Sign in to follow this  
Followers 0
iancsi

Ce ne place la seria 3o0

10 posts in this topic

Am condus in ultima vreme mai multe masini in afara de micutul meu 340. In astfel de situatii reactia normala este comparatia. Vreau sa va spun ca masinile pe care le-am condus nu erau volvo si erau fabricate dupa 2000. In timp ce tot comparam eu masina mea cu cele conduse mi-a venit ideea de de a impartasi unul altuia pe forum care sunt lucrurile ce ne plac la simpaticele noastre masini. Ca sa echilibram situatia sa spunem si care sunt defectele acestei masini.

La aceste taclale v-as invita si la o cafea, dar hai, macar una virtuala sa zicem ca avem  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plusuri:

- calitatea de constructie decenta, majoritatea ansamblelor sunt bine gandite

- protectia contra ruginii este decenta

- manevrabilitatea si stabilitatea le consider mai bune decat media

- frine foarte bune datorita distributiei bune a greutatii

- majoritatea pieselor sunt peste medie in ceea ce priveste fiabilitatea

- dezaburirea este printre cele mai eficiente

- raza de intoarcere foarte mica

- scaunele sunt incredibil de comode

Minusuri:

- tractiune spate

- fiind proiect DAF preluat deadreptul de catre Volvo , si menit sa fie un model de clasa medie, constructia, protectia la rugina, etc. nu este la standardul celorlalte masini Volvo , ba chiar unii oameni nici nu le considera Volvo

- suspensiile mi se par neperformante, gropile se simt prea tare

- cum marea majoritate a masinilor produse si ramase in functiune din seria 300 sunt 340, au motoare Renault, care desi sunt revizuite si produse de Volvo , inca le consider motoare nefiabile si neperformante

Comparatia se poate face totusi decat cu masini de clasa echivalenta, si anume masini de clasa medie (ca pret, expectante, performante, etc.), altfel comparatia nu isi are rostul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subscriu la faza ca gropile se simt relativ tare din habitaclu- mai ales pe spate unde avem arcuri pe foi. Ca minusuri...ce sa zic, ma deranjeaza ca nu gasesc un meserias care chiar sa se uite putin la sistemul de injectie si ma mai zgarie putin consumul. Legat de consum hai sa zic ca de, este un motor vechi, de conceptie veche, are si el un numar de kilometri si ar trebui bagat in seama. A, la ambele masini am avut aceasi problema la timonerie, mai exact un suport rupt din cauza ruginii.

Plusuri: foarte confortabila la drum lung si nu numai (atat de pe locul soferului cat si de pe locurile din spate), portbagaj spatios, nervoasa cand trebuie.

Comparatia ar trebui facuta cu masini din aceeasi perioada: Opel Rekord, Ford Taunus, ca altfel sa ne apucam sa punem un 300 langa o Accord sau un Mondeo...nu prea merge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

singurul motiv pentru care mai tinem si noi masina asta este confortul pe care il ofera.

este foarte bine echilibrat, odihnitor chiar la drum intins, nu scutura, foarte silentios in interior, materiale de calitate in ceea ce priveste bordul si tapiteria, scaune comode.

am dat masina imprumut pentru un drum in tara si respectivul mi-a zis ca seamana cu confortul dat de Ford Taunus.

in rest numai minusuri pot sublinia: rugina, consum mare, piese greu de gasit si pe deasupra mai e si urata.

cu toate astea ne bucuram sa o avem in familie si o vom schimba doar cand ne vom permite din nou un Mondeo.

servus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca o masina  compara cu cele din perioada in care fost construita si clasa ei. La capitolul confort sta foarte bine. Multe masini noi nu au asa scaune comode.

-Dieselul are consum bun si motorul nu mananca ulei. Imi scapa pe undeva trebuie sa il vad pe unde, dar merge inca bine avand in vedere ca am 400.000 km facuti cu el.

- Unghiul mare de virare ar fi un alt plus al masinii

- Un minus in ce priveste directia ar fi faptul ca se uzeaza repede caseta si reactioneaza mai greu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar v-ati dat cu el iarna pe gheata?

sau off road pe noroi?

nebunie

ce feeling!

tractiunea spate e pentru mine un mare plus

::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A fost(si este pentru cei care le mai au, inclusiv eu) o masina foarte, foarte buna. Trecand de la dacie la volvo acum peste zece ani a fost o foarte mare diferenta, prima a preciziei schimbatorului de viteze, in ciuda faptului ca ansamblul cutie-grup se afla pe puntea spate si sunt foarte multe articulatii,precizie pe care ulterior as putea spune ca nu am gasit-o la alte marci , as putea spune ca nici V-ul de acum nu are aceeasi precizie. Cat despre tractiunea spate cred ca este cea mai tare, si as putea spune ca in toti anii in care am condus-o nu am avut probleme nici chiar in zapada de 20 cm. De fapt la cateva zile dupa ce am cumparat-o, intr-o noapte intr-o curba destul de mica pot spune, ceva nisip pe asfalt, ceva viteza, nici nu am bagat de seama cand m-a rasucit de cateva ori. De atunci am lasat-o mai moale si incet, incet ne-am imprietenit si as putea spune ca nimic nu se compara cu tractunea spate.

Era sa uit: un mare minus cardanul. Am fost nevoit sa cumpar doua masini pentru cardane, pentru ca erau mai ieftine decat cardanul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D esti genial! Eu am cumparat doar una pentru piese si am terminat prin a o inmatricula. Ieri m-am dus la poarta unui on din Buzau ca sa il intreb de jucaria din fata casei care zacea pe jante, dar nu am avut noroc. E un 1.6 D si nu prea am ce face cu el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am jucat si eu iarna cu masina. Ca se va spun ii bestiala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am carat azi o canapea ambalata in pozitie deschisa. La inceput am crezut ca trebuie sa o pun cumva pe diagonala. A incaput pana la urma in pozitie normala. Masina mea este poreclita "el toro" pentru ca se aude de la distanta cum fornaie dieselul.  Si acum ca nu am inceput cu o concluzie cum incep romanii spun in final deci, in masinile astea incap multe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0