St3faN80

Cat prinde max?

77 posts in this topic

Totusi din cate stiu eu, kilometrajul e electronic, nu mecanic, asa ca ar fi o posibilitate ca eroarea sa fie constanta, nu sa creasca proportional cu viteza.

Pai atunci inseamna ca la 15km/h pe ceas, de fapt stam pe loc, nu?  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru St3faN80

"Da eu tot n-am inteles de ce vitezometru nu arata exact viteza "

Toate masinile au "eroarea" asta.

1. din ce stiu... modificarea dimensiunilor cauciucurilor influneteaza viteza reala a masinii.

presupun ca...

constructorii fac masinile sa indice o viteza mai mare decat cea reala astfel incat, atunci cand te prinde politia sa nu il dai pe el in judecata ca nu ti-a indicat bine pe bord....

2 poate sa influenteze si unghiul sub care tu privesti indicatoarele de pe bord.

Ideea este ca toate masinile au aceeasi "eroare"

Asta e ceea ce cred eu.

Poate ma insel insa este explicatia pe care eu mi-am dat-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eroarea este de aprox 4% (in minus)

100 pe bord = 96 in realitate

200 pe bord = 192 in realitate

240 = 230

250 = 240

cam toate marcile arata mai mult decit in realitate, de ce ?

poate sa te ajute la radar, poate din motive de marketing, poate sa te sperie, nu stiu.

la a mea viteza constructiva e de 232 km/h. de ce are pe bord 260 ? pai simplu :

232 (in realitate) inseamna pe bord 242

daca merg cu vint din spate de 30 km/h o sa prind pe bord 270 (sint dat peste cap cu acul, asa cum de fapt mi s-a mai intimplat) si in realitate o sa am 259, d-aia ai mai mult pe bord.

inca o data : s60-ul NU E SIGURA, cu pilot de pilot, mai mult de 180-190 la bord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aici ii dau dreptate irinei. sint o groaza de baieti tineri care cred ca pot stapini o masina la peste 130 km/h.

dar, spre nefericirea parintilor lor, doar cred. sa nu credeti ca IN TRAFIC schumacher e mai bun ca multi.

pilotii si-au facut renume in conditii pe care n-o sa le intilnim niciodata in trafic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca sunt multi care isi mai iau si tovarasii si ii omoara din prostie....da nu-s genu am incercat si eu odata ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo S 60 R.

dupa gps, si bsr stage 1 (in budapesta) 346 hp masurati in banc cu ventilatie - 271 km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

e gresit. sa zicem ca nu trebe sa frinezi pina la zero....(asta daca ai noroc)

probabil sint 18.(maxim g = 0.5-1.2)

deci nici sa clipim n-avem timp.

Am franat eu de la 220 km/h pana la zero, nu cu un Volvo, dar cu o masina foarte buna (Merceds C Klasse, 2008 cu 7000 km la bord), pe autostrada in Germania. Iesind dintr-o curba larga, am vazut in fata o "mare" de masini, stationate pe avarii (din cauza unui accident). Sentimentul este forte neplacut. La franare brusca, de la 220 pana la 160, am avut impresia ca masina nu franeaza de loc (franare violenta), gandind in momentul acela, ca sunt o bila de bowling, iar popicele ma asteapta cu avariile puse. Spre uimirea mea, de la 160 km/h masina s-a lipit de asfalt si am oprit la timp. Nu stiu care a fost distanta sau care a fost timpul de franare, dar tinand cont de situatie, nu am mai avut timp sa calculez aceste "detalii"! Oricum pentru astfel de experiente, varecomand Pagani Zonda Cinque, care franeaza de la 100 la 0 in 2,1 sec si de la 200 la 0 in 4,3 sec!  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la cat prinde maxim am ajuns la cat de repede se opreste  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Sa vin cu un raspuns referitor  viteza reala si cea indicata de aparatul de bord al masinii atit cit ma pricep si poate ajuta la ceva. 

Facind un calcul matematic legat de turatia motorului (rpm) ,cutie de viteza ,raporturi de transformare intre pinioane ,lungimea desfasuratei rotii si raportindu-ne la 1000m ,la 60 secunde si apoi transformind in km/h ajungem la o viteza X km/h.Sigur aceasta viteza da cu virgula :) .Sa zic,196.8 km/h real versus 200 km/h pe bord.Citititorul de impulsuri aflat pe cutie ,volanta etc (depinde de fabricant)trimite modului responsabil din  Ecu impulsuri cu valoarea de comparat reala modulului din dashboard in care gasim preinstalata de fabricant valoarea ct. la care se raporteaza(vezi B.I.O.S-ul de la pc-uri) .Exact ca orice aparat electronic exista eroare .Componentele electronice lucreaza intr-o toleranta ce depinde de temp . Daca cauciucurile au o lungime desfasurata mai mare (talon mai inalt ) tot 200km/h ai pe bord (pt ca acelasi nr. de impulsuri se preiau de cititorul de pe cutia de vit. la turatia data pt 200km/h cu vechile cauciucuri )dar real ii poti egala chiar depasi .Ceasurile de bord sint simple instrumente de orientare astfel  sa putem lua deciziile respective in momentele in care se impun acestea.

  Sper sa  nu fi fost confuz in explicatia data

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Sa vin cu un raspuns referitor  viteza reala si cea indicata de aparatul de bord al masinii atit cit ma pricep si poate ajuta la ceva. 

Facind un calcul matematic legat de turatia motorului (rpm) ,cutie de viteza ,raporturi de transformare intre pinioane ,lungimea desfasuratei rotii si raportindu-ne la 1000m ,la 60 secunde si apoi transformind in km/h ajungem la o viteza X km/h.Sigur aceasta viteza da cu virgula :) .Sa zic,196.8 km/h real versus 200 km/h pe bord.Citititorul de impulsuri aflat pe cutie ,volanta etc (depinde de fabricant)trimite modului responsabil din  Ecu impulsuri cu valoarea de comparat reala modulului din dashboard in care gasim preinstalata de fabricant valoarea ct. la care se raporteaza(vezi B.I.O.S-ul de la pc-uri) .Exact ca orice aparat electronic exista eroare .Componentele electronice lucreaza intr-o toleranta ce depinde de temp . Daca cauciucurile au o lungime desfasurata mai mare (talon mai inalt ) tot 200km/h ai pe bord (pt ca acelasi nr. de impulsuri se preiau de cititorul de pe cutia de vit. la turatia data pt 200km/h cu vechile cauciucuri )dar real ii poti egala chiar depasi .Ceasurile de bord sint simple instrumente de orientare astfel  sa putem lua deciziile respective in momentele in care se impun acestea.

   Sper sa  nu fi fost confuz in explicatia data

??? ???TEHNIC, man.

Sa incercam o traducere laica. Viteza reala poate varia din cauza diametrului rotilor. Viteza indicata de vitezometru e independenta de diametrul rotilor pentru ca citeste informatiile de pe volanta, cutie de viteze etc. Raportul de transmisie e intotdeauna acelasi pentru o anumita treapta de viteza, deci la o anumita turatie  (in treapta a 5-a, sa zicem) vitezometrul iti va arata aceeasi viteza indiferent de diametrul rotii. E o chestiune de logica elementara avand in vedere ca viteza nu e masurata direct de la roata. Singura masina la care am vazut cablul de la vitezometru pornind direct de la roata era un VW bus din 1980 care, avand motorul in spate, producatorul a ales varianta sus amintita.

Sa revenim la topic, diferenta intre viteza reala si cea indicata de ceas creste direct proportional cu viteza.

Pfuuh, am ametit de cap..... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce-o fi greu asa : VITEZA REALA E CU 4% MAI MICA DECIT CEEA CE INDICA MASINA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mea are acum pe 16 inch....Deci daca ias pune pe 18 nu e nici o problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba e o mare problema!!! :D

O sa trebuiasca sa te muti din tara sau sa mai ai in garaj vreo 2 seturi de jante la hartoapele mioritice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E asa mare problema cu gropile......ca la mine la Bacau nu prea sunt ;D

Se simt mai tare la jante pe 18'?

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am glumit, am vorbit cat se poate de serios. Maximul pe care ti-l poti monta in romanica pe S60 e 17 inch deoarece talonul cauciucurilor e foarte mic (la jante de 17 ar veni 225/45 R17, la 18 e 40), ceea ce inseamna ca orice groapa/bordura devine riscant de abordat.

Mai trebuie de asemenea sa-ti schimbi si limitatoarele de cursa a rotilor pentru ca anvelopele pe 17 sunt mai late si o sa-ti frece in contraaripa, lucru care transforma S60-ul la orice manevra intr-un adevarat camion (diametrul de bracaj o sa-ti creasca de la 10,8 la 11,8 metri).

Sub aspect estetic, insa, no comment, arata super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Limitatoarele alea cat costa si unde sunt?(la a mea si la 16' freaca putzin in contra-aripa)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine, si pana in 100RON/buc

Share this post


Link to post
Share on other sites

E asa mare problema cu gropile......ca la mine la Bacau nu prea sunt ;D

Se simt mai tare la jante pe 18'?

inseamna ca mergi doar pe ruta narcisa-centru.

sunt gropi si in bacau destule.

ontopic: 240 pe autostrada in germania cand am adus-o cu motorina de acolo, cu gume continental si cu strazile de acolo. poate era vant din spate, poate era vale, poate ma tragea un A8 dar pe bord mi-a aratat 240.

In Romania o singura data i-am dat 210 pe Bacau-Bucuresti si am redus-o imediat cand mi-am dat seama ca nu prea am timp sa reactionez mai la nimic. De atunci ffff rar trec de 160 si asta se intampla doar pe european.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda.Nu vreau sa par rautacios  ca m-am bagat  cu un comentariu la clasa superioara S60.Atentez la o liniutza cu un T5 ;)

@Pt Kadudu : erau 2 chestiuni total diferite:

  1. viteza pe ceas este peste viteza  la roata  din considerentele mentionate de natura  de manufactura etc

  2. ce  gume ai avea ,chiar si de tractor ,pe ceas viteza la fel vei avea chiar daca "zbori".

Tehnic am incercat sa ma limitez asa fel incit sa nu creez confuzii si sa fiu pe intelesul tuturor.(am pomenit de B.I.O.S.  sa fiu mai pe inteels)

Ai dreptate cu VW ,parca erau pe Caravelle  din 1979 din cite imi aduc aminte, dar esti sigur ca era pe roata?!!In fine .

@pt Iulirx , nu stiam  si nu am calculat abaterea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu de unde scoate-ti voi astea, la fel am gandit si eu ca la 70 pe bord sunt safe ca am 60 si radarul m-a contrazis, viteza reala a fost 68.  V70ul are vitezometrul foarte bine calibrat eu am aflat pe pielea mea, oricum pt 200 RON am aflat care e abaterea :D

Cel mai bine se vede cu un GPS dar si ala are abaterea lui foarte mica, oricum la Volvo nu am abaterea pe care o aveam la Golf adica 10km/h .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai da este simplu.Abatere de 4% si la 70 pe bord ai real 67,2km/h . ARE abatare Radarul de 0,8 km/h  ;);D..

Sa vezi daca ne localizeaza si ne "trianghiuleaza"

cu gps -urile in viitor sa vezi ca dispare si abaterea..Hai sa fim sanattosi sa glumim si cu bagarea de seama la sosea. 8)...

  Stii vba aia : "nu te uita in spate (sau in alta parte) prea mult ca te poate lovi  ceva mare din fata".

Share this post


Link to post
Share on other sites

THIS IS THE SHIT  ;)

Curgea apa pe mine ca pe torente  ;D

post-1007-12877864873533_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now