mar33

Becuri bord..problema...

22 posts in this topic

Salut baieti..sunt un nou posesor de volvo tocmai mi-am luat un s40 din 2001 benzina 1.8.  Sunt multumit de el ca masina, nu am mai avut volvo dar am o mica probleme..sunt putin dezamagit...Dupa ce l-am luat, seara am vazut ca de la 160 la 260..nu se mai aprind luminile, si nici la indicatorul de nivel benzina, si nici la panoul de comanda clima..adica ventilator si cald rece...si nici la butonul de la incalzire scaun dreapta..nu se aprinde..Am intrebat in stanga dreapta..ca nu se gasesc ..etc.,..si am luat doua becuri si le-am schimbat eu la panoul de comanda clima..nu prea se potrivesc..adica soclul ala nu sta asa fix dar merge..Cat despre iluminatul in kilometraj si indicator benzina, tre sa dau bordul jos si am fost la 2-3 serviceuri si nu se baga nimeni..cred ca tre sa ma duc la reprezentanta.Putin dezamagit...am avut astra si la ala stia toata lumea...Daca stiti ce becuri trebuie, de unde iau, si unde le montez..mi-ati fi de ajutor.A...si inca una..pozitiile alea galbene din lateral la spoilere si fata si spate..un bec din spate e ars..nici ala nu merge..de care e..si unde il gasesc..pot sa-l schimb singur..daca trag de pozitie iese..sau trebuie pe dedesubt?Sunt cam dejamagit....Am casetofon original si as vrea si eu cd..dar mi-au spus la service ca daca scot ala original si pun unul normal..o sa ramana spatiu..ca la volvo e ala patrat mare..nici nu mai stiu ce sa zic..va salut pe toti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vis-a-vise de instalatia audio, marimea 2xDIN mi se pare un plus! Sunt cateva DVD+navi+TV de toata frumusetea care merg acolo.

Iar daca vrei sa folosesti un CD Player standard (1xDIN), mai mult ca sigur ca exista masti din fibra care sa acopere spatiul liber...

Cat despre dezamagirea ta bazata cauzata doar de niste becuri arse...  ;)

De ce iti este frica sa suni la Augsburg - sau chiar la reprezentanta - pentru niste becuri? Si sa incerci la un service serios, ca nu poate fi serios ala la care ai mers tu si ti-au zis ca nu se baga... Ala e service de capete de bara Dacia 1300. :-X

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Cu bordul nu e asa de greu, eu mi l-am dat jos pe-al meu de destule ori asa ca te pot ajuta... Nu stiu de unde esti, eu sunt din Bucuresti, asa ca daca si tu esti "capitalist" ne putem intalni cumva.

    Iti desfac si partea de climatizare, becuri iti iei de la Al Padrino (din nou, daca esti din Bucuresti mergem impreuna si iti iei).

    Nu e asa de complicat, iar cine nu s-a "bagat"... e clar ce meseriash este.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atentie doar la spate, becul de ceata este doar pe stanga (cel putin la mine) iluminatul la bord...ai si acolo un buton cu intensitatea luminii, daca esti sigur ca sunt arse iti trimitem o shema, nu de alta dar sa vada si Alex ca folosim Vadisul cu folos :). 10 again.

Share this post


Link to post
Share on other sites

becuri de la bord asta dupa ce il scoti, deci imaginea care o vezi atasata este in oglinda

post-0-12877844705153_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

sper sa te descurci, eu unul inca nu am fost nevoit sa il desfac ;) si bineinteles bun venit,(asta trebuia sa o zic de la inceput)

post-0-12877844707332_thumb.jpg

post-0-1287784470945_thumb.jpg

post-0-12877844712384_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc pentru raspunsurile prompte.Becurile care le-am schimbat la panoul de clima, tot de la AlPadrino le-am luat, doar ca nu sunt pe nuanta aia de verde ci sunt albe..si nici nu prea se potrivesc sa stea fixe soclul acela..dar na..sa zicem ca merg.....Am vrut sa ma bag eu sa dau bordul jos, dar ce becuri trebuie?tot ca la panoul de clima..identice?si unde gasesc culoarea aia..ca eu am o singura culoare in bord..si nu vreau sa fac 7 culori acolo....poate ma ajuti Midnight caller...da un semn pe mess..: marian01anx.

    Dezamagirea care o am nu e din cauza unor becuriu, am avut masini slava domnului, dar m-am obisnuit imediat ce o cumpar sa-i fac toate mofturile, sa o buchisesc pe ici colo sa pun la punct ce mai e..mai ales ce tine de aspectul estetic....si la asta sunt putin dezamagit ca stau in loc de niste beculete la bord sau in pozitia de spoiler..etc..

  Va multumesc inca o data! O sa pun si niste poze....cand fac...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi noapte cand am iesit de la munca, am putut analiza si situatia becurilor din habitaclul meu:

- Unul din butoanele de incalzire scaune (stanga) si DSA-ul sunt moarte

- jumatate din ansamblul CD+Radio+cass (jumatatea dreapta) este in intuneric

- La fel si butoanele de AC (led-urile merg ok), Dezaburire, recirculare si 2 dintre controalele rotative

Deci am ceva de munca... :) In Vadis gasesc metoda de demontare la toate astea, nu? Vreau sa mi le fac singur, ca sunt departe de service-uri serioase, si e recomfortant un pic de lucru manual la propria masina.

PS - In bord totul este ok, deci macar aici stau bine :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precum spuneam... "e boala lor". Si deriva din faptul ca din clipa in care pui contactul pe pozitia II, bordul se aprinde indiferent daca pozitiile / faza lunga / faza scurta sunt aprinse sau nu. E intr-adevar un dezavantaj din punct de vedere al fiabilitatii dar arata frumos ;D Cel putin 70% din Volvo-urile seria S/V40 pe care le-am vazut aveau cel putin un bec ars. Si toate la partea de climatizare. De-aceea am preferat sa-mi pun LED-uri acolo ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ce leduri ai pus?de unde le-ai luat..cu soclu sau fara..sau zi mai exact cum ai facut..ca ma bate si pe mine un gand...mai bine muncesc o data bine si gata..decat sa le schimb la 3-4 luni..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai am muncit cam 6 ore la toata operatiunea, am pus LED-uri mici de intensitate mica in FIECARE pozitie a butoanelor de climatizare. Le-am "ingropat" in silicon transparent, le-am lipit fiecare terminal, rezistente, firicele... A doua oara nu ma mai apuc pentru ca e crima si pedeapsa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu pornitul becurilor din interior o data cu contactul, instead de odata cu farurile, e simplu de rezolvat...

Spre deosebire de alte masini, butonul de reglaj al intensitatii opereaza toate aceste becuri, bord+clima+audio+etc., de unde concluzia ca "+"-ul general trece chiar prin acel potentiometru. Si daca trece pe acolo, nimic mai simplu decat sa il legi direct la "+"-ul de pe contactul de faruri (si sa schimbi siguranta acestora cu X+1A, desi nu mananca toate becurile alea un amper intreg), sau - mai elegant - sa pui un mic releu care sa faca acelasi lucru: cand trece curent spre faruri sa inchida si el circuitul catre becurile din interior.

Cum prind un we liber si ma lasa tandemul fiemea+nevasta in pace cu plimbarile lor, ma ocup.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si am scapat de problema...Am dat ceasurile jos, am cumparat becuri de la Al Padrino si le-am inlocuit, si acum am lumina peste tot la bord...Problema rezolvata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am un S 40 din 1999 si acu mi s-a aprins in bord becul de service care se stinge dupa 2 minute de la pornire.Am aflat ca nu e nici o problema,dar vreau sa-l resetez si daca se poate nu la reprezentanta.Daca stie cineva o alta metoda in afara de cea descrisa de midnight caller pe care am incercat-o si nu merge v-as fi recunoscator a daca ma puteti ajuta. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai incearca , trebuie sa mearga. la mine a mers deja de 2 ori . insista  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mihai, masina lui e model 1999, am mai incercat si eu 3 variante pe un V40 din 1998 si nici ala n-a vrut. Nici interfata OBD nu mi se conecteaza cu masinile mai vechi de 2000, deci se pare ca a avut loc o schimbare in anu' asta de pomina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce noroc pe mine ca e 2001  :D.  vreo metoda de resetare a cailor nu cunosti.....pe ce buton sa tin apasat , cu contactul in pozitia 2, ca sa am 230 de cai ? ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

AM REUSIT FRATILOR !! ;D

am citit pe un alt forum o varianta dar se pare ca era si aia ineficace asa ca am incercat eu ceva  astfel:

am pus direct contactul pe pozitia 2 dupa care am apasat butonul de resetare km si l-am tinut apasat vreo 10-15 sec pana a inceput sa clipeasca martorul SERVICE;a clipit de 2 ori dupa care i-am dat drumul s-a auzit un bip si apoi gata

la o noua repornire s-a stins si cam asta a fost multumesc oricum ptr raspuns

SPER SA FOLOSEASCA SI ALTORA CU MASINI SUB 2000 CA AN DE FABRICATIE

Multa bafta dragi volvisti !  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut la masina mea volvo 440 din 96 1.9 tdi am o problema cu turometrul marge cand vrea el!!!de ex cand accelerez el se duce la 0 in loc sa mi arata  turatia motorului dar motorul merge ok nu am probleme.si ince ceva cu becurile de la butoanele de aeroterma reglaj temperatura rece cald si ac nu se aprind noaptea e un cosmar sa le bajbai!!! pe cel de la bricheta l am rezolvat!!! era ars! cum dau consola cu butoanele jos sa le inlocuiesc? si cum rezolv cu turometrul are un contact imperfect oare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu turometrul, verifica contactul de la alternator. La mine de acolo a fost problema.

Nici mie nu imi merge iluminarea la panoul central, ala cu ventilatia si ac. Ma gandeam ca nu e iluminat din fabrica...  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

@leose Vezi ca la seria 400 este un reglaj ptr intensitatea luminii de bord. Poate e dat pe minim si de asta nu se vede bine bordul. Am uitat sa iti spun data trecuta...

Reglajul asta e o rotita, situata undeva sub volan, pe protectia axului volan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Adi 2727 este luminat si panoul central de vreo 3 becuri spada. Scoti butoanele alea de la circularea aerului, ventilatie si reglajul temperaturii, dupa care scoti fatza. Atentie ca si butoanele alea iesgreu si fata. Fata este prinsa in niste picioruse din alea din plastic, ai grija cum o scoti sa nu le spargi, iar butoanele.....de regula ies greu, nu au suruburi si nici nu sunt lipite. Trebuie doar sa tragi tare si eventual sa te ajuti de o surubelnita subtirica. Succes..uri  ;D (am vzt ca se poarta asta cu "succesuri")

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now