Sanyboy

Cauciuc iarna

33 posts in this topic

Salutare.

Azi mi s a oferit un set de cauciuc de iarna (185/65/R15) la un pret destul de bun.

In prezent sunt echipat cu jenti de aluminiu+cuciucuri de vara 195/65/R15.

Tipul mi a zis ca nu conteaza diferenta de latime 195-185 si ca ar fi ok si un cauciuc mai ingust 185  pe janta respectiva pe care in prezent am cauciucuri cu latime de 195.

Ce parere aveti?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odata cu latimea iti scade si inaltimea rotii, ceea ce nu prea cred ca e bine iarna.

Acel 65 reprezinta inaltimea talonului si procent din latime.

Asa ca eu, personal, iti recomand 185/70R15 sau aceeasi dimensiune cu cele de vara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iarna eu prefer mai inalte si inguste, vara am 205/50/16, iarna pun 195/60/15

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale mele de iarna sunt mai late.

Vara: 225/45ZR17

Iarna: 235/45R17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu iarna e indicat sa fie mai inguste decat late cauciucurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact, pune-ti 195 sau chiar 185 cu profil sanatos si n-ai treaba, asta daca nu vrei sa mergi cu 200 pe polei  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, nu m am gandit sa ma duc cu 200 / h  :D.

Dar totusi ar fi o experienta unica ma gandesc, oricum la viteza aia poti sa ai orice cauciuc ca la drumurile noastre iti iei zborul cu siguranta  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu iarna e indicat sa fie mai inguste decat late cauciucurile.

La mine asa s-a nimerit, ca le-am luat la set cu masina.

Iar de cumparat altele inguste, poate data viitoare cand le schimb pe astea, ca ieftine nu sunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua. Si totusi cum ar fi de preferat, sa schimbi cauciucurile in functie de anotimp, sau sa-ti echipezi masina cu cauciucuri "all season"? Am auzit lucruri bune despre GOODYEAR Ultra Grip 7+, M+S. Ce parere aveti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

all season nu sint nici cal , nici magar.

adica : ce e bine

- au aderenta mai buna decit cele de vara pe timp friguros si pe ploaie

- au aderenta mai buna si sint mai tacute decit cele de iarna pe timp de vara

- un set de cauciucuri e mai ieftin decit 2....

ce e rau :

- niciodata nu ai cauciucurile cele mai bune pentru anotimpul respectiv.

- presupune un al 2-lea rind de jenti. niciodata sa nu pastrezi cauciucurile data jos de pe jenti.

iarna nu se pun cauciucuri late, ci mai inguste, care se preteaza mai bine la temperaturi joase si la drumuri murdare sau la zapada.

un talon mai mic duce la un control mai bun al directiei cu sacrificarea confortului. in general, iarna, n-ai nevoie de taloane mici. (desi nu fac nici un rau, in schimb n-o sa alergi pe serpentine sa ai nevoie de talon mic)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am doua cauciucuri de iarna fara genti si le pastrez asa, asta pana oi avea malai sa cumpar doua genti, io schimb numai gumele din fata;  scrii ca niciodata sa nu pastrezi cauciucuriele fara genti - care e spilu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

- presupune un al 2-lea rind de jenti. niciodata sa nu pastrezi cauciucurile data jos de pe jenti.

Cum asa?Si daca ai doar un set de jante si doua seturi de cauciucuri,iarna ,vara,ce faci?

Sau daca vrei sa vopsesti o janta zgariata,ce faci,o vopsesti cu cauciucul pe ea?sau daca-l dau jos,imi iau altul ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci care asr fi diferenta intre 195/65/R15 si 185/65/R15, e chiara asa semnificativ  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

toti producatorii de cauciucuri recomanda ca acestea sa fie pastrate pe jenti si in anumite conditii (in lipsa ultravioletelor, a ozonului, a caldurii sau a frigului excesiv, etc). toate astea pentru a proteja si lungi viata partilor exterioare.

pentru a proteja cauciucul in interiorul lui (acolo unde nu ajunge aerul, adica la interfata dintre cauciuc si insertia metalica) acestea trebuie sa stea sub tensiune mecanica asa cum au fost proiectate - adica cel putin pe jenti (daca nu chiar pe o alta masina).

totul se refera la pastrari indelungate (de la citeva luni la 1 an) nu se refera la citeva saptamini...

asta e si motivul pentru care trebuie sa stiti inainte de a cumpara un set de cauciucuri data la care au fost fabricate. cauciucuri mai vechi de 2 ani sa nu cumparati chiar daca sint nefolosite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci care asr fi diferenta intre 195/65/R15 si 185/65/R15, e chiara asa semnificativ  ???

195 /65 inseamna un cauciuc cu latimea de 195 mm si inaltimea talonului de 126 mm

185 /65 inseamna un cauciuc cu latimea de 185 mm si inaltimea talonului de 120 mm

nu e mare diferenta, insa pe zapada proaspat asternuta se simte ca cele mai inguste "taie" mai bine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No bun atunci.

Deci asta inseamna ca pot sa mi pun linistit cauciucuri de iarna de 185/65 in locul celor de vara de 195/65 janta fiind aceeasi ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good Year UG7 sunt niste cauciucuri de iarna excelente. Nu sunt all season!

daca ai ocazia sa iti iei, nu ezita. Eu am am avut UG6 inainte si au fost excelente , acum s-au inlocuit cu UG7 care sunt foarte reusite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru  a fi siguri ca  alegeti cauciucurile optime, in functie de ce aveti scris in talon, si la recomandarea constructorului, la adresa urmatoare, sunt informatii de genul asta,se poate verifica care e diferenta intre dimensiunile cauciucurilor, diferenta intre tipurile de cauciucuri, cum se face permutarea lor, pentru o uzura egala, samd:

http://www.carbibles.com/tyre_bible.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

La urma mi-am cumparat cauciucuri 185/65 R 15 tip Dunlop Wintersport M2.

Erau cu tot cu janta doar ca e pt bmw si e cu 5 gauri.

Nu stiti cumva unde as putea gasi prin Baia Mare jenti din otel (noi sau second - cu 4 gauri) pentru masinuta mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca nu toate jentile cu 4 gauri se potrivesc pe S40. Din cate stiu (s-a mai discutat aceasta problema, pe aici cred) pe S 40 trebuie jenti 4x114,4. Nu demult erau 4 buc. de vanzare pe aici. Salutari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ms mult.

Da asta stiam ca nu se potrivesc, doar ca nu stiam cum sa le caut, ceva caracteristica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now