adi_28

protectia firelor de la instalatia electrica

14 posts in this topic

Buna tuturor.

Am vazut azi la masina, sub capota, ca izolatia aceea neagra, prin care vin trase firele electrice, este coapta intro parte, este coapta de la timp si de la caldura.Daca o strang putin in mana, tot crapa si raman descoperite firele.Protectia aceea neagra, este coapta in portiunea aceea in care firele intra la motor, pe sub plasticul acela de deasupra motorului, cred ca acele fire duc la injectoare.....este vreo problema daca acea protectie neagra s-a crapat de pe ele si au ramas firele asa la vedere?As vrea sa schimb cumva protectia aceea neagra, sa pun alta noua.Unde as putea gasi asa ceva?

Mentionez ca doar in acea parte este deteriorata si coapta protectia, in rest e buna.Nu cred sa fie vreo problema ca s-a crapat si au ramas firele electrice la vedere, ele fiind bune, izolatia lor nefiind deteriorata, dar as vrea sa schimb acea protectie, pentru linistea mea, nu imi place sa vad ca lipseste ceva de la masina ;D...deci...cum as putea efectua aceasta operatiune si unde as putea gasi acea protectie neagra a firelor?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Adi! In principiu, poti circula linistit cu firele "vraiste"...o perioada... ;D

Cand ai timp si conditiile meteo permit, ar fi bine sa inlocuiesti totusi acea izolatie.

Intrebi la orice magazin de "electrice" de COPEX. Este un tub similar izolatiei folosite la instalatia electrica a masinii. Vezi ca sunt diferite dimensiuni!

So, alegi ce te "coafeaza", il tai pe/la lungimea necesara, introduci firele, folosesti banda adeziva (de preferat neagra) si...You're ready for combat! ;)

BTW, pretul COPEX-ului este simbolic...

Best, avx.  :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc mult de ajutor.Maine am sa caut materialul respectiv si voi reface protectia firelor.Multumesc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu vorbesti probabil de firele care merg la bobinele de inductie, este un fir gros (1-1.5cm) dupa care se ramnifica in copexuri mai mici de 7-8mm, ei bine eu le-am schimbat pe toate, copex nou, am cautat de m-am saturat, am pus frumos si cu banda de matisat nu cu isolier de pvc, facut ca la carte, tare mandru de lucrare si dupa 10k km maxim a trebuit sa schimb bujiile ca aveam una sparta si suprize suprize, era la fel de copt, evident ca l-am lasat fix asa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca se gaseste destul de greu copex de asta....deci indiferent ca pui altul nou, dupa cateva sute de km se coace la loc si se sfarma exact ca si astalalt... :(

Ai dreptate...la firele care duc la bobine este copt copexul, dar daca gasesc de cumparat undeva, il voi schimba cu altul nou, daca nu....la asa firele, nu cred ca o sa aiba vreo problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se farama la cateva zeci de MII de km, nu SUTE de km ! Mai precis dupa 10 ani :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca voi gasi de vanzare copex, imi voi cumpara si voi reface protectia firelor....problema e ca nu stiu unde sa gasesc, am fost azi la un mag.de electrice si electronice si au zis ca nu au de vanzare asa ceva..... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex masina mea nu are deloc 10 ani, avea cam 7 ani cand am cumparat-o si 68k km, copexurile alea erau topite, chiar si dupa ce am pus unele noi tot s-au topit, pur si simplu nu pot rezista caldurii, vorbim totusi de 150-170 C, nici un plastic nu rezista la temperatura aia .

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am idee, a mea avea 11 ani si era copt intr-adevar exact la chiulasa, dar nu peste tot... L-am schimbat acum, sa vedem ce se intampla dupa un an-doi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut ca este de vanzare si copex metalic cauciucat.Asta cred ca nu ar mai crapa niciodata.

http://www.magazin.euro1.ro/828-tub-metalic-copex-9mm.html.Asta e linkul catre acest produs....problema e ca numai la colac de 50 de metrii se vinde si costa ceva banuti, iar eu nu am ce sa fac cu 50 de metrii.Azi o sa mai caut si in alte magazine copex, de preferabil, daca gasesc, o sa iau de ala metalic cauciucat, cred ca e bun, tinand cont ca tot la instalatiile electrice se foliseste si e si din metal, invelit in cauciuc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai ce sa faci cu ala metalic, exista riscul sa se incinga si sa topeasca firele, trebuie de plastic si schimbat mai des.

Am mai spus, acolo temperatura sare lejer vara de 120C, punand ceva metalic acolo exista riscul sa topeasca firele de la bobina. Plasticul are alte proprietati si nu poate topii firele .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am folosit banda textila ignifuga. Testul pentru alegerea benzii a fost destul de simplu i-am dat foc. care s-a aprins mai tirziu am folosit-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Copex trebuie sa gasesti la magazine electrice, se foloseste in loc de tuberman, la Praktiker are la role de 50-100 m. Daca nu gasesti la magazine cauta un electrician,sigur stie el de unde sa-ti faca rost de cativa metri. Ca izolier band este recomandata cea panzata, verifica daca ai prin zona vreo fabrica de cablaje electrice, ei folosesc si copex si banda panzata buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va dau eu o solutie super pentru reconditionarea instalatiei electrice la masini, pe care am gasit-o pe un site: daca este vorba de fire cu izolatia topita puteti sa incercati banda asta, Scotch 69 de la 3M, https://sistemedemarcare.ro/izolatoare-pentru-cabluri-si-coductoare/benzi-izolatoare/3m-scotch-69-detail , rezistenta la 180-200 grade Celsius.

Am folosit-o si, pe langa faptul ca izoleaza electric, nici nu mai aveti treaba cu topirea izolatiei. Tot la acest distribuitor am gasit si niste conectori rapizi pentru refacerea circuitelor electrice intrerupte, si are si solutii pentru organizarea firelor (diverse tipuri de tuburi, spire de PVC si trese de polyester). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now