paunionutz

Trepidatii intre 100-120 km/h

21 posts in this topic

  Salutari, din nou.

  De ceva timp ma confrunt cu o problema, masina trepideaza intre 100 si 120 km/h, foarte rau (se misca volanul), de la 140 km/h se simt doar vibratii, de la 160 km/h nu se mai simte absolut nimic. Initial am zis, ca nu sunt rotile echilibrate, dar nu asta a fost motivul (mergand la mai multe vulcanizari, diferenta dintre aparate fiind de 0-5-max 10 g). Apoi am schimbat anvelopele (in toamna) cu altele de iarna, trepidatiile fiind la aceiasi viteza. Acum am schimbat rotile, cu altele pe 17". Inainte de a le monta, am fost la un centru specializat, sa le roluiasca, pentru a fi sigur, ca nu sunt strambe. Le-am echilibrat si face exact la fel si cu rotile acestea! Am facut unghiul de fuga, schimbat bucsi bascule, bielete antiruliu, un cap de bara, planetara pe dreapta. Am facut ITP-ul si am fost la multe service-uri si nimeni nu i-a gasit absolut nimic. Toata articulatia si directia este perfecta. M-am gandit ca ar putea fi discurile de frana, dar nu se simte nimic la franare (nu trepideaza, nu se simte in pedala). Rulmentii nu i-am verificat, dar oricum nu se aude nici un zgomot, nu bate, nu scartaie. Trepidatiile se simt intre aceste viteze, indiferet daca merg cu a 3,4,5-a, nu conteaza turatia motorului! Singura problema, ar fi planetara dupa stanga, care bate, in viraje mai stranse, sau luate in viteza! Astept sfaturile voastre, cu ce ar trebui sa verific!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se amplifica trepidatiile la franare?

Ridica masina de fata, da-i rotile jos si fixeaza discurile de frana cu prezoanele. Porneste motorul pune in treapta 1 si lasa rotile sa se invarta. Cu un ceas comparator poti verifica daca ai batai care nu se vad la ochi. La butuc se accepta batai de 0,03 mm si la disc de 0,09 mm. Tot ce e peste acesta valoare creeaza vibratii care, ATENTIE!, nu se simt in pedala de frana pentru ca tu ai discuri de frana pe toate rotile (vb. din proprie experienta). 

P.S. Sa decuplezi STC/DSTC si sa nu te sperii daca o sa ai erori. Dupa cativa km dispar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trepidatiile se simt la fel si la franare, tot intre 100 si 120, si sunt la aceiasi intensitate, poate chiar mai slabe! Ce este un ceas comparator? Pot verififca eu, sau trebuie sa merg la un specialist?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa mergi la un mecanic.

Ceasul comparator (care l-am vazut eu) arata cam ca un manometru. Are o parte care se prinde de ceva fix si o parte care se pune pe piesa in miscare. Oscilatiile piesei in miscare sunt transmise unui indicator. (in mare spus).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jantele sunt cele originale sau sunt cumparate ulterior?

Te intreb pentru ca am patit treaba cu vibratii si joc in volan la o alta masina si s-a dovedit a fi de la jantele noi si "minunatele" lor inele de centrare care flencaneau pe butucul de roata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o problema asemanatoare am si eu. o sa incerc faza cu comparatorul pe discuri!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am schimbat anvelopele pe fata (mi s-a spus ca sunt strambe cele vechi) si am avut o mare surpriza!!! Masina face la fel. Am mers la o alta vulcanizare, la care aparatul de echilibrat nu are protectia de plastic, deasupra rotii. Cand a inceput sa se invarta roata, am crezut ca o iau razna!!!! :'( >:( >:( Roata de pe dreapta, oscileaza stanga-dreapta, iar cea depe stanga, pur si simplu galopeaza!!! Are o oscilatie de cca 1,5 cm sus-jos. Dupa ce am platit aprox 200 de lei indeptat, montat, echilibrat si ce au mai facut la roti, sunt mai rau ca inainte. Parca nu mai am rabdare pana maine seara, dupa serviciu, sa ma duc peste aia cu vulcanizarea de la Aparatorii Patriei, sa-i strang un pic de gat. Mi se pare inadmisibil asa ceva. Daca erau un pic strambe, mai ziceam, dar cred ca ei nu le-au facut nimic, mi-au luat banii si atat!!!!  >:( >:(>:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am probleme cu rotile, credca acelasi lucru il am si eu.

Si la mine au fost odata indreptate dar credca de amboulea.

Am sa merg si eu altundeva sa vad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa revin cu detalii. Azi am fost la tovarasii cu vulcanizarea! Dupa ce au analizat ei bine rotile, au constatat ca am dat eu cu ele in gropi si borduri si de aceea sunt strambe, din  nou. Dupa o tiganeala urata, le-am zis sa le puna la loc pe masina, dar ei se apucasera sa le indrepte. Le-au indreptat, le-au echilibrat si le-a pus pe masina! Imi zice sa ma duc spre IMGB si "sa-i dau" cat vreau eu, ca nu are cum sa mai trepideze! Intradevar, nu mai trepideaza...rau, dar se simt vibratii in volan si pedale, intre aceleasi viteze! Ma intorc si-l rog pe sefu' de acolo sa mearga cu mine, sa vada se el! Imi spune, ca de vina e faptul ca nu am inele de centrare! Ii spun ca sunt montate pe masina... aaaaaaaa, discurile de frana, ii spun ca sunt verificate si sunt perfect drepte....aaaa, cauciucurile strambe.... ii spun ca doar le-am schimbat....aaaa si ce daca, sunt strambe si astea. Intr-un final am plecat si voi merge in alta parte! Macar acum stiu de unde este problema! Tot de la roti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intradevar, nu mai trepideaza...rau, dar se simt vibratii in volan si pedale, intre aceleasi viteze!

Sper, sa nu fiu off topic, dar sa nu fie oare din cauza calitatii inferioare a combustibilului (benzina sau motorina nu stiu precis, ce combustibil utilizezi)?

Eu am patit la fel, cand am pus benzina de la un Petrom de cartier, vibra toata masina pe la 3000 de turatii, statea, sa se inece si nu mai vroia sa traga cand urcam pante. Era o parere...  ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper, sa nu fiu off topic, dar sa nu fie oare din cauza calitatii inferioare a combustibilului (benzina sau motorina nu stiu precis, ce combustibil utilizezi)?

Eu am patit la fel, cand am pus benzina de la un Petrom de cartier, vibra toata masina pe la 3000 de turatii, statea, sa se inece si nu mai vroia sa traga cand urcam pante. Era o parere...  ::)

[/quote/]

Trepideaza doar intre 100-120 km/h indiferent de turatie (viteza 3,4 sau 5)

Share this post


Link to post
Share on other sites

incearca vulcanizarea de vis - a -vis de cotroceni , eu acolo imi fac si sunt foarte multumit

Share this post


Link to post
Share on other sites

am avut si eu aceasta problema s-a rezolvat dupa schimbarea cauciucurilor. De asemenea atentie la montarea gentilor.intra intr-o singura pozitie

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si  eu  o  problema  cu   un volvo  s60   intre 100 si  120  trepideaza   numai  cand accelerez    cand   o  las pe liber   sau  in  viteza la   aceasi  viteza   intre 100  si  120  nu    trepideaza  care sa fie problema  de ce  trepideaza  numai  atunci   cand accelerez    astept  safturi sfaturi  de la voi  ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna aceasi problema o am si eu imi vibreaza volanul si simnt jos la pedale ca si niste mici lovituri tin sa zic ca planetarele nu imi bat .cauciucurile sunt aproape noi .un mecani a zis ca daca sunt gentile ovale sau cu lovituri niciodata nu o sa mai se poata repara 100%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai mult ca sigur este de la roti. Eu rezolvasem problema, prin schiombarea cauciucurilor, dar asta iarna am dat intr-o groapa/crater la Tancabesti si le-am strambat iar. Jantele le-am indreptat, dar au ramas anvelopele ovalizate. Prin urmare, mergi la o vulcanizare, sa-ti roluiasca jantele (daca anvelopele sunt bune), echilibrezi rotilr si ar trebui sa scapi de trepidatii.

Si a mea trepideaza intre 100 si 120 km/h, dar macar eu stiu sigur ca este de la anvelope

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca trepideaza la 3500 rpm adica 160 km/h ce poate fi ?Tot de la anvelope?Daca trece de 3500  adica 3600-3700 rpm nu mai trepideaza deloc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai probabil jante indoite/dezechilibrate sau caucicuri deformate din cauza gropilor,uzurii prea marii sau in in cazul meu am un cauciuc pe care am mers ceva pe pana si s-a talonat si deformat bineinteles iar acum aceeasi chestie e si la mine de pe la 100km/h pana pe la 120-130km/h trepideaza,dupa aceea nu se mai simte asa tare! ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca trepideaza la 3500 rpm adica 160 km/h ce poate fi ?Tot de la anvelope?Daca trece de 3500  adica 3600-3700 rpm nu mai trepideaza deloc!

Daca trepideaza numai in treapata a5a la 3500 rpm, tot legat este. Daca trepideaza in toate treptele de viteza la 3500 rpm, atunci pot fi alte cauze (volanta, clapeta acceleratie, bonine aprindere, bujii, etc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai poate fi de la noroiul de pe interiorul jantelor. ai verificat daca jantele sunt curate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now