contdezactivat

Relee si scheme electrice 440/460

35 posts in this topic

In timpul in care cautam releul de stergatoare, am dat peste informatiile astea, care ma gandesc eu, va pot fi folositoare.

In afara de variantele astea de blocuri de relee, mai este cel putin una, care s-a folosit upa '95 (la mine nu e ca in pozele astea).

Daca mai are cineva informatii, este binevenit sa posteze.

P.S. Schemele sunt de la masini din UK. Sunt posibile mici neconcordante.

post-924-12877871721852_thumb.jpg

post-924-12877871722852_thumb.jpg

post-924-1287787172394_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumos.O intrebare totusi.De unde as putea sa fac rost ptr un Volvo 440DL-GL 1992,motor B18U (1800cmc injectie,alternator Valeo-14V,60A) de schema la siguratele  de bord.Din greseala am pus sigurantele aiurea si acuma am pt acelea de 1,5V sig de 3 si pt cele de 2 sigurante de 1,5 ,etc,etc.Din cauza asta mi sa ars si o dioda in puntea de diode.Ms anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La tine probabil ca nu sunt in acelasi loc pozitionate si posibil ca sunt mai putine dar poate te ajuta pozitionarea sigurantelor de la ultimul facelift.

post-924-1287787178138_thumb.jpg

post-924-12877871783009_thumb.jpg

post-924-12877871784521_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

intrebare intrebatoare?:daca am inchidere centralizata este posibil sa nu-mi fi dat fostul proprietar telecomanda?? eu folosesc doar inchiderea cu cheia acum ca nu mi mai functioneaza iala din cauza fortarii.... am desfacut si am vazut ca este ceva spart in butuc si nu se mai roteste dreapta-stanga si asa deschid pe partea dreapta de cateva zile !!! singura solutie ar fii alarma cu telecomanda?!  as vrea sa stiu unde anume este pozitionat modulul de la inchidere pt a-l inlocui cu unul cu telecomanda. in partea dreapta sub torpedo,sau in stanga pe la sigurante pe acolo si cum ar arata modulul ala? ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,

Este binevenita intrebarea si eu am luat volvo 460 GLE /90 de la fostul proprietar  cu inchidere centralizata doar la cheie,care a inceput sa faca figuri (butucul se blocheaza si il deblochez cu spray degripant)

Sunt curios daca  modelul care-l am, a fost si cu inchidere la telecomanda sau doar la cheie

si ce presupune montarea telecomenzii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

Poate sa fie inchidere centralizata numai cu cheie, nu e obligatoriu telecomanda.

Schema de mai sus fiind de la modele Uk, desigur ca trebuie vazuta in oglinda.

Daca se poate monta telecomanda originala... e buna intrebarea. :) La o prima vedere, pare complicat de montat una, sunt prea multe variabile, daca nu stii exact ce ai pe masina deja (pre-echipare).

Ar fi prea frumos (dar nu imposibil) sa trebuiasca numai modulul de comanda montat. Daca tii neaparat sa ai telecomanda... cel mai simplu e sa apelezi la un kit de inchidere centralizata din comert. Este destul de ieftin si relativ usor de instalat.

Alte probleme legate de inchiderea centralizata si telecomenzi se pot vedea exact la autodiagnoza, pinul1; vezi Coduri de eroare si rezolutiile...

Succese.

L.E.

@viorelgrigoriu

La modelele pana in ultimul facelift ('93), personal, nu am vazut telecomanda cu 2 butoane, de inchidere centralizata. Am vazut doar telecomanda cu un singur buton, care imi pare ca se ocupa de alarma exclusiv. Aici nu cunosc f bine, posibil sa ma insel...

...Ca si fapt divers: cei care nu aveti telecomnada, e posibil sa aveti incuietoarea sofer iluminata. E un led verde (daca mai merge) care se aprinde cand tragi de maner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E posibil ca LED-ul sa fie prezent sau nu depinde de nivelul de echipare al masinii. Cel mai sigur indiciu pentru inchidere centralizata cu telecomanda este butonul de incuiere a usilor plasat pe consola centrala, al 2-lea privind de la stanga la dreapta, are simbolul unei usi cu o cheie pe ea. Pentru montarea inchiderii centralizate cu telecomand pe un 440/460 care nu are de fabrica trebuie montat un actuator in usa soferului. Problema este ca actuatoarele din comert, Metro, Carefour, Real etc. nu incap acolo. Eu am folosit la 460 un actuator de VW Golf de la inchiderea portbagajului. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

saluttt....eu am un 440 din 96,si acum 4 luni mi-am montat telecomanda universala din targ[VITAN],,,,,,,,PROCEDURA DE MONTARE A DURAT 2 ORE.... dar an usa de la sofer a trebuit montat un motoras [PENTRU CA DIN FABRICA NU ARE], USA DE LA SOFER ACTIONEAZA CELE 3 USI+PORBAGAJ....TREABA IE FOARTE SIMPLA.....  FARA STRES SI FARA PANICA

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALARMA [fara motorase]180 RON

MONTAJ[inclus motoras de la om] 300 RON-----OMUL CARE MI-A MONTAT TELECOMANDA A CERUT 250 RON--- ;) ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,

La pozitia nr 4 la mine releul e responsabil cu actionarea geamurilor,stergatoarelor si fazei lungi,

Intrebarea mea este daca ma puteti ajuta:

In partea dreapta sub gloves box ,este un panou prins cu clipsuri ,pe acel panou stau pe interiorul lui,trei relee,unul l-am depistat a fi de la pompa de benzina,al doilea de la ventilatorul care raceste radiatorul de apa ,dar al treilea nu stiu la ce foloseste si nu am putut depista pentru ca exista tensiune pe ambele picioare ale releului (30 si 87) ca si cum ar fi undeva pus un sunt care anuleaza releul,aveti idee ce anume comanda acel releu?

                                                                                   

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,am comandat o alarma cu ponire prin pager acum nu stiu cat de buna va fi si cate de usor se va monta?pretul ei este de 200 ron acum sa vad cum se monteaza unde si cat va fi montajul ! are cineva idee de aceasta alarma din poza?

post-1756-12877879477788_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

montajul ie tot 200 ron,cred...acum ie criza,poate mai ieftin.....ia un nr de telefon ,omul ie bun an alarme si electric........vezi cat a-ti cere  0721517941.......eu am montat alarma si am fost multumit[omul ie batran dar stie cu ce se mananca]]  multa bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sisteme de management al motorului: EMS

Motoare B16F B18EP B18FP

post-169-004730500 1299697561_thumb.jpg post-169-037598000 1299697569_thumb.jpg

Motoare B18E

post-169-012157200 1299697653_thumb.jpg post-169-052873700 1299697671_thumb.jpg

Motoare B18F

post-169-057390800 1299698022_thumb.jpg post-169-086732000 1299698027_thumb.jpg

Motoare B18FT

post-169-047825900 1299698070_thumb.jpg post-169-081379700 1299698072_thumb.jpg

Motoare B18U

post-169-095852300 1299698124_thumb.jpg post-169-008343000 1299698127_thumb.jpg

Motoare B20F

post-169-095942800 1299698189_thumb.jpg post-169-018131100 1299698192_thumb.jpg

EZ210K

post-169-040252900 1299698558_thumb.jpg post-169-083934700 1299698560_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumim mult adi2727,materialele postate de tine ma scot dintr-o gramada de incurcaturi(si cred ca nu numai pe mine :) ) :thebirdman:

:occasion14: sa auzim numai de bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atentie:

1. Chiar daca ati scos borna "+" sau "-" (sau ambele) a bateriei in cazul in care lucrati la componentele de securitate ale masinii, a se vedea sistemul SRS: airbag-uri si scaune... niciodata nu efectuati actiuni mecanice asupra componentelor!

Adica, de exemplu... daca s-a blocat scaunul pe sina (nu mai merge fata/spate), in nici un caz nu loviti cu ciocanul sa il deblocati. smile.gif

Altfel, va face un foarte frumos bum, cel putin capsa pirotehnica a scaunului.

2. Exista pe masinile de dupa '93 un modul convertizor si acumulator de energie (numarul 6 in schema) care va detona componentele SRS chiar daca bateria este decuplata.

post-169-0-67363300-1310407721_thumb.jpg

post-169-0-83474000-1310407718_thumb.jpg

post-169-0-19546700-1310407877_thumb.jpg

Iar aici puteti recunoaste masinile care au centurile detonate (o centura detonata, nu implica intodeauna declansarea airbag-ului):

post-169-0-02494800-1310407866_thumb.jpg

post-169-0-50633100-1310407871_thumb.jpg

post-169-0-64410700-1310407883_thumb.jpg

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

O mica rectificare:

In postul de mai sus, din viteza am omis un alineat nou si am amestecat ideile.

Voi efectua modificarile in post, pentru a evita confuziile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cele 3 relee care in schema de aici sunt localizate in spatele "glove-box" sunt de fapt 2 pe un soclu si unul separat. Cel putin asa e la mine.

Ala separat este de la aerul conditionat si este localizat chiar in marginea din stanga, din spatele torpedoului.

Releele din soclul de 2, unul e de la imobilizator, unul e de la pompa de benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai Adi eu tot nu am reusit sa ma prind care e treaba cu releele alea, le-am intors intre ele si tot nu porneste compresorul, e greoi rau 460-ul :( .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai, naa... e mai greoi un pic, ca avea destul de multe functii pentru vremea lui dar nu prea avea calculatoare; avea relee. Din experienta, electricienii care cunosc despre ce vorba la masinile astea, nu vor sa se bage. :D

Am vazut in Vadis ca explica pas cu pas cum se diagnosticheaza si repara a.c.-ul, in sectiunea "Symptom Entry". Nu mai am programul sa iti fac cateva capturi. Incearca mai multe variante la introducerea datelor masinii (an/model/motor) daca pe datele lui nu arata nimic.

Mai poti incerca sa vezi ce erori da la autodiagnoza, la pinul 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ca naiba pt ca nu stii pe cine sa dai vina, fie pe compresor fie pe comanda compresorului iar compresor de AC cu 4 fire eu nu am vazut pana acum .

PS> si zice lumea ca masinile noi sunt complicate :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

"OZN" :D

Dupa atatia ani de cand am masina, inca nici eu realizez exact unde se produc anumite chestii.

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa se intampla cand incerci sa faci automatizari folosind metode rudimentare, un driver poate inlocui cu succes o mana de relee si are o durata de viata mult mai mare .

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci: compresorul nu primeste curent. :banghead: sigurantele sunt ok. releele sunt toate ok. a mai ramas comada din bord. trebuie sa-i dau de capat. ori eu ori el. :idea: .daca reusesc imi dau doua beri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now