Guest costyn1974

martor aprins la bord!

17 posts in this topic

salutare,oameni buni! mi sa aprins un martor la bord si nu stiu ce este. este vorba de un bec care are desenat pe el un soi de robinet ,asa mi se pare mie  :D  !este pozitionat in partea dreapta a bordului ,cum ma uit eu la el,chiar linga cel pe care scrie service. stiti cumva ce reprezinta? ce sa mai stricat? multumesc mult!

Share this post


Link to post
Share on other sites

If the engine does not start within five seconds, all symbols extinguish except the symbols for a fault in the car’s emissions system and for low oil pressure.

Simbolul cu "robinet" parca era :

Fault in car’s emissions system. Drive to an authorised Volvo workshop to have the system checked.

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc matrixxx. deci sa inteleg ca este ceva legat de emisii si de presiunea joasa la ulei? eu credeam ca este ceva legat de alimentarea cu benzina dar vad ca nu e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

doar cu emisiile. Pot fi multe cauze, trebuie sa o "pui" pe un tester oricum: tot ce tine de aprindere, amestec Air/Fuel necorespunzator, filtru aer imbacsit...Ai condus subturat (prea batrineste/economic) in ultimul timp ?

Cu presiunea joasa de ulei nu ai nici o treaba.

"If the engine does not start within five seconds, all symbols extinguish except the symbols for a fault in the car’s emissions system and for low oil pressure."

Daca motorul nu porneste (pina) in 5 secunde, toate simbolurile se sting, cu exceptia simbolurilor pentru emisii necorespunzatoare SI presiune joasa a uleiului. Din moment ce tie iti sta aprins doar simbolul robinetului, nu ai probleme cu presiunea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca imi dati voie sa intervin: faza cu robimetul asta s-a discutat foarte mult,singura concluzie viabila in afara service-ului a fost : masina turata pe drum la peste 4000 rot/min vreo 5 min si se curata evacuarea si martorul se stinge.

Eu personal, dupa ce am venit cu dansa in tara, a doua zi dupa ce s-a dus benzina de afara, s-a aprins robinetul ala si nici dupa doi ani nu s-a mai stins. Problema mea: am cutie automata,la peste 3000 ture am viteza mult prea mare pentru oraselul de provincie in care locuiesc,mi s-a mai stims si mie acum un an in Bulgaria si s-a aprins cand m-am intors,deci concluzia : nu-ti bate capul si pune numai benzina buna si foarte buna! Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut.ce este drept ca eu merg cu ea cam subturata ,mai batrineste ca sa zic asa.nu din economie ,ci pur si simplu ma simt mai relaxat.am sa verific si filtru de aer si voi incerca si varianta de mers turata la 4-5 mii de ture.poate sa fie si de la filtru de benzina,cel de linga roata din spate,pare ca este acolo decind este masina :D am cumparat altul nou,il am,dar nu am apucat sa il schimb.apropo,matrixxx, mia venit si senzorul de temperatura dar la fel inca nu am apucat sa il inlocuiesc,ca trebuie sa demontez furtunul de la radiator si termostatul cred ca este ala de deasupra senzorului,altfel nu incape cheia acolo.multumesc frumos.fac verificarile astea si va tin la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa scoti intai toata apa din vasul de expansiune - inainte de a scoate termostatul si a schimba ECT-ul, ok ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut.revin.am verificat filtrul de aer.este ok.nici smecheria cu mersul in 4000 de ture nu a dat rezultate.beculetul este aprins in continuare! :'(

Share this post


Link to post
Share on other sites

un reset ai incercat?

ps. nu mai merge cu masina subturata, multi fac greseala asta! schimba viteza la minim 3500 rpm si sa vezi ca va fi mai bine, consumul nu creste!

Share this post


Link to post
Share on other sites

matrixxx,este posibil ca becul ala sa se aprinda si din cauza sondei lambda? eu am catalizatorul praf si ma gindesc sa nu se fi dus si sonda lambda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

masoara sonda lambda, tu ai 2 parca:

Rezistance:

Cold sensor - approx. 20 Celsius (68F)...................1.5 - 2.5 Ohms

Hot sensor  - above 350 Celsius (668F).....................6 - 10 Ohms

Note:

Front sensor =  Black connector. 

Rear sensor  =  Grey connector.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o sa o masor,ma duc luni sami cumpar un ohmetru ca mam uitat la preturi si pentru codul meu de motor,costa vreo 200 de euro o sonda lambda!

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu o problema mi s-a aprins triunghiul portocaliu la bord si imi scrie acolo:kofferraumdeckel often.In engleza e,,trunk lid"(ceva legat de portbagaj) ma poate ajuta cineva sa stiu exact ce ar putea avea?multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now