alin_ux

Probleme, defectiuni, "pro si contra" , avantaje, dezavantaje, diesel sau t6 ?

150 posts in this topic

Revizia la volvo timisoara, ulei castrol ow 30 a5 b 5

Ulei de la ei, nu am verificat provenienta. uleiul anterior provenea din italia dupa codul de bare. Asta de acum nu stiu de unde o fi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut,

Am trecut cu D3ul meu de 40.000 km. Este o masina super.

Totusi, intr-o seara a vrut sa se plimbe pe platforma: s-a rupt cureaua de la alternator si nu mai incarca bateria (cel putin asa zicea mesajul in bord).

A doua zi au remediat cei de la Primus problema.

Am ramas totusi cu un semn de intrebare: ce voi face cand nu va mai fi masina in garantie?

Exista o regula ca trebuie schimbata aceasta curea la un numar de kilometri?

Multam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Claud, buba standard la motorul diesel de 2400cmc . La noile motoare am o vaga impresie ca a fost remediata aceasta problema .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De unde le scoti pe astea ? Chiar sunt curios de cate ori ai trecut tu pe la reprezentanta mai doctore .

D5244TX dupa 2007 mananca una bucata curea auxiliara la fiecare 45.ooo km, deci nu e nimic anormal sa se rupa la mai putin, anormal este sa tina 100.ooo km :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi scartaie porbagajul electric ingrozitor, stie cineva vreun remediu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o problema cu iluminatul bord-ului - am mers cu masina vreo 7 km, sa iau ceva. Totul a mers bine, am oprit motorul, am luat produsele si, cand am pornit iar motorul, nu mi s-a mai aprins lumina la bord si nici nu mi s-a mai luminat ecranul de la Navigator.

Stie careva care e problema?

P.S.: Sarbatori fericite tuturor si cat mai putine defectiuni!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Robylro, mai trebuie unse balamalele electrice .

@Maxxwell, este un "bug" de soft, se remediaza de la sine sau este posibil sa ai probleme cu LSM-ul .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

astazi cand am pornit de pe loc am observat ca nu pot sa depasesc 2000 de turati, am mers cam 30 de secunde si si-a revenit.. am crezut ca este vreo mizerie de la motorina afara fiind 2-3 grade. dupa ce am lasat-o parcata vreo doua ore chestiunea s-a repetat si se repeta tot timpul cand plec de pe loc dupa care isi revine super repede, cand dau pe secvential imi arata ca este in a 3 sau a 4 deci schimba. s-a mai confruntat cineva cu asa ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzor temperatura de care ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu exact era pus in spate pe la teava de esapament a costat 560 ron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa fie senzorul de DPF? :))

Samsung Galaxy S on JellyBean

Share this post


Link to post
Share on other sites

asa ieftin ?

Sa fie senzorul de DPF? :smile:)

Samsung Galaxy S on JellyBean

asa ieftin ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cam atât costa nenea... Cel puțin la mine :)

Samsung Galaxy S on JellyBean

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este vb de o sonda de temperatura din DPF nu de senzorul de presiune diferentiala .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea de monitorizare a temperaturii DPF-ului sa inteleg... probabil pentru controlul regenerarii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact .

Fara acest senzor nu se risca nimeni sa inceapa regenerarea, nu se stie cum se finalizeaza, cu o masina de pompieri sau cu do o :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu unde sa pun "problema"/nedumeririle mele dar avand in vedere titlul topicului....ma gandesc ca nu sunt prea offtopic.

Inca de la inceput trebuie sa spun ca e prima masina pe care o am cu cutie automata si diesel (n-am avut decat benzinare cu cutii manuale).

Intrebarea scurta ar fi: cum pana mea sa merg cu automata si sa nu mearga subturat (1500-1700)?

Pentru ca nu pot merge tot timpul pe advanced (deh, drumurile patriei) si nici pe manual nu vreau ca altfel imi luam manuala.

Se stie ca subturat + diesel = nasol.

Povestea mai in detaliu: o mare parte din drumurile zilnice sunt pe DN1 si de ex dimineata cand e trafic deci merg cu "valu'", am 70-80km/h, sunt in a seasea si 1500-1600rpm. Si m-apauca damblageala si o dau pe manual si retrogradez in a 5-a ca sa merg si eu mai turat.

Pe de alta parte (si nu stiu daca si de aici "mi se trage"), am ramas cu obiceiul de la manuala sa folosesc, si folosesc la greu, frana de motor.

Ok, la automata nu prea i se simte efectul dar eu merg tot timpul la anticipatie, observ traficul in ansamblu si automat folosesc frana de motor (se pare ca a dat roade mersul asta anticipativ....a nu se intelege subturat...pt ca in 7 ani n-am avut niciun accident Doamne Ajuta!).

Din aceasta cauza, si cu masina asta fac la fel adica anticipez, iau piciorul de pe acceleratie (in loc sa calc toata ziua buna ziua frana) si apoi accelerez din nou. Faza e ca daca iau piciorul de pe acceleratie, turatiile scad si ajung in plaja de subturare pentru ca cutia nu retrogradeaza. Ca sa retrogradeze, ar trebui sa infig bine piciorul in acceleratie dar eu nu vreau asta pt ca eu nu am luat decat un pic piciorul de pe acceleratie nu intr-atat incat sa vreau sa bag piciorul in ea si sa zvacnesc (sper ca s-a inteles situatia).

Si deci daca bag picioru in ea face kick-down si bineinteles ca retrogradeaza (mai mult ca sigur ca mai mult de o treapta) dar daca accelerez din nou progresiv si din cauza ca a coborat in plaja de subturare, este o perioada de cateva secunde in care merge subturat "grav" apoi ajung din nou sa zicem la 80km/h dar tot subturat este pentru ca are sa zicem vreo 1700rpm.

Intrebarea finala este: ar fi o problema tehnica sau cutiile astea automate nu pot merge altfel?

Multumesc!

Edited by Intel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer nu prea inteleg ce ai scris...

Ideea este ca masina cu cutie automata nu merge subturata, ca masina schimba treptele cind iei piciorul de pe pedala de acceleratie, ca nu faci frina de motor cind iei piciorul, etc...Kick-downul doar grabeste schimbul si forteaza cutia sa iasa din regimul pentru care este setata. Daca cutia ta nu retrogradeaza inseamna ca e ceva in neregula cu ea...

Sa vedem ce spun si ceilalti colegi.

Edited by lucian.1950

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucian, no offence dar cred ca nu ai inteles nimic din ce a scris Intel mai sus.

@Intel, stai linistit, toti avem aceiasi problema, rezolvarea este simpla, la un interval de 60.ooo km iti recomand sa cureti clapeta de acceleratie, tubulatura de admisie si EGR-ul. Nu este o operatiune foarte scumpa DAR te salveaza de mii de lei, adica o clapeta costa ~2400lei iar un EGR tot cam atat .

Nu ai cum sa conduci altfel pt ca te sui pe masinile din fata, deh, Aisin . Cutia pur si simplu incearca sa fie cat mai economica iar in acest fel schimba vitezele ~2000rpm, astfel mereu stai pe la 1500-1700 rpm.

Mai ai si varianta nr 2, o treci in manual si schimbi tu la 3000rpm, problema este ca devine enervant la un moment dat, daca aveam si noi padele pe volan poate era mai fun.

Avantajul este ca nu poti strica turbina ca la manuale unde este raport 1:1 intre cutie si motor fiind priza directa, la automate e raport dictat de TCM iar la cea mai mica apasare a acceleratiei prima data patineaza convertizorul dupa care cupleaza, deci slabe sperante sa strici ceva la turbo mai ales ca D5-ul tau are o turbina mare cat China si foarte rezistenta .

Asa ca, spor la schimbat vitezele in mod Geartronic :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiam ca tu intelegi exact nedumerirea mea :D

Exact, schimba pe la 2000 si sta pe la 1500-1700. Tocmai de aceea, in momentul in care iau piciorul un pic, scade (fara sa retrogradeze) si deci cand reaccelerez, la inceput trepideaza.....si e enervant cateodata. Totusi nu sunt asa de multe cazurile astea.

Da, exact asta ziceam, ca ori o trec in manual si merg o perioada asa ori de mai multe ori cand va ca nu retrogradeza, o trec in manual, retrogradez si apoi revin pe automat.

Sau merg pe advanced dar iti dai seama zgaltaiala :D

Apropo, e biturbo. Turbina mica pe ce plaja de rotatii functioneaza si aia mare pe care plaja?

Zici ca la 60k? Mai am pana acolo. Cand e cazul sa o fac mai devreme? Cum imi dau seama?

Multumesc!

Edited by Intel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru frana de motor eu trec din Drive in Sport si in felul asta nu merge subturata si are si frana de motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Intel, turbina mica pana in 2500rpm, cea mare peste 2500rpm iar intre 2000 si 3000 rpm si sarcina usoara merg amandoua .

@Claud, in traficul bucurestean devine enervant modul sport .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am motor D3 de 163 cai. Am ajuns la concluzia ca modul sport ma ajuta numai la drum intins sau in serpentine, atunci cand vreau sa am frana de motor. In depasiri nu ajuta cu nimic, doar tureaza aiurea motorul. Nu stiu cum este la D5 care pastreaza cuplul maxim si peste 2500 de turatii.La @Intel inteleg ca problema este pe DN1. In Bucuresti sunt perfect de accord ca modul sport este enervant.

Edited by claud_74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now