marcellus

VA ROG AJUTATI-MA! MI-AU MAI RAMAS 3 ZILE PANA LA CONCEDIU!

9 posts in this topic

Salutare tuturor,

Am un sunt din ce in ce mai disperat, ca am o ptoblema la masina si mai am 3 pana plec in concediu...

Mi-am luat de aprox 3 sapt din Germania un Volvo V40 1,9 TDI 85 KW, din 2001, care a mers impecabil pana acum 2 zile, cand a inceput sa nu mai traga mototul si se aude un fel de sueratura, de parca ar scapa aer pe undeva.Desi calc pedala, masina inainteaza greu,sau chiar incetineste(in timp ce apas pedala).

Desi Cluj-ul se considera a fi "capitala Ardealului", sunt foarte dezamagit, ca nu se gaseste un service, unde sa se priceapa cineva la un Volvo.

Am ajuns la situatia disperta, sa ma uit in trafic dupa vre-un Volvo, ca sa-l intreb pe proprietar unde-si repara masina.... :(. Din "nefericire", am oprit vre-o 3, care inca nu a avut nevoie sa mearga la service... :)

Afland ca are motor de Renault, m-am dus la service-ul lor, dar mi-au zis ca nu fac fata celor cu Renault, dar mai ales de Volvo-uri...

Singurele service-uri prin zona sunt unul in Oradea si unul in Baia Mare, despre care nu stiu ce-i de capul lor.

Daca are careva vre-o idee, unde sa ma duc, sa vad ce dracu are...As da oricat, numai sa o vad ca merge din nu ca inainte...

Am fost ieri la un fel de service, care facea testari su un calculator si m-a bagat ala intr-o ceata si mai mare.

A citi el citiva parametri, da nu stia sa le interpreteze si mi-a luat si bani,nesimtitul...

Din ce-am retinut, acolo scria ceva de genul :la 2000/turatii presiunea atmosferia era 96 si cea cu ceva supraalimentare era de 102

la 3000/turatii presiunea aia de supraalimentare crestea pe la 180.

Va rog, orice sfat e binevenit pentru mine....

Astept cu nerabdare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

    S-ar putea sa ai aceeasi problema pe care a avut-o Amy, adica "ciuperca" - supapa de suprapresiune a turbinei blocata pe "deschis".

    Ea a rezolvat cu mult WD-40 dat intre "ciuperca" si axul ei, si miscat de ax inainte si inapoi cu un patent pana cand simti ca e mai liber.

    Aceasta supapa se afla in SPATELE motorului, langa turbina, si la modelele pana in 2002 (parca) este dispusa orizontal, paralela cu motorul.

    Cand accelerezi tare si brusc pana la 4000-5000rpm, cum te uiti la acea "ciuperca", tija trebuie sa IASA din ea, iar cand dai drumul la fel de brusc la acceleratie, tija trebuie sa intre. Miscarea nu are mai mult de 2-3mm, asa ca trebuie sa fii foarte atent.

    De asemenea te sfatuiesc sa verifici cand accelerezi daca se umfla furtunele care duc si ies din intercooler (le tii strans cu mana, accelerezi puternic si ar trebui sa ti se umfle in mana de sa nu le poti tine), si sa vezi daca nu cumva sunt crapate pe undeva.

    Cam atat... tine-ne la curent !

Share this post


Link to post
Share on other sites

    S-ar putea sa ai aceeasi problema pe care a avut-o Amy, adica "ciuperca" - supapa de suprapresiune a turbinei blocata pe "deschis".

    Ea a rezolvat cu mult WD-40 dat intre "ciuperca" si axul ei, si miscat de ax inainte si inapoi cu un patent pana cand simti ca e mai liber.

    Aceasta supapa se afla in SPATELE motorului, langa turbina, si la modelele pana in 2002 (parca) este dispusa orizontal, paralela cu motorul.

    Cand accelerezi tare si brusc pana la 4000-5000rpm, cum te uiti la acea "ciuperca", tija trebuie sa IASA din ea, iar cand dai drumul la fel de brusc la acceleratie, tija trebuie sa intre. Miscarea nu are mai mult de 2-3mm, asa ca trebuie sa fii foarte atent.

    De asemenea te sfatuiesc sa verifici cand accelerezi daca se umfla furtunele care duc si ies din intercooler (le tii strans cu mana, accelerezi puternic si ar trebui sa ti se umfle in mana de sa nu le poti tine), si sa vezi daca nu cumva sunt crapate pe undeva.

    Cam atat... tine-ne la curent !

Mersi mult pentru sfat,sper sa fi numai atat si sa nu trebuiasca schimbata intreaga turbina.

Orcum, sincer mi-e cam frica sa ma bag singur,asa, de capul meu, ca nici nu prea stiu asa bine componentele motorului.

Sper sa gasesc maine pe cineva care sa ma lamureasca.

Dar aceasta supapa, adica "ciuperca", daca ar fi sa o cumpar si sa o schimb,cam la cat s-ar ridica?

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Foarte mult :).... nu am idee de pret dar cred ca e de ordinul milioanelor...

  Turbina n-ai avea de ce sa o schimbi, aia nu crapa brusc ci in timp...

  Daca scoate si fum... clar e o problema de alimentare cu aer. Incearca sa te uiti si la filtrul de aer, sa nu fie imbacsit peste limita nesimtirii :)

  Nu ai de ce sa-ti fie frica, nu prea ai ce strica pe-acolo ca e mecanica destul de solida. Cat timp nu indoi nimic ci tragi de axul ciupercii in lungul lui, nu se strica. Atat, trebuie sa-ti iei degripant (recomand WD-40 - e vreo 10RON un spray), ii pui paiul aferent in cap si spray-ezi bine-bine de tot acolo, mai misti, mai spray-ezi din nou, si tot asa de vreo 10 ori, apoi stergi cu o carpa, pornesti motorul si vezi ce se intampla....

  ... si bine-nteles, ne spui si noua ! ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar, scoate fum negru,mai ales cand o pun in viteza si o turez,mi-au spus colegii...

Daca sta e loc, la relanti, nu iese fum.

Imi fa un pic de loc in calculator sa-mi mai instalez o data Vadis-ul, sa vad vre-un desen cu componentele motorului,sa stiu macar cum se cheama... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ete aici inculpata... E piesa nr. 2.

Dar acum abia am vazut ca e model 2001 a ta, si s-ar putea sa nu mai fie aia problema, ci mai degraba un furtun spart. Vezi pe unde-ti sasaie, pune pe cineva sa accelereze si tu plimba-te cu mana / urechea pe langa furtune, se simte clar jetul de aer pe unde scapa... S-ar putea sa-ti fi iesit mai degraba din vreun colier.

Urmareste traseul de la turbina pana in intercooler, acolo e mai probabil sa-ti iasa furtunul (e aerul fierbinte, dilatatii, etc), si apoi din intercooler pana in admisie. Trebuie sa rasufle pe undeva !!!

post-7-12877844809866_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

MANY THANKS!!!

Abia astept sa vina soarele, ca sa ma pot uita daca-i asa cum zici... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor!

Nu v-am mai scris, deoarece am fost plecat un pic in concediu...

Pana la urma problema mea a fost Intercooler-ul, care s-a spart...

Am plecat la mare din Cluj cu problema nerezolvata, intr-o zi de sambata, cand totul era inchis...

Speram sa gasesc macar in Constanta un intercooler,dar la reprezentanta era scump (1500 RON) si nici nu-l aveau in stoc.

Asa ca am plecat la parintii mei in Chisinau si am cautat acolo,pe la dezmembrari, etc., dar nu am gasit de cumparat.... :(

Pana la urma m-am dus la niste tipi care lipesc radiatoare si mi l-au lipit. Noroc ca nu era sparta partea din aluminiu. Practic, la imbinarea  dintre partea din plastic si cea din aluminiu (din partea de jos a intercooler-ului) este o garnitura, care era rupta si clemele alea erau desfacute.

Tipul mi l-a desfacut si in loc de acea garnitura a pus un fel de pasta, care cand se intareste, devine ca un fel de cauciuc si a strans la loc clemele. L-am pus la loc si

din acel moment masina mea si-a revenit la performantele initiale. ;)

Problema e ca, din cauza ca am mers vre-o 1700 km cu intercoolerul spart, mi s-a cam innegrit uleiul in motor si nu stiu ce sa fac, sa-l schimb sau sa-l mai las, ca nu am decat 2000 de km de cand l-am schimbat.

As vrea, totusi, sa cumpar un intercooler nou, dar nu la pret de reprezentanta, asa ca daca are cineva vre-o adresa de unde se poate comanda,ii multumesc anticipat.

codul produsului este : 30613906

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now