mironb

Open loop system fault

13 posts in this topic

Buna, ieri n-am avut ce face asa ca am facut o diagnoza pe obd la masina. Mi-a dat P0172 System too rich. Pe langa asta, mai am Open loop - system fault la ralanti, si Open loop - driving conditions daca apas acceleratia. Din cate am citit, motorul ar trebui sa mearga in closed loop odata ce a ajuns la temperatura normala. Pe langa erorile astea, ralantiul fluctueaza de la 650 la 900 cand motorul e cald. De fapt asta a fost motivul pentru care i-am facut diagnoza, ralanti neregulat. Am verificat debitmetrul, pare a fi ok, i-am schimbat bujiile (am avut Bosch) cu unele originale Volvo, nici o modificare. Daca ma duc cu ea la service in oras la mine, se uita lung si ridica din umeri. M-am gandit sa-i fac o curatare la injectoare. A mai avut cineva astfel de probleme?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai avut bec aprins in bord?

Sau pur si simplu ai facut diagnoza pentru ca iti oscila relanti-ul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, n-am avut nici un bec aprins in bord, diagnoza am facut din cauza relantiului. Am uitat sa mentionez, daca accelerez puternic pe la vreo 4000 de ture in gol si dup-aia dau drumul brusc la acceleratie, se aud niste mici rateuri pe esapament, eu m-am gandit ca e benzina nearsa. Consumul e relativ normal, 9 jumate mediu cu mai mult mers in afara localitatii, de tras trage, ma deranjeaza relantiul si faptul ca nu merge "in parametri"  ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin, de vreo 3 zile mi s-a aprins becul de la managementul motorului (triunghiul verde cu lambda in el). Am pus iar testerul pe masina, mi-a disparut system too rich, in loc mi-au aparut HO2S Heater Control Circuit la sensor 1 si sensor 2, adica din cate am citit, circuitele de incalzire de la sondele lambda. Am verificat siguranta, e ok. Sa se fi ars amandoua sondele dintr-o data sau e vreun contact imperfect pe undeva? De mers cu ea la un service serios tot nu scap, ma gandesc sa nu-mi dea aia teapa si sa ma puna sa schimb sondele degeaba, o fi altceva mai putin grav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost la un service si am demontat sondele lambda, erau afumate rau, mai ales cea din fata catalizatorului. Au incercat baietii sa le curete cu peria de sarma si cu spray, le-au montat la loc, aceeasi poveste, becul sta aprins. Nu-mi ramane decat sa le schimb, m-a cam speriat pretul, mai ales pe criza asta  ::), sunt in jur de 800 ron bucata. Second nu merita sa iau, poate stie cineva vreo alternativa un pic mai ieftina? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai vazut eroarea asta la masini pana in 2000 si aparea din cauza calitatii benzinei.

Sa schimbi marca de benzina ai incercat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate, mi-a aparut eroarea inainte de la benzina 99+ de la Petrom, am bagat de la Mol si imediat mi s-a stins becul de la sonde, am mers vreo 6 luni fara probleme, dup-aia a inceput sa mi se aprinda becul si de la aia de la Mol, de vreo saptamana sta aprins tot timpul, am bagat benzina si de la Lukoil, Rompetrol, same shit. Sterg erorile, cum pornesc motorul sta becul stins 5-10 secunde si se aprinde. Nu stiu ce s-a putut intampla, numai de la benzina mi s-au putut arde amandoua. Probabil am prins eu ce era pe fundul cisternei, am citit ca avem cele mai mici preturi la carburanti din toata Europa, diferenta e ca aia e Benzina si Motorina, nu petrol semi-rafinat. Daca dau 1600 RON pe sonde, 2 luni merg cu bicicleta sa recuperez gaura din buget  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din primul tau mesaj, nu inteleg unde ai pus-o tu pe tester.

Codurile de Volvo sunt de genul "EFI-***"/"DSA-***"  si ala care l-ai pus tu la inceput cu 172 nu e nicaieri.

Iar erorile de la sondele lambda sunt de mai multe tipuri. Daca achiar ai avut codul ce reprezinta "system too rich", ala e cod de eroare permanenta, adica de schimbat piesa.

Erorile de  "HO2S Heater Control Circuit la sensor 1 si sensor 2" nu sunt permanente si denota contacte imperfecte.

Fa rost de un Vadis, ai acolo procedura de testare descrisa pe larg.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am acces la tester Volvo, doar la unul generic. De aia codurile sunt generice OBD, nu specifice Volvo. Prima data mi-a dat eroare de system too rich, cu codul obd P0172, intre timp mi-a disparut codul asta si mi-au aparut 2 P0135 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1, Sensor 1)

si P0141 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1, Sensor 2). Din cauza ultimelor 2 imi sta becul aprins in bord, le sterg si cum pornesc motorul reapar. Am luat cablurile de la sonde la rand, nu-s ciupite, nu au scurt pe ele. Vadis am,  ;) maine ma pun cu un voltmetru pe mufe sa vad ce gasesc. Multumesc de sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU sunt 8 milioane mai !!! Sunt maxim 6 fiecare, de la NGK ! Da-mi o serie de sasiu si ma uit !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precum ti-am transmis si pe PM, pretul este asa :

Sonda fata - NGK OTA4F-5C2 - 560RON

Sonda spate - NGK OTA4F-5E1 - 560RON

Ambele livrabile in 3-4 zile lucratoare

Nicidecum 1600RON :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

K, mersi frumos, daca ma hotarasc te anunt. Le-am testat, amandoua is prajite, cea de pe galerie iremediabil, aia de dupa catalizator mai misca dar o sa le schimb pe amandoua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma am dat de originea erorilor, care era un contact imperfect sub cutia de sigurante de la motor. Mai precis printr-o siguranta de 10 amperi trec multe chestii (circuitele de incalzire de la sondele lambda, debitmetrul, senzorul de presiune atmosferica,etc.). Dupa cum se miscau firele imi inviau sau mureau diverse coduri de eroare. Noroc ca am gasit pe cineva cu o problema asemanatoare pe un forum din franta, baietii de la service isi programasera ieri sa desfaca tot manunchiul de cabluri de la motor. Ca de obicei nu pot sa nu remarc dotarea cel mult slabuta a multor service-uri cu pretentii, sondele lambda nu le-au putut testa ca nu aveau un banal osciloscop, a trebuit sa ma duc cu ele la un electronist. In fine, pana la urma am scapat doar cu schimbat sonda de dinainte de catalizator plus 6 ore de manopera pentru cautat acul in carul cu fan. Acum merge ceas, si-a revenit si consumul la normal... It's a volvo again  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now