-40", ambele sunt sintetice nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi toata ziua m-am documentat si intrebat pe forum x sau y si se pare ca raman la Petro-Canada 0W-30. Acest 0W-30 e cel mai recomandat, in vadis, alldata, pana si in manual 0w-30 e recomandat pentru temps mai mari si 5w-30 pentru temp pana in 30 de grade, atasez si imagini din manual daca vreti si am mai gasit si un PDF scos de Volvo acuma in 2009 in care se recomanda Castrolul acela Made For Volvo dar care e 60 de lei litrul si credca e doar de marketing, drac sa-l ia.

Vreau si eu acest Petro-Canada si cica e si mai ieftin, am trimis un mail la o presupusa adresa de contact pentru Arad dar nu am primit raspuns asa ca maine ma pun sa ii sun.

0W-30 ul ar fi cel mai recomandat ulei pentru motoarele de generatie noua turbo benzina sau diesel si o sa observati ca e mai scump ca un 0W-40 de exemplu, povestea e foarte lunga, pe mine ma dor ochii de cat am citit dar macar m-am lamurit, iau 0W-30 de la Petro-Canada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

roberto, eu mai am prin stoc cred vreo 8l de 0-30 de la petrocanada, synthetic blend mi se pare. Iti confirm maine un pret si disponibilitatea !!! Si eu care ma gandeam ca o sa raman cu el ca nu se vinde... :-))

Share this post


Link to post
Share on other sites

roberto, eu mai am prin stoc cred vreo 8l de 0-30 de la petrocanada, synthetic blend mi se pare. Iti confirm maine un pret si disponibilitatea !!! Si eu care ma gandeam ca o sa raman cu el ca nu se vinde... :-))

Oooo, baga mare si zi un pret  ;D ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca  e Duron XL Synthetic blend, e 35RON/L. Daca e Duron Synthetic si atat, e 45RON/L. In oricare caz, am fix 6L in stoc, deci ti-ar ajunge ! Ajung acasa diseara si postez ! Stiu doar ca bidonul e negru si ca are eticheta rosie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now