Guest S40

De la Bujii

13 posts in this topic

Dragilor,

Pentru cei mai putin avizati in ale motoarelor va prezint mai jos cea mai recenta intamplare:

- am mers vreo 20 km intre Lepsa si Tg Secuiesc pe un drum nenorocit (va recomand sa-l evitati)

- la iesirea din hartoape (pe care am incercat sa le abordez cu cat mai multa grija) mi s-a aprins becul din imagine....Defectare sistem de management al motorului

- motorul incepuse sa se "zbata" ca un tractor, schimbatorul de viteze facea ca toti dracii, pe teava de esapement sunetul era intrerupt....tot ca la un tractor....

- prietenii cu care eram mi-au spus ca probabil merg in 3 bujii.....

- am oprit la o benzinarie de unde mi-am luat cele necesare (cheie pentru bujii de 16 mm) si inca un set de chei cu 6 colturi ca sa desfac capacul...

- intr-adevar una dintre bujii era murdara...am curatat-o, am pus totul la loc si a pornit cum trebuia....

- becul a ramas in continuare aprins ceea ce ma enerva teribil (imi imaginam cum merg la reprezentanta si, ca sa mi-l stinga, ma vor pune sa schimb o multime de chestii scumpe..)

- supriza placuta a fost ca, la a patra pornire de la "reparatie" becul s-a stins....probabil a facut o verificare in timpul asta...

Acum, pentru partea fizica a fenomenului las pe altcineva sa explice eventual ce s-a intamplat acolo si ce am facut eu gresit....

Mihai

post-0-12877844508391_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Parerea mea este ca la acel drum prin "hartoape", ai folosit o turatie destul de mica a motorului (probabil sub 1500rpm) - mers un pic subturat. Nu stiu daca drumul era oarecum in rampa (urcus), dar daca raspunsul este afirmativ, sistemul de management al motorului a incercat sa compenseze puterea ceruta si a injectat mai multa benzina in cilindri. Amestecul fiind mai bogat, probabil bujia respectiva nu a mai facut fata (poate fi si defect de fabricatie, sa aiba o scanteie mai slaba) si s-a "inecat".

    Becul de check engine (MIL - Malfunction Indicator Lamp) ti s-a aprins datorita unui "rateu" pe cilindrul respectiv (probabil daca o legai la o interfata mesajul de eroare era "Misfire on cylinder X".

    Intr-adevar, daca nu resetezi eroarea, becul de check engine va ramane aprins timp de inca 3 opriri - porniri succesive ale motorului (cu conditia sa parcurgi o distanta de cel putin 10km - cred - intre fiecare din ele).

    Si nu-ti mai imagina ca mergi la reprezentanta ca doar am tzipat pe forum ca am interfata pentru S/V40-urile pe benzina si ne uitam cat se poate de gratis la ea ;D

   

    Cred ca asta a fost explicatia... Altfel nu-mi imaginez de ce-ar fi facut urat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar, drumul a avut de toate....urcusuri, coborasuri iar eu am mers subturat....

mersi pentru detalii...

nu, nu am uitat de interfatza ta pentru S/V40 pe benzina....multam fine....o sa ne uitam si la codurile mele la un moment dat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai mult ca sigur si bujia respectiva avea ceva km in "carca"...

nu va luati dupa ceea ce scrie in manualul de intretinere ca bujiile se schimba la 60000 si nici dupa termenul dat de fabricanti...

la 30-35 de mii gata! schimbat!

in afara de asta, conteaza mult si calitatea bujiei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai poate fi vorba si de un injector pe duca in combinatie cu turatia redusa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm....asta nu-i a buna....injectoarele se curata? sau cum e cu ele?

mersi,

M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa te duci la un service cu banc pentru testat injectoare si iti vor spune ei daca se pot curata sau trebuie schimbate daca e cazul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solutiile de prin benzinarii sau chiar Efix de la Rompetrol nu sunt bune?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Efix am auzit doar ca e cam tzeapa. Am incercat, in schimb, aditivii de benzina si nu se simte nimic. Si eu caut un service care are un banc pentru testat injectoare... asa ca cine cunoaste un service sa posteze detalii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe cand verificam bujiile (cele doua din stanga cum te uiti la motor - pe celelalte nu am reusit sa le scot) am observat ca protectia fiselor s-a cam dus de la temperaturile inalte de la motor. M-am gandit ca nu e prea bine sa le las asa si am incercat sa le mai izolez eu.

Credeti ca e cazul sa le schimb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Le poti schimba, materialul in care sunt imbracate se numeste COPEX, si nu stiu daca se gaseste in comertz ca sa poti face ceva economie de banutzi. Si la mine e cam terminata invelitoarea, dar inca nu mi-am batut capul. Nu baga izolier-band pentru ca se va topi si iti lasa o lipiceala acolo de n-o mai scoti nici cu toporul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu beculetul  galben  is patit, la un V40 1.8  benzina

La mine au fost doua cauze

1. debitmetrul de aer a fost murdar din cauza filtrului care nu a fost schimbat la timp.Dupa curatare totul a fost ok.(in primavara)

2. de curand  am fost pe ruta Constanta-Clujl-Timisoara si retur.

    La Tm beculetul  a inceput sa faca figuri, se aprindea si dupa cum bine stiti la 3/4 porniri ramanea stins (nu conteaza Km parcursi). Dupa ce am ajuns acasa la un control de rutina am gasit colierul care strange furtunul de la clapa de acceleratie foarte slab, deci (posibil) tragea aer fals si la relanti calculatorul prin debitmetru nu citea debitul de aer  care intra in motor, drept urmare becul arata functionare  anormala.

    De atunci am parcurs  peste 300 km si totul este ok.

    Am masina de  un an si nu am schimbat bujiile, ele functioneaza sau le arunci, nu merge treaba cu hai sa le curat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now