m_robi1331

Problema cu AC

22 posts in this topic

Salut prieteni!

Am o problema "interesanta" cu bijuteriea mea. Problema apare doar atuni cand pornesc aerul conditionat. Este vorba despre un V40 1.8, motor B4184S2, aer conditionat ECC.

Sa trecem la simptome: Cand AC-ul este pornit cateodata masina se tureaza de unul singur pana la 2000-2500 rpm, indiferent de viteza. De exemplu daca merg cu 50 km/h apas pedala de ambreaj si iau piciorul de pe acceleratie turatia scade in trepte, si ramane cateodata "agatat" la 2000 rpm 1-2 secunde.

Daca stau la semafor si motor merge in relanti iarasi incepe sa se tureze pana la 1000-1500 rpm timp de o fractiune de secunda.

Am incercat ieri sa turez motor stand pe loc pana la 6500-7000 rpm, fara AC scadea turatia linear cu AC pornit turatia scadea in trepte, cateodata a ramas  timp de 1-2 secunde la o anumita turatie.

Problema se simte si la viteze mai mari 80-110 km/h, simt un "hop" sau simt ca isi pierde puterea motorul.

Precizez iarasi, ca problemele de mai sus apar doar cu aerul conditionat pornit.

Sper ca ma puteti ajuta, o zi frumoasa!  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna si eu am aceeasi problema cu S40 1.8 motor B4184S2 si nu imi dau seama de unde, cel mai mult ma deranjeaza la mersul prin oras cu aerul conditionat pornit, merg tot in hopuri  la accelerare, decelerare ???. Mentionez ca am schimbat filtru benzina, aer, buji, curatat clapeta acceleratie, baterie. Orice sfat e bine venit. Toate cele bune

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

La tine se intampla si daca AC e oprit sau numai cu AC?

Numai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar cand e pornit AC in rest merge bine doar cateodata porneste greu la cald poate are vreo legatura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la fel face si la mine, se accelereaza singura, ce misto cand vrei sa pleci de pe loc mai incet si vezi ca se accelereaza singura .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca avem o problema "comuna". Sper ca ne poate ajuta cineva de aici.

Mi-a zis cineva azi ca poate e de le electronica AC-ului.

Nu stiu ce sa cred dar e neplacut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara o diagnoza profi nu poate nimeni sa spuna 100% ce are.

Eu sunt de parere ca e vb de senzorul de presiune aer admisie, la S60/V70 2.4i astea sunt simptomele daca furtunul de vacum nu este corect bagat in senzor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la "furtunul de vacum", in zilele trecute am ars o siguranta si am umblat la cutia de siguranta din habitaclul motor.

Am observat ca lipseste o siguranta de 10A la "vacum pump". Am bagat una dar de atunci nu s-a intamplat nimic.

Ma gandesc ca la motorizarea/echiparea masini mele nu era nevoie de siguranta aia.

Va rog sa ma lamuriti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cutia de siguranta in compartimentul motorului pe partea soferului sus langa parbriz o cutie neagra.

Nr. sigurantei nu stiu dar in interiorul capacului scrie langa numar "vacum pump".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine acel soclu de siguranta este gol, asa vine din fabrica, probabil este pentru ceva optional care nu-i montat pe masinile noastre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne poate spune cineva cu mai multa experienta si mai multe cunostinte in mecanica auto ce este si la ce se foloseste "vacum pump"?

Si asteptam si raspunsuri sau sfaturi pentru problemele noastre  :lurk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca e o rezolvare dar am desfacut borna minus de la baterie dupa cateva minute am conectat-o si acum nu mai fluctueaza relantiul ca inainte cand cuplez aerul conditionat  :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolul principal al pompei de vaccum e acela de a nu te face pe tine sa apesi pe pedala de frana pana iti sucesti glezna.

E folosita in concordanta cu master-cylinder-ul la masinile cu servo frana, adica mai la toate pentru a transforma forta mica cu care poti tu sa apesi pedala in forta mare de franare.

Credca vacuumu-ul este folosit si la alte parti ale motorului

Credca e ca prastia descrierea mea dar sunt obosit  >:(.

Deci pe scurt te ajuta sa aplici o forta mult mai mare de franare decat poate piciorul tau, un amplificator sa-i zicem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi Roberto.

La asa ceva m-am gandit si eu dar nu inteleg de ce nu avea siguranta pusa.

Referitor la borna de minus demontata/montata la loc, ar fi prea frumos sa fie asa de usor - ma rog, in cazul meu  ;D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siguranta aceea lipsa NU este de la pompa de vacuum de la frana, din ce am vazut pe vadis este de la pompa de vacuum de la cruise control, asa ca n-aveti de ce sa va faceti griji. Referitor la problema, pe clapeta de acceleratie se afla montat un solenoid de control al relantiului, cred ca asa arata http://www.worldcarparts.co.uk/tabid/144/CategoryID/135/ProductID/79/Default.aspx. Se demonteaza cu grija (are 2 suruburi din cate-mi aduc aminte si o garnitura destul de fragila) si se curata cu ceva spray de carburator. S-ar putea ca asta sa rezolve problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi xydexter, interesant faza cu siguranta, pentru ca eu am cruise control si chiar functioneaza  :D

O sa incerc sa ma uit la piesa descrisa de tine, desi nu sunt deloc "mecanic la motor", sper sa reusesc. Totusi mi se pare suspect ca problema apare doar cu AC. Tot acolo trebuie sa fie ceva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am cruise control si nu am soclul ala de siguranta ocupat. Eu de la solenoidul ala am avut probleme cu relantiul, dupa ce l-am curatat s-au rezolvat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incercati sa curatati motorasul de control al relantiului (IAC)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now