Sign in to follow this  
Followers 0
Sabau Raul

Pompa de benzina( releu sau alta problema)

20 posts in this topic

Masina nu functioneaza la parametri normali, v-am zis ca mi-am achizitionat o masina pt piese, si fiind curios am vrut sa vad cum functioneaza pompa de benzina dupa cum stiu si eu si voi cand pun contactu pompa ar trebui sa porneasca si sa faca presiune in rampa.La acest volvo pe care l-am luat functioneaza pompa la fel cum v-am zis ca trebuie sa functioneze cand pun contactu pompa deja intra in actiune.Problema e ca la volvo meu nu se intampla asa ceva la mine pompa functioneaza doar atunci cand dau la automat si de aceea dimineatza si in timpul zilei de cateori vreau sa o pornesc masina nu porneste la prima cheie,am pus pompa mea pe volvo de piese si am gasit ca problema nu e din pompa deoarece pompa baga benzina cand pun contactu.Intrebarea mea dragi colegi de ce la volvo cu care circul nu am acem moment cand pun contactu pompa sa bage presiune in rampa??? Stiti careva dintre voi ceva releu care sa comande pompa? sau locul unde l-as putea gasi acel releu sau intrebare e de ce la volvo de piese merge pompa pe contact si la cel cu care circul nu merge?? Va rog sa va dati cu parerea dragi colegi si sper sa pot sa-mi gasesc problema ca am ajuns la concluzia ca nu ii da comanda la pompa cand pun contactu. Dar comanda aceea de unde poate veni??

Share this post


Link to post
Share on other sites

pune si tu te rog date despre masina.tip motor,an fabricatie,KW.....si poate asa te putem ajuta careva.sau pune nr identificare.si sigur se va gasi cineva sa te ajute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai e simplu, cauti un + care este pe contact si mergi cu el pana la pompa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu merge sa pui direct un fir cu + direct de la contact.alimentarea la pompa,trece mai intii prin releu,si acel releu nu ii da voie sa se invirta pompa intruna cind pui contactul,se invirte pina face presiune si se opreste.apoi cind pornesti motorul,porneste si pompa.este si asta o varianta sa pui fir cu + de la contact,dar nu este recomandat.se invirte pompa intruna cind ai contactul pus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand noi ti-am spus ca pompa trebuie sa plece cand pui contactul, ai zis ca nu e asa...  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jhon, pompa se invarte intruna cand merge motorul deci cand contactul e pus, adica cand merge motorul.

Nu te pune nimeni sa stai cu contactul pus .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai dreptate,se invirte intruna.dar nu este mai indicat sa caute si sa rezolve problema asa cum trebui!si plus ca prin releu,pompa este protejata.in caz de se blocheaza,acel curent continu,nu-i va face bine.dar bine,poate face cum vrea,eu unul nu as face asa modificari.ori merge cum trebui,ori deloc.oricum poate a rezolvat problema,vad ca nu mai zice nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sefu, am zis sa iei un + care este pe contact, deci LOGIC ca vine dintr-un releu ;D

Sau mai simplu cauti frumusel releul, il gasesti la motor in cutia cu relee, ai si schema . Desi nu releul e defect ci am o vaga impresie ca nu e legat unde trebuie firul care duce la pompa de benzina .

Share this post


Link to post
Share on other sites

asa este cel mai cinstit.sa caute releul si sa vada de ce nu functioneaza cum trebui.este cel mai aiurea sa faca modificari la instalatia electrica[daca nu are deja]asa te uit la ea,ca nu functioneaza cum trebui si ca nu stiu ce nu-ti mai merge.este foarte inportant sa pastrezi instalatia originala.vad ca nu mai zice nimic pe aici.datele masinii sunt inportante pt ca noi care vrem sa il ajutam,sa stim unde sa cautam si sa-i aratam exact care este releul respectiv.poate el nu stie care este.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna dragi colegi am fost plecat de acasa zilele astea masina este un 440 din 90 motor pe injectie multi punct 1721,problema pe care o am e ff sigur ca e din ceva releu sau nu ii da comanda la pompa poate chiar calculatorul de injectie sa poate sa fie cine stie. Masina tin sa anunt ca inainte functiona pompa pe contact dar acuma de 1 an de zile nu functioneaza am schimbat pompa am luat de la cornicutza si tot nu mergea si acuma cand am luat volvo asta din franta am vrut sa vad daca pompa e buna si pompa e ff buna problema e ca nu vine comanda la pompa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa cum ai spus.te pricepi la masini.pune si + ,dar pune printr-un releu si o siguranta,sa fie sigura treaba.si altceva,sa anulezi firul de + care il ai acum la pompa.sa nu il alimenteze si pe ala.bafta si sa ne tii la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci sa nu ma duc cu fir pe firu de plus?? Zici sa il anulez si sa pun eu altul cu  releu si siguranta pe el?? O sa fac si manevra asta da zimi de unde sa iau plusu  sa am numai un impuls pe el nu sa am curent continu??

Share this post


Link to post
Share on other sites

cel mai indicat este sa iei din contact,cum a zis colegul nostru.firul original de + de la pompa,sa nu il tai de acolo,doar scoti mufa si si o izolezi.ca cine stie,poate gasesti cindva defectul si o faci la loc cum era de fabrica.eu unul nu m-as lasa pina nu as gasi defectul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din contact este un fir special care merge la pompa sau cum zici u sa il iau din contact u zici sa il anulez de tot?? sa il scot din mufa si dupa aia cu un alt plus sa pun eu ?? Ca nu am inteles cum ai zis !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Deci - o explicatie mai simpla nu se poate.

1) scoti releul din soclu

2) iei un ohmetru si pui firele pe pinii 87 si 30 - vezi ca scrie si pe releu notarea pinilor.

3)iei 2 fire de la baterie (mai iei pe cineva sa te ajute sa le tina acolo, pe pini, sa faca contact) si le pui asa: plusul pe pinul 86 si minusul pe pinul 85.

4) trebuie sa-ti dea urmatoarele masuratori: cu firele de la baterie puse pe releu (pe acele contacte) sa ai nimic (sau infinit) iar cu firele de la baterie puse sa-ti indice zero - de fapt vei auzi si un click cind pui firele bateriei.

Asta e tot - daca ai aceste masuratori releul e ok. Daca nu repara releul sau schimba-l.

Bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat releele si am vazut ca toate is inregula chiar toate nu stiu acuma ce sa mai zic o sa incerc cu plus de pe contact, si o sa trag fir separat pana in mufa si sa vad daca nici asa nu o sa fie treaba mai buna. Cred ca plusu la contact trece deja printr-un releu sa mai pun inca un releu pe el??

Share this post


Link to post
Share on other sites

am verificat eu treaba cu plusul direct la pompa si merge pompa dar nu are nici o valoare toata treaba asta ca tot greu porneste asa ca eu unul cred ca nu are rost sa facem asta daca tot greu porneste nu ii vad rostul ca sa fie facut asa si eu tot asa am verificat releele fisele shimbate buji +capac delcou si degeaba nimic tot cum vrea ea porneste la a3 cheie deci concluzia este ca are alt ceva si nu ne dam noi seama ce ar putea fi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0