gabrielrm

V40: Distributia - la cati km se schimba?

12 posts in this topic

Manualul de la volvo ro spune ca pentru motoarele pe benzina cureaua arborelui cu came + cureaua cu sectiune trapezoidala se schimba la 160.000 km. Pentru motoarele diesel, manualul zice ca se schimba la 120.000 km.

Intr-un alt capitol din acelasi manual, se spune ca in mod suplimentar, la fiecare 90.000 km (pentru benzina) si 120.000 km (pentru diesel) se inlocuieste lantul de distributie (benzina/ diesel) si lantul auxiliar diesel. Nu stiu ce-s astea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc S40!

Deci ar trebui sa schimb si cureaua de la AC (si ce o mai fi pe ea), nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine in manual scrie clar ca pentru benzina, la 120.000km se schimba AMBELE curele. Ca sa scapi de bataie de cap, le schimbi la 80.000. 80.000 + 80.000 = 160.000, de-aia zicea mecanicul ca ajungi la a 3-a curea :)

@S40 - "Distribution chain" poate se refera la "kitul" de distributie - curea, rola, intinzator.

        - 90.000km (sau 80.000 la mine in manual) este pentru motorul GDI de la Mitsubishi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fratilor, cate curele sunt??

Eu am citat din cel din lb romana (pe care-l am de la volvo ro), acasa am unul in lb engleza (tot de la volvo ro) unde am senzatia (am sa verific in seara asta) ca pentru benzina zice ca se schimba la 120,000 km (deci diferit de manualul in lb romana).

Asta ma cam incurca si pe mine....

Share this post


Link to post
Share on other sites

fratilor la mine au schimbat tot la 74500 la reprezentanta din Buc, au spus sa revin pe la 150.000. motorul este de 1.6 benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cel mai sigur e cum zice midnightcaller. pentru liniste sufleteasca si pt mai multa siguranta sa schimbi distributia la 80.000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am schimbat-o la 70000. Pe viitor o s-o schimb la 60000. Am schimbat si cureaua de transmisie. In total 2 curele, 4 role si pompa de apa. Asa o sa fac si data viitoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am aflat astazi cu surprindere ca pe cand masina mea avea alt proprietar, distributia de la 120.000 km s-a facut astfel:

- S-a schimbat cureaua si pinionul, insa fara role si cureaua auxiliara

Acum am aproape 160.000 km....credeti ca ar trebui sa ma grabesc si ca fac distributia completa?

Multumesc anticipat pentru parerile/ sfaturile voastre.

Mihai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce pinion ?!?!?! Distributia la tine consta in curea, rola, intinzator si optional, pompa de apa. Asta pentru partea de distributie. Pentru cureaua de auxiliare ai curea si intinzator (mi se pare nu are rola de ghidaj)

Daca nu-ti harshaie nimic prin motor, parerea mea e ca poti sta linistit, ca sunt rolele ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@S40: chiar ce pinion?

@gabrielrm: in ceea ce priveste distributia depinde de ce vrei sa faci tu cu masina. manualele de regula dau date care sunt calculate in parametri ideali de functionare. In realitate e insa altfel. Acest lucru il stiu sigur. NU o data m-amlovit de asa ceva in domeniul in care lucrez. Cu distributia nu e de glumit si daca vrei sa tii masina pentru tine atunci recomandabil e sa schimb curea de distributie cu role, intinzator cam intre 60 si 80 000 km. cureaua de alternator cam la 30 000 cam astea sunt cateva lucruri pe care ar putea sa ti le spuna orice mecanic bun.

@tybyS40: sa sti ca cei de la reprezentanta o sa-ti schim tot ce vrei in masina si la periodicitatea pe care o vreau ei deoarece se gandesc numa la buzunaru lor nu ca sa faca fericit posesorii de volvo, dar trecand peste aceasta parte au  facut un lucru bun. si la masinele de la firma pe care le am au schimbat distributia pe la 75 000 ambele un renault si un ford asa ca, e cum am spus mai sus indicat e ca sa schimbi distributia intre 60 si 80k km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut distributia, dar am raspuns la alt topic ( ;D ):

- curea distibutie (Conti),

- 2x role ghidaj (INA),

- pompa apa (?),

cu tot cu manopera = 684,55 lei cu chitanta, deviz si factura cu 18 luni garantie, pentru ca au fost piesele lor.

Cureaua de auxiliare nu prezenta uzura si nu a schimbat-o. Urmatoarea "intalnire" pe tema ditributiei peste 70.000 km.

Multumesc tuturor pentru idei si sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now