m_robi1331

E normal sa faca asa?

12 posts in this topic

Salut baieti!

Mai jos aveti trei filmulete cu fenomenul ce se intampla cu masina mea.

Problema apara doar cu AC-ul pornit, am aer conditionat cu ECC. Dupa cum o sa observati, are niste fluctuatii de turatii la relanti si se simte si cand o conduc, simt cum creste sau scade puterea motorului. Daca opresc AC-ul totul este ok.

Am vorbit cu mai multi mecanici, unii au spus ca e compresorul altii ca e ok.

Cand se tureaza de unul singur se aude un "click" - un sunet destul de puternic din zona compresorului.

Astept parerile voastre si va rog - posesorii de S/V40 sa imi spuneti daca la voi se intampla la fel.

Mersi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

compresorul face asa face pauza dupa aceea cupleaza iarasi

normal motorul observa si se tureaza un pic

si al meu asa face

Share this post


Link to post
Share on other sites

compresorul nu blocheaza ca prea tare se tureaza

clapeta de acceleratie ai curatato?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Si la mine face la fel dar parca nu este asa de mare fluctuatia intre minim si maxim la turometru adica face undeva pe plaja 600-1200 RPM.Mentionez ca am curatat clapeta de acceleratie.Desi lucrez in domeniul AC nu prea am avut treaba pana acum cu AC la masini. Mie unul mi se pare normal din experienta care o am cat de cat din domeniu. Asa ca o chestie un pic informativa cu cat e mai cald afara presiunea din instalatia de AC e mai mare si se simte la plecare deci pe caldurile acelea mai mari o sa faca putin mai rau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa incerc sa curat clapeta de acceleratie, sper sa ma ajuta la rezolvarea problemei dar totus mi se pare suspect faptul ca doar cu AC-ul pornit face asa, daca climatizarea este oprita nu face asa niciodata.

E posibil ca compresorul sa blocheze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut baieti!

Mai jos aveti trei filmulete cu fenomenul ce se intampla cu masina mea.

Problema apara doar cu AC-ul pornit, am aer conditionat cu ECC. Dupa cum o sa observati, are niste fluctuatii de turatii la relanti si se simte si cand o conduc, simt cum creste sau scade puterea motorului. Daca opresc AC-ul totul este ok.

Am vorbit cu mai multi mecanici, unii au spus ca e compresorul altii ca e ok.

Cand se tureaza de unul singur se aude un "click" - un sunet destul de puternic din zona compresorului.

Astept parerile voastre si va rog - posesorii de S/V40 sa imi spuneti daca la voi se intampla la fel.

Mersi!

Mecanici aia care ti-au zis ca e de la compresor  sunt niste tantala sa se apuce de alta meserie!

Si da este normal sa iti faca masina asa cand ai ac-ul pornit perfect normal asa face si amea, ii scade puterea cind e motorul in sarcina, si se aure cand decupleaza compresorul ce ai tu pe masina ECC( setezi temp si el o mentine, se porneste se opreste singur e mai economic) este primul model de climatronic daca pot sa zic asa nu e AC( ac-ul merge in continu baga in continu aer rece ca frigiderul)

Stai linistit !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi eu cred ca problema e mai grava...

Am mai patit anul trecut, eram intre cluj-napoca si tg-mures, am pornit ACul si dupa putin timp s-a oprit motorul.

Astazi mergeam prin oras, la o trecere de pietoni traversau niste oameni, franez, apas pe ambreaj si in timp ce franeam s-a oprit motorul (e neplacut senzatia cand de odata ramai fara servo frana/directie :P).

Am ajuns acasa, am parcat masina si am pornit climatizarea si am asteptat, iarasi se tura de unul singur (chiar de 7-8 ori pe minut) si de odata cand a scazut turatia aproape la 0 s-a oprit motorul.

Trebuie sa caut un meserias bun ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie intai sa cureti regulatorul de relanti (IAC-ul). Se afla sub clapeta de acceleratie, si e prins in 2 suruburi... ca un cilindru de metal.

Vorbim dupa ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema e data de senzorul de temperatura ECT (Engine Coolant Temperature - temperatura lichidului de racire a motorului) care face parte din grupul de 6 senzori (asa am inteles) pe care se bazeaza functionarea aerului conditionat.

La mine intai s-a aprins "Engine check", probabil cand s-a defectat senzorul, dar fiind vara nu am sesizat probleme la clima pana s-a facut mai rece (aprox. sub 20 grade) cand au inceput aceleasi simptome descrise de tine.

Cand afara sunt peste 20 grade, nu se mai tureaza.

Astazi am schimbat senzorul si nu se mai tureaza, s-a stins "Engine check" si parca e mai sprintena. Sper sa nu se mai opreasca motorul cand franez (si asta a facut-o, dar rar).

A avut dreptate Alex (sar'na!) doar ca nu am reusit sa ma fac inteles de catre mecanici.

Cauta-l pe Alex, comanda-ti un senzor (nu cred ca e mai mult de 100 lei) si du-te cu el in mana la mecanic. Manopera m-a costat 75 lei cu completare antigel.

Am atasat o poza in care se vede conectorul desfacut de la senzor si cablu pana la senzor care este sub temostat si o schema din VADIS cu senzorul vinovat.

Bafta si drum bun!

post-376-12877880854095_thumb.jpg

temp sensor.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi gabrielrm. O sa incerc mai intai sa curat regulatorul de relanti si clapeta de acceleratie dupa care, daca tot asa o sa faca, o sa schimb senzorul. Ma gandesc, oare exista o modalitate de a testa senzorul...

Din fericire (din pacate) nu am simtit lipsa aerului conditionat din cauza vremii    ::).

Mii de multumiri, numai bine!

p.s. ai motor Mitsubishi GDI sau Volvo? Dar ma gandesc ca instalatia de AC e acelasi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu placere, doar ca ... nu sunt de acolo fluctuatiile si oprirea motor la frana/relantiu.

M-am bucurat prea repede, azi iar s-a oprit in timp ce stateam in coloana si oscileaza turatia la motor si da, am si "Engine check" aprins.

Este mai sprintena, usor dar sesizabil si nu oscileaza asa mult in turatii.

Ramane sa mai vedem.

Motorul e Volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now