ValiU

Sfat, condus economic cutie automata

7 posts in this topic

Salut

Un coleg vrea sa participe la nu stiu ce concurs.....    chestii de ale lui......

Unul dintre teste ar fi sa conduca cat mai economic o masina care are cutie automata.

Masina este un Honda acord 2.0 automata. Benzina

Cum poate face asta?

Nu il intereseaza decat sa conduca economic, nu il intereseaza sa protejeze masina, sa scoata timp bun ci doar sa conduca economic.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pleaca usor de pe loc si cutia nu o sa schimbe in turatii mari .... daca ii se duce in turatii .. ridica putin piciorul de pe acceleratie si masina o sa schime viteza  :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca ar fi avut volvo, i-as fi explicat eu, dar la honda nu ma pricep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai povesteste si pentru volvo

poate adun mai multe informatii si trag o concluzie

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu ma bag frate! daca are honda, sa intrebe la aia pe  forum, dac-or avea..

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine la T6 am descoperit ca la drum intins consumul cel mai mic este la 65-60km/h in afara orasului dar cu un secret. Masina schimba treapta a 6-a doar la 70km/h dupa care decelerezi pana la 65. Parca sub 60 retrogradeaza deci iar nu e bine. respectiv cel mai important este sa mergi pe manual (daca are), daca nu secretul e sa inveti sa schimbi vitezele din pedala de acceleratie. Trebuie sa inveti masina, cum e ea gandita sa functioneze.

Sa faca niste plecari de pe loc pana la 100km.h si cu acceleratia apasata 10-15% sa "simta" cand se masina schimba treptele. turatiile respective (cand masina schimba) ar trebui respectate la schimbatul treptelor din picior.

Respectiv: Daca apesi 10% pe acceleratie masina schimba cand vrea ea, respectiv la ture mici. Daca apesi mai mult pe acceleratie masina poate mentine o treapta mai mult timp, ture mai mari, consum mai mare. Asta e de evitat.  Daca accelerezi cu 30% din pedala si vrei sa schimbi o treapta superioara din picior, ridici piciorul pana pe la 10% din acceleratie, la vovo merge ;)

La xc90 V8 secretul este sa pleci de pe loc cat mai incet posibil, si sa nu apesi pedala mai mult de 15%. Respectiv sa nu sari de 2000-2300 rpm.

Eu am consum 16 la xc60 in oras pentru ca imi planific franatul din timp si traseul prin trafic. cu cat franezi mai rar, cu atat nu o sa ai nevoie sa accelerezi.

Daca testul e pe traseu montan, sa accelereze la vale si sa urce fara a accelera. Curbele luate cat mai larg, evitat de tras de volan stanga dreapta.

Aer conditionat oprit, fara faruri, geamuri inchise, la drum lung cruise control cum masina schimba treapta 6.

Cruise control: daca e nevoie sa accelereze la un moment dat, cel mai mic consum o sa il aiba daca accelereaza din cruise control, usor usor.

Daca chiar e bonus smecher, merita niste anvelope michelin energy cat mai inguste;)

Masina cat mai usoara si cat mai joasa (arcuri sport :) )

in oras ... start stop? :) manual din cheie. Daca stai mai mult de 30 de secunde la un semafor, cred ca merita (parca aici era facuta statistica).

am gasit linkul asta, poate il ajuta:

http://www.promotor.ro/teste-auto-teste-speciale/articol-opel-insignia-ecoflex-160-test-de-consum-5109048

Share this post


Link to post
Share on other sites

presiune in anvelope cat mai mare si din ce se scrie in manuale, benzina 98 consuma mai putin decat 95.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now