Sign in to follow this  
Followers 0
danutzzz

Mobil 1 10w40

17 posts in this topic

E bun acest tip de ulei pt un D5?Sau ar trebui sa merg in continuare pe 5W40 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei sa nu mai folosesti 5w40 mai degraba ia un 0W30 sau un 5w30. In nici un caz 10w-40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi poti spune si de ce , te rog?

Nu ca nu as avea incredere in ce spui , insa nu  ma pricep deloc si vreau sa invat si eu cate ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa iti raspund pe scurt :

1. producatorul nu recomanda 10W40

2. iarna altfel vei porni masina cu un 0w30 comparativ cu un 10w-40

PS esti sigur ca exista mobil 1 10w40?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca un sfat : pune doar uleiul recomandat de volvo, nu altceva.

aceste uleiuri (recomandate de volvo) sint TESTATE de ei. celelalte, desi pot avea calitati*** superioare, NU SINT TESTATE, si, in consecinta, poti avea surprize mai scumpe decit cit ieftinesti punind alt ulei.

***caracteristicile uleiurilor - cele pe care le vezi afisate pe ambalaj - nu sint toate , ci doar o parte dintre ele. acestea fac diferenta , cele care NU sint inscrise pe ambalaj !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai la d5-ul lui Danutzzz se recomanda Castrol SLX Longtec 0W30 care nu se mai produce si a fost inlocuit de EDGE 0W-30.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motoarele D5 nu folosesc orice ulei, trebuie 5w30 sau 0w30 (eu din asta pun) si neaparat sa aiba norma ACEA A3/B3/B4 .

Asta pt modelele vechi de D5 .

Modelele noi de D5 necesita ulei norma ACEA A5/B5, eu ulei din asta folosesc pt ca norma A5/B5 incorporeaza si A3/B3, este insa mai scump dar nu conteaza .

Normal acest ulei tb schimbat la 30k km, asta in tarile cu apa calda la chiuveta, eu insa il schimb pe la 15k km .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai la d5-ul lui Danutzzz se recomanda Castrol SLX Longtec 0W30 care nu se mai produce si a fost inlocuit de EDGE 0W-30.

Pentru motoarele pe benzina, Castrol SLX Professional Longtec 0W30, se poate procura de la benzinariile ARAL din Germania la 18,50 €/litru sau se poate, face o comanda verbala la o statie ARAL si se poate aduce in max. 48 ore (cel putin in benzinaria ARAL de la periferia din Stuttgart, asa am procedat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca un sfat : pune doar uleiul recomandat de volvo, nu altceva.

aceste uleiuri (recomandate de volvo) sint TESTATE de ei. celelalte, desi pot avea calitati*** superioare, NU SINT TESTATE, si, in consecinta, poti avea surprize mai scumpe decit cit ieftinesti punind alt ulei.

***caracteristicile uleiurilor - cele pe care le vezi afisate pe ambalaj - nu sint toate , ci doar o parte dintre ele. acestea fac diferenta , cele care NU sint inscrise pe ambalaj !

nu e mare diferenta de bani intre ce foloseam pana acum , adica Castrol 5W40 si acest Mobil 1.e De 20-30 de lei.Numai ca ma gandeam sa schimb tipul de ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu bag A5/B5 in D5ul meu, diferenta este ca noile D5uri au DPF si din aceasta cauza au nevoie de alt ulei, deci in vechile D5-uri merge foarte bine si A5/B5 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Una din caracteristicile principale prin care se diferentiaza A5/B5 de A3/B3 este vascozitatea HTHS (vascozitatea uleiului la temperaturi mari) care in cazul A5/B5 trebuie sa fie in intervalul 2,9-3,5 (pt uleiurile 5W20 se accepta un minimum de 2,6). La uleiul Castrol SLX Professional Longtec 0W30 aceasta valoare este 2,98.Pentru A3/B3 in schimb minimul acceptat este de 3,5. Singurul ulei care indeplineste ambele standarde este Mobil 1 ESP 5W30 care are o vascozitate HTHS DE 3,58.

Volvo spune ca A5/B5 poate inlocui A1/B1 si nu A3/B3/B4. Este normal. La temperaturile mari din motoarele diesel, acolo unde se cere A3/B3, A5/B5 are o vascozitate mica care nu asigura o protectie optima.

http://www.volvoclub.org.uk/pdf/VolvoOilChart2007UKv5.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-ati zapacit complet...Din tot ce ati zis am inteles ca e bun 5w40 si 0w30.Atat :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ti-am spus care este cea mai buna alegere : Castrol Edge 0w30 conform indicatiilor producatorului. Alte chestii care au fost spuse pe aici , tu ai vrut ca ai zis ca vrei sa inveti. ;). Si mai avem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca am zis ca nu am inteles decat ce am scris in postul anterior asta nu inseamna ca nu apreciez eforturile depuse de voi pt a ma lamur pe mine.Multumesc frumos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu prea inteleg de ce avem discutia asta, daca VOLVO CARS spune ca pt old D5 trebuie 0w30 A3/B3/B4 nu inteleg de ce trebuie sa tot discutam ca in parlament .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre timp a aparut Mobil 1 : 0w40 New Life! Cu surle si trambite. Am facut schimbul asta vara prin iulie. Pentru vascozitatea lui e excelent la temperaturi ridicate si chiar acum, iarna, se comporta bine desi uneori, cand e ger, n-o mai ia la "sfert". Voi ati discutat mai mult de D5, ce parere aveti de acesta, pentru benzinare mai batranele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0