fffff

Accident cu un V40 din Buzau,pacat.

71 posts in this topic

cind e sa vina cu coasa...vine si gata, poti sa ai si mama airbag-ului...

  Matrixxx, evident ca totul tine de noroc. Dar tot atat de adevarat este ca norocul ti-l faci si singur. Si cand sansele de supravietuire sunt mai mari cu 30% in cazul unui impact frontal intr-o masina dotata cu airbag decat in una fara....pe care o alegi? Care crezi ca este PRIMUL criteriu cand lumea cumpara un VOLVO? Cred ca stii raspunsul  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnu ''parola",din cate observ, chiar te pricepi,si as parea ridicol sa te contrazic din nou.Nu sunt un atotstiutor,si nu sunt nici gica contra. :77:

Tot ce am spus mai devreme,am spus,pt. ca am reparat cateva masini ,care din impact au sarit airbagurile,la viteze relativ mici,prin oras,si oameni nu purtau centura.Acum,ca sunt masini,la care trebuie neaparat sa porti centura,ca sa-ti sara airbagul,si masini la care nu trebuie neaparat sa o porti,este altceva.

Incontinuare sustin,ca cel putin la XC-ul meu ,daca am pus contactul,la pozitia 2,ca sa-mi cante muzica,am activat tot sistemul de SRS,si daca este cazul ,sar si airbagurile.

Tin pariul,dar cu masina mea,pt. ca stiu ce spun  :bgsok:( mia fost confirmat de baietii de la volvo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

#AIRBAGS s are "SUPPLEMENTAL RESTRAINT SYSTEMS

# They are made to be used WITH, not in place of your seat belts.

http://www.lemurzone.com/airbag/

Sunt mii de documentatii pe net despre SRS. Mi se pare de neacceptat ca un angajat VOlVO sa nu stie ce inseamna SRS. Este fundamental cand lucrezi la o companie care promoveaza SIGURANTA sa cunosti abc-ul primar. Cum poti sa-i spui clientului care vine increzator la tine ca vrea o masina sigura ca e protejat fara centura de siguranta? Dar asta se intampla in Romania, pentru ca doar in UNGARIA treci si ti se explica CE INSEAMNA SRS!.

Nu e nevoie sa ma contrez cu tine dar eu nu as fi continuat sa afirm ceva...., daca nu stiu cum functioneaza! Pentru mine "mia fost confirmat de baietii volvo" este EGAL CU 0. Baietii VOLVO nu sunt in ROMANIA. Poate as adauga o exceptie, pe andy.ro care este documentat si observ ca tot timpul este la curent cu ultimele noutati tehnice. Dar in rest mi-e egal mecanic VOLVO roman cu mecanic de cartier....Sa schimbi un surub sau un modul electronic oricine stie, dar cum functioneaza acea piesa doar cativa stiu. - Ca si bancul ala "toti meseriasii sunt betivi, dar nu toti betivii sunt meseriasi"

  In alta ordine de idei, nu vreau sa te jignesc Claudiu ca nu am dreptul asta. Dar nu continua sa afirmi ceva ce nu stii cum functioneaza doar de dragul discutiei. Nu e nici o greseala sa admiti ca nu stii, dar poti avea macar dorinta de a accepta ca sunt lucruri pe care le poti invata si pe care nu le stiai?

  Revin la experienta ta. Nu te contrazic, poate ai reparat masini cu airbag sarit in conditiile spuse de tine. Dar asta nu inseamna ca asa functioneaza. Poate a fost eroare de soft, poate omul nu ti-a spus tot adevarul sau poate a fost o problema Hard-wire greu de depistat. Deci, dupa ce ai ocazia sa vezi un soft pentru SRS, sunt dispus sa mai discutam despre airbaguri. Pana atunci....asa functioneaza sistemul dezvoltat pe o perioada de cativa ani in baza experientelor din trafic. Este cat se poate de CLAR ce inseamna SRS nu vad de ce e necesar sa tot discutam discutii.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK,cum zici tu :-X :-X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma bucur ca discutati discutii.......aflam o gramada de lucruri interesante....mersi parola !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca va plac discutiile astea mai completez cu una, desi nu asta e topicul potrivit.

  Va amintiti ca undeva intre 1996 si 1998 a fost un scandal monstru referitor la airbagurile de la pasager si copii. Problema a fost ca in majoritatea accidentelor copii sub 12 ani aflati in dreapta erau ucisi de airbag, chiar daca restul ocupantiilor din masina scapau. Atunci Ncap a trimis o nota catre toate companiile producatoare de automobile sa monteze obligatoriu buton de decuplare a airbagului de la pasager. Toate s-au conformat, cu o singura exceptie:VOLVO. Raspunsul VOLVO a fost cat se poate de tehnic (versiunea din presa). Daca centura de siguranta este proiectata sa retina 120-150lbs, atunci cand se declanseaza airbagul corpul copilului este retinut la o distanta prea mare de scaun si prea mica de airbag (22-23 Inch mai putin decat a fost proiectat). Datorita faptului ca airbagul pasager este mai mare pentru a proteja si partea superioara a bordului de lovituri ale pasagerului in parbriz, timpul de reactie al airbagului nu se poate dimensiona astfel incat sa tina cont ca greutatea de retinere a centurii este prea mica. Datorita factorilor umani (ca unii mai uita sa cupleze la loc airbagul) considera VOLVO ca nu asta este solutia. In concluzie, a aparut o fraza noua in manual: NU SE TRANSPORTA COPII SUB 12 ani pe locul din dreapta. Si asa au rezolvat problema....Circula si o nota a presedintelui Volvo pe net in care atunci cand a pregatit raspunsul pentru NCAP avea cateva adnotari:" Daca copilul sta in dreapta si parintele - datorita factorului uman se uita la el in dreapta din minut in minut, atunci cine dracu mai conduce masina?" Mai erau cateva dar nu mi le amintesc, oricum au fost foarte ironici in raspuns :))

  Aici sunt cateva referiri ale canadienilor la airbag si copii (La modul general): http://www.safety-council.org/info/traffic/childair.htm

  Acuma, intrebarea mea, are cineva switch de dezactivare airbag in dreapta?? asa cum gasesti pe toate masiniile de serie? (EU NU AM)  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt asa priceput ca multi dintre voi de pe site.

Chiar ma uimiti. :) va pricepeti nu gluma

Eu va povestesc doar o intamplare....

E adevarat, e vorba de un renault megan nou. O colega + sot.... s-au urcat pe bordura sa parcheze (5 km /h) stalpisor scund neobservat intrat sub bara, atins senzor airbag spart fatza la colega spart fatza sot.......

asta e :) O intamplare nefericita + paguba de 150 milioane (schimbat bord)

Eu cred ca e importanta si marca de masina.

fiecare firma are softul si politica ei....

Eu recunosc.... nu il las pe nepotel nici cand spal masina si am cheile in contact........  un mic scurt la senzor si se termina dramatic.....

fiarele sunt imprevizibile......

Nu cred ca merita cearta.....

Si inca una.... lucrez pe IT si vad asa de des "ecrane albastre" incat ma gandesc cu groaza la un robot japonez (ca aia sunt cei mai maniaci) care leagana copilul in bratele lui care pot avea sute de N forta si brusc.....  da "ecran albastru" deci...... orice e posibil  cu o masina............

Share this post


Link to post
Share on other sites

oricum foarte interesant ce citim asa ca puteti continua.... :) dar sa nu va bateti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

citit

inteles,ca tre sa pun tot timpul centura=sper sa ma pot conforma si in oras, ca la drum lung ,o pun= si sa pun copii in spate -nu au ce cauta pe scaunul de linga mine.

mai tre sa inteleg si alceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

citit

inteles,ca tre sa pun tot timpul centura=sper sa ma pot conforma si in oras, ca la drum lung ,o pun= si sa pun copii in spate -nu au ce cauta pe scaunul de linga mine.

mai tre sa inteleg si alceva?

  Sa fi atent cand dai cu spatele  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dumnezeu sa-l ierte...si stiti voi cum ee poti sa fii si in avion cand tio fi sa mori mori :(,da am si eu o rugaminte la voi daca ma puteti ajuta cu un manual de utilizare ptr un volvo s80 cu o cutie automata mai mult m-ar interesa ce fac 3,4,si L restu ma descurc si unde sunt pozitionati senzorii de parcare :( va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda. Asta a fost un fel de "ce pacat ca a murit vaca lui, da' porcu' meu e mai interesant"...

@hamer, care e legatura intrebarii tale cu subiectul in care A MURIT UN OM ? Te rog posteaza unde trebuie, maine aceste doua mesaje vor fi sterse !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca va plac discutiile astea mai completez cu una, desi nu asta e topicul potrivit.

  Va amintiti ca undeva intre 1996 si 1998 a fost un scandal monstru referitor la airbagurile de la pasager si copii. Problema a fost ca in majoritatea accidentelor copii sub 12 ani aflati in dreapta erau ucisi de airbag, chiar daca restul ocupantiilor din masina scapau. Atunci Ncap a trimis o nota catre toate companiile producatoare de automobile sa monteze obligatoriu buton de decuplare a airbagului de la pasager. Toate s-au conformat, cu o singura exceptie:VOLVO. Raspunsul VOLVO a fost cat se poate de tehnic (versiunea din presa). Daca centura de siguranta este proiectata sa retina 120-150lbs, atunci cand se declanseaza airbagul corpul copilului este retinut la o distanta prea mare de scaun si prea mica de airbag (22-23 Inch mai putin decat a fost proiectat). Datorita faptului ca airbagul pasager este mai mare pentru a proteja si partea superioara a bordului de lovituri ale pasagerului in parbriz, timpul de reactie al airbagului nu se poate dimensiona astfel incat sa tina cont ca greutatea de retinere a centurii este prea mica. Datorita factorilor umani (ca unii mai uita sa cupleze la loc airbagul) considera VOLVO ca nu asta este solutia. In concluzie, a aparut o fraza noua in manual: NU SE TRANSPORTA COPII SUB 12 ani pe locul din dreapta. Si asa au rezolvat problema....Circula si o nota a presedintelui Volvo pe net in care atunci cand a pregatit raspunsul pentru NCAP avea cateva adnotari:" Daca copilul sta in dreapta si parintele - datorita factorului uman se uita la el in dreapta din minut in minut, atunci cine dracu mai conduce masina?" Mai erau cateva dar nu mi le amintesc, oricum au fost foarte ironici in raspuns :))

  Aici sunt cateva referiri ale canadienilor la airbag si copii (La modul general): http://www.safety-council.org/info/traffic/childair.htm

  Acuma, intrebarea mea, are cineva switch de dezactivare airbag in dreapta?? asa cum gasesti pe toate masiniile de serie? (EU NU AM)  ;D

Raspunsul sotiei mele dupa ce i-am citit a fost: "Da ce naiba sa caute copilul pe locul din fata?"

Destul de corect cred eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Revin,pt. ca sunt un TAMPIT,si  trebuie sa fac niste precizari,si anume ,JOS PALARIA "parola".

In primul rand, trebuie sa recunosc ca ai foarte mare dreptate,de prin 96 incoace ,la toate marcile de masini ,nu sare airbagul fara centura pusa.

Ma aflam intr-o mare eroare,tocmai din cauza acelor masini pe care le-am reparat ,si care au dovedit contrariul,dar in mod normal si oficial,trebuie sa sara,numai cu centura pusa.

Cat despre "baietii de la volvo",chiar daca se spun multe pe aici,trebuie sa stiti ca sunt chiar priceputi,si ceea ce am vrut eu sa sustin,poate ca nu m-am exprimat cum trebuie,sau poate n-am fost inteles:nu mia spus nimeni niciodata sa nu port centura si sa stau linistit ca airbagul sare,nu ,a fost doar o discutie ,care din pacate,eu n-am inteles-o,si de aici,toata discutia asta,care pana la urma a fost constructiva pt. toata lumea ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu chiar am vrut sa-i golesc buzunarul lui Alex  ;)

@Claudiu, eu am vrut sa atrag atentia vis-a-vis de topic ca este important sa purtam centura. Chiar daca sa presupunem ca V40-ul nu avea airbaguri, cu centurile puse ar mai fi avut o sansa....daca ramaneau in interiorul masinii si nu erau aruncati afara...

  Nu e vorba ca esti "nu redau" ci simplul fapt ca nu ai stiut si pana la urma ai acceptat ca nu ai cunoscut anumite detalii...ceea ce a clarificat o problema si pentru altii care acum poate folosesc centurile....De fapt aici am vrut sa ajung....Cat de important este sa porti centura....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu chiar am vrut sa-i golesc buzunarul lui Alex  ;)

Plin de informatii utile, dar, daca nu ma insel, polemica era oarecum alta, de genul ca tu ziceai:

- Centura pusa + motorul pornit + impact = airbaguri sarite

- Centura pusa + motor oprit (dar contactul pus) + impact = airbaguri inactive

Cu alte cuvinte, airbagurile fac diferenta intre (motor pornit) si (motor oprit dar contact pus). Ceea ce eu unul nu cred. Si pot demonstra, cu cateva mii de clipuri EuroNCAP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Centura pusa + motor oprit (dar contactul pus) + impact = airbaguri inactive "

Imi pare rau muadDib dar EU NU AM SPUS ASTA! eu am spus CENTURA NEPUSA + ce o mai fii.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze atunci :D

Dar din firul discutiei:

Eu banuiesc ca atunci cand a incercat sa redreseze masina a omorat motorul necalcand abreajul. Daca motorul era oprit nu s-au declansat airbagurile. Pacat ca nu purtau centuri ca poate mai aveau o sansa....

Ce treaba are airbagul cu asta ? Motor oprit sau pornit, contactul era PUS !

  Imi dai 15.000E daca te las sa dai in masina mea cu CONTACTUL PUS sa vezi ca nu sare airbagul?

Asa se intelege! :P Bine ca ne-am lamurit.

Acum, revenind la SIPS. Masina implicata avea asa ceva, nu?

Alea s-au declansat? Din cate stiu eu SIPS este un sistem pur mecanic, complet independent de restul sistemelor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap, alea sunt doar mecanice si nu sunt declansate de software. Se pare totusi ca vor fi facute inteligent si astea pe urmatoarele generatii de masini. Oricum deocamdata astea nu te ranesc la deschidere si nu este nevoie de declansare coordonata, dar se vor imbunatati si acestea.

Eu din imagini nu mi-am dat seama daca stalpul masinii sau orice alta parte metalica a ajuns in scaun sa-l declanseze. Parerea mea ramane ca au murit din cauza ca au fost aruncati din masina...

Acuma, daca va amintiti de accidentul de la Sibiu al colegului nostru. Nu mai retin daca cele din scaune au iesit, dar restul au fost declansate si au avut noroc ca aveau centurile!

Share this post


Link to post
Share on other sites

totusi sa revenim putin la respectivul accident se poate observa ca masina s-a comportat destul de bine si anume spatiul din interior a ramas aproape neschimbat.daca se purta centura de siguranta,cu siguranta cei doi ar fi trait acum.dumnezeu sa-i ierte!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Dumnezeu sa-i ierte!

Imi pare rau pentru cei din Volvo dar sa nu-i uitam si pe cei implicati in accident. Si ei sunt oameni chiar daca conduc un Ford si ei au famili (neveste, copii, parinti).  Insanatosire gravnica !

Invatati din greselile altora!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now