SMD

S40, huruie incet cand franez

17 posts in this topic

Am un S40 din 2001, azinoapte , in liniste totala (ca altfel poate nu auzeam) mergand usor cu masina ca s-o parchez cand am apasat frana am auzit un huruit, parca venind din spate. Am mai dat cateva ture si de fiecare data cand franez se aude acest huruit. Mentionez ca e f. incet, daca am muzica pornita chiar si la minim sau vorbeste cineva langa mine il acopera. Sa ma duc la un control?

Multumesc pentru raspunsuri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca sunt placutele de frana uzate.Asta se poate vedea si cu ochiul liber daca dai jos roata si te uiti la grosimea placutelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Pot fi placutele uzate sau pot fi discurile uzate. In oricare caz, trebuie sa te uiti si sa masori. Un set pe fata (discuri + placute) le gasesti cam la 350RON la REMCO (vezi sectiunea de magazine de piese), pe spate in mod cert sunt mai ieftine. Daca ai posibilitatea sa le schimbi pe toate, fa-o, daca nu, schimba-le in set (ori fata, ori spate - discuri + placute).

    Tine-ne la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intai cumpara un spray pentru curatat placutele si discurile si s-ar putea sa scapi de huruit. Normal, in cazul in care sunt uzate le schimbi, dar s-ar putea sa ai mizerie intre placute si disc. Cel putin asta am patit eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e normal sa se auda cand franezi mai ales in liniste totala... dar daca sunetul e metal pe metal e bine sa te uit la placute si eventual sa le schimbi... discurile nu cred ca au nimic!

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca sunetul e metal pe metal

pare mai degraba metal pe pamant... Totusi nu a disparut daca am franat mai des, parca daca franez de mai multe ori nu se mai aude, dar daca merg un timp si apoi apas frana aud iar.

In legatura cu grosimea cat ar trebui sa (nu) fie? Inca nu am vazut o placuta noua ca sa-mi dau seama...

Mai am aprox 2000 Km si o bag in service pt schimbare distributie, e riscant sa astept atat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca placutele au ajuns la fier....in 2000 km iti distrugi discurile, asta daca nu sunt compromise deja. Daca ai sa  dai roata (rotile) jos si ai sa te uiti la placute  iti vei seama daca este necesara schimbarea acestora. In mod normal o placuta de frana trebuie sa aiba mai mult de 7 mm grosime pe toata suprafata acesteia (cred ca este mimim admisibil) avand in vedere ca metalul pe care este pus ferodoul are cam 4-5 mm. Sa te uiti pe discuri in primul rand sa vezi daca ai rizuri (canale, zgarieturi) proaspete. Poate sa se mai intample si fenomenul ca insertia metalica din compozitia ferodoului sa fie mai bogata in acest stadiu de uzura al placutelor,  (putin probabil, dar nu imposibil). Succes la depanare si sa ne ti la curent  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat placutele, sunt uzate. Am programat masina la service la Augsburg. Schimb si distributia, prefer sa fac un singur drum, sa iau piesele din acelasi loc in care fac reparatia si sa iau si factura si garantie. Ajunge pe la 1200 RON cu totul, nu mi se pare scump.

Multumesc mult pentru sfaturi si sper sa ajung si eu la o intalnire ca sa dau cate o bere la toti ce-i ce m-au sfatuit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am trezit cu ceva intrebari:

- daca schimb placutele de frana e bine sa schimb si discurile? Asta la toate rotile?

- am descoperit ca roata stanga spate (ce-a care huruia) se misca mai greu daca o invarti dupa ce ai ridicat masina pe cric si scoate si un scartait... Sa ma pregatesc si de altceva? Eventual rulment?

- Daca schimb rulmentul la o roata sa ii schimb pe toti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Nu este nevoie sa schimbi discurile atata timp cat ele nu au o uzura pronuntata. Daca zici ca ai sa te duci la service ai sa vezi daca este nevoie sa schimbi discurile.Daca doresti sa schimbi discurile, din cate stiu eu ele trebuiesc schimbate cel putin pereche fata, spate sau toate daca este cazul.

2. Putin probabil sa fie din cauza rulmentului faptul ca acea roata se invarte mai greu. Asta se datoreaza cel mai probabil placutelor de frana care au ajuns la metal (!!!! atentie la discul de frana de pe acea roata )

3. Din punctul meu de vedere rulmentii se schimb (le fel ca discurile) cel putin perechi (fata spate) nu te opreste nimeni sa i schimbi pe toti, dar asta depinde de puterea ta financiara si bineinteles nu au fost schimbati partial ( pe una din punti, fata sau spate )altadata.

Daca un alt user are alta parere il rog sa ma contrazica, nu de alta dar sa nu ma injure baiatul asta maine poimaine !! ;D

P.S. Eu credeam ca deja ai rezolvat treaba cu placutele de frana, credeam ca glumesti in legatura cu cei 2000 Km. iti propun sa te duci la service (sau sa inlocuiesti singur placutele)in cel mai scurt timp daca nu doresti sa schimbi discurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abia vineri m-a programat Augsburg, pana atunci nu folosesc masina. La reprezentanta nu am incredere sa ma duc... mai ales ca acum 3-4 luni au umblat exact la roata care acum face probleme...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mie cand franez de la viteze mari imi fluiera umpic franele , iar cand a plouat, se aude un huruit urat cand franez la viteze mici sau tin masina din frana.....sa fie ceva probleme?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica si tu placutele si discurile de frana. Daca citesti mai sus este valabil si pt tine placutele nu mai putin de 7 mm grosime, discurile daca sunt proaspat zgariate etc. Nu trebuie decat sa pui un ochi la treaba. SUCCES si sa ne ti la curent!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat discurile de frana spate, placute de frana spate-fata,uleiul, filtrul de ulei, pompa de apa, distribuita, curele , role etc,. Toata distractia aprox 2000 RON la Augsburg. Asta acum o spatamana.

Acum 2 zile am fost nevoit sa pun frana brusc si nu prea a intrat ABS-ul in functiune. Adica a intrat dar mult mai traziu,intai au "scartait" cauciucurile pe asfalt. Drumul era uscat.

Parca nu mi se pare normal... sa ma intorc cu masina in service si sa-i pun sa regleze franele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Trebuia sa mergi cel putin cativa kilometri cu piciorul usor pe frana ca sa se "aseze" placutele si discurile unul pe altul. Practic un fel de "rodaj". In momentul in care schimbi si placute si discuri, pe roata/rotile respective nu te poti baza la capitolul frana cel putin prima 100 de kilometri (200km pentru placute mai dure). Daca folosesti franele intr-un regim DUR de cand sunt noi, risti sa ovalizezi discurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putin mers "bara la bara" si ai rezolvat problema, pana nu incepe sa isi revina la normal, ai grija cu viteza excesiva :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now