Razvan014

Turbina

37 posts in this topic

Exact asa se verifica si la volvo , request vs. Delivery. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si vnt-ul se "curata"mergand turat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tin sa te completez. VNT-ul se curata mergind turat, dar nu oricum turat.

La motorul meu de 1.9 tdi procedura era cam asa: 

Treapa 4 sau mai sus, turat constant de la 3000 la 4000 rpm, Dupa care reluata procedura. 

Ideea e ca trebuie neaparat treapata 4 sau mai sus pentru ca temperatura din turbina sa fie mai ridicata si astfel se arde funinginea. In trepte inferioare nui se ajunge la temperatura necesara arderii acelor funingini (ceva pe la 700 grade). 

Si procedura trebuie sa dureze vreo 20 de minute de nebunie, asa ca nu merge cu o talpa timp de 2 minute pentru ca nu se rezolva nimic. Daca mai gasesc linkul la postul original o sa-l pun si aici pentru ca e educativ  :)  

Si bineinteles, totul trebuie facut pe o autostrada europeana. Care inseamna probabil A3 si cam atit. Pentru ca vorbim de viteze mari si nu recomand DN-uri sau A1/A2. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Astazi am fost la 2 service-uri unde s-au verificat furtunele de la turbo + sistemul de evacuare. Totul este in regula.

2. Am pus testerul pe masina si intr-adevar in turbina intra mai mult aer decat cere ecu. Parca era ceva gen : cere 116 si intra 122.

3. Alte 2 pers ( dintre care si mecanicul de la cei care repera turbosuflante in Cta, vis-a-vis de fabrica Dogrogea ) mi-au recomandat sa scot sita de la conducta de pe blocul motor. Am inteles ca sita asta este intre FAP si blocul motor. Este lucrare complicata, sau se poate ajunge la ea fara sa demontezi FAP-ul?

Cred ca in cele din urma voi ajunge sa dau jos turbina si sa o duc la reconditionat

Aici sunt 2 variante:

 - Curatata turbina ( am inteles ca se face prin sablare ) si reglata pe stand ( se strange nu stiu ce surub de la ax ). Cost 500 lei

 - Recontionata total , schimbate toate subansamblele. Cost intre 900 si 1400 lei.

La ambele se adauga demontare/montare. Cost intre 300 si 400 lei.

 

Pana una alta o sa scot acea sita.

 

 

 

Edited by Val8Geo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu nu poti desface acel surub fara a demonta  tulumba FAP. Tu nu ai verificat jocul axului turbinei? Cu motorul rece de preferat desfaci furtunul de admisie aer in turbina ( cel dintre filtru de aer si turbina ) si vei vedea ventola/paletii pe partea de admisie. Cu doua degete prinzi de varful axului si verifici jocul axial si radial: tragi de ax fata-spate si sus-jos. Cu ocazia asta verifica si cantitatea de ulei de pe furtunul de admisie si intrarea in turbina. Daca desfaci furtunul de admisie complet, ai mare grija la racordul de la capacul culbutorilor, are 2 urechi din plastic: una o vei vedea destul de usor in partea de sus, alta este situata la 180 ○, vezi ca se rup foarte usor.

Axul turbinei este normal sa aiba un oarecare joc, dar sa nu fie prea mare, in nici un caz sa-ti permita sa atingi cu paletii corpul turbinei. Acel joc exista deoarece axul nu este in contact cu lagarul .In timpul functionarii presiunea uleiului formeaza o pelicula intre ax si lagar, daca aceste intra in contact axul se supraancalzeste si se distruge ( am vazut ax de turbina care devenise albastru de la temperatura). De aceea este vital pentru turbina sa aiba debit si presiune de ulei.

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat si eu si alti cativa mecanici axul. Se misca foarte putin ( chiar si la cald ) iar paletii nu ating corpul turbinei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari,

Revin si va impartasesc ce-am mai facut intre timp pt rezolvarea suieratului la turbina.

Deci:

ETAPA I

1. Dat baia jos si verificat sita de la sorb sa nu fie infundata. Initial, la recomandarea mai multor persoane, ma gandeam sa o scot definitiv, dar pana la urma am lasat-o.

2. Scos sita de la conducta de ulei care alimenteaza turbina. Pentru asta mecanicul a trebuit sa dea jos FAP-ul.

    Daca tot demontase FAP-ul, am dat jos si turbina pt verificare SI SURPRIZA: geometrie variabila blocata si partial rupta ( acele piese care directioneaza aerul ), palele turbinei in partea de evacuare rupte ( cica din cauza lor suiera ) si joc la axul turbinei inainte-inapoi.

3. Prin urmare am reconditionat turbina ( schimbat geometrie, ax, etc ). Cost 1200 lei.

4. Curatat EGR ( mecanicul a zis ca era blocat )

5. Inafara problemei cu suieratul, am schimbat si distributia plus antigelul

Dupa ce s-au montat toate si pornit motorul, erori in bord: ANTI-SKID + CHECK ENGINE cu limitarea turatiilor la 3000.

ETAPA II

1. Pus vida pe masina si 2 erori:

ECM-4490 EGR Valve - Signal too high

BCM-0101 Communication between control units Communicational problems with ECM

2. Mers la mecanic si dat jos EGR-ul din nou, ocazie cu care a constatat ca partea electronica nu functiona corect.

3. Cumparat alt EGR, cei drept SH. Cost 220 lei.

L-am pus pe masina fara a mai umbla in el.

Rezultat: a disparut ANTI-SKID-ul si limitarea de turatii.

Dupa cateva ture a disparut si CHECK ENGINE, dar totusi a ramas ceva in sensul ca atunci cand pun contactul, se sting becurile din bord, CHECK-ENGINE ramane aprins, pornesc motorul si dupa 2-3 secunde se stinge si CHECK-ENGINE.

4. Pus masina din nou pe tester si reglat parametrii la EGR, clapeta acceleratie plus inca ceva pe acolo. Rezultat 0 erori.

ETAPA III

Dupa tot ce am facut, masina nu mai trage ca inainte, plus ca noua turbina reconditionata cam fluiera ( nu-i un fluierat deranjant, DAR EXISTA )  si am mai sesizat un consum mai mare.

Partea cu trasul motorului mi-a confirmat-o cineva care a condus masina si a zis ca motorul trebuie sa traga de la turatii mai joase. La mine trage mai tare de la 2800-3000 turatii.

De la cat trebuie sa traga motorul?

In continuare:

1. Schimbat furtunele care pleaca de la VALVA CONTROL TURBINA, pe motiv ca nu ajunge vacuum destul la actuator/turbina.

2. Verificat actuator turbina. Cica functioneaza corect.

3. Pus furtun vacuum pe direct ( facut legatura dintre acel Y de deasupra filtrului motorina direct cu actuatorul turbinei ) Pana sa ies cu masina, mecanicul a zis ca gata, masina trebuie sa traga, In proba de unde, merge la fel.

 

Sfaturi primite

- de la ultimul mecanic: Sa dau jos EGR-ul ( cel SH ) si sa-l curat + sa schimb VALVA CONTROL TURBINA.

Cum se poate verifica daca valva functioneaza corect? Am ceva dubii, eu zic ca este in regula.

- de la un alt mecanic: sa pun masina pe tester dar la reprezentanta, ca doar ei au testerul original de fabrica si nu se compara cu VIDA DICE care se mai gaseste pe la alte pers.

Aici pot sa le cer celor de la reprezentanta sa faca teste si in mers, adica pot face si in mers ? Ideea e ca doar in sarcina pot vedea parametrii turbinei, egr-lui.

 

 

 

 

 

 

 

Edited by Val8Geo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat cu lipsa de putere a motorului. Acum trage si consumul si-a revenit.

Cauza a fost una dintre:

1. Printre EGR si blocul motor scapa gaze, Garnitura metalica dintre, era afumata. S-a curatat bine si am pus putina pasta etansare VictorReinz.

2. Desi erau schimbate furtunele de la electrovalva control turbina, ramase o mica parte ( unde intra in actuatorul turbinei ) din conducta originala. Bineinteles ca acolo era fisurata.

3. Am schimbat electrovalva control turbina. Electrovalva veche o donez, pentru cine vrea. Eu zic ca este buna ( pana la urma nu se facea vacuum din cauza ca era un furtun fisurat )

Oscilez sa cred ca lipsa de putere era in primul rand din cauza punctului 1.

 

Am mai ramas cu fluieratul turbinei. O sa mai merg la cel care a reconditionat-o sa vad daca poate face ceva fara sa o demonteze ( nu mai am chef acum de dat jos turbina ).

Am mai observat ca atunci cand este motorul rece, turbina fluiera mult mai tare. Stiti care este explicatia ?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu de ce suiera mai tare cand e rece, dar trebuie sa clarificam un aspect:

-nu cred ca te-a sfatuit nimeni sa nu mai pui sorbul la pompa de ulei, asta e moarte sigura a motorului, daca nu ai sorbul pompa va trage aer in loc de ulei si adio ungere.

-in ceea ce priveste sita surubului de pe blocul motor, surub se fixeaza si alimenteaza conducta de undere a turbinei este alta poveste, inclusiv cei de la Exclusiv mi-au recomandat inlaturarea ei, dar pe semnatura mea.

PS. Unde ai reconditionat turbina? Daca fluiera evident si esti sigur ca este de la turbina, nu este ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am primit sfatul sa scot sita de la sorb.

Turbina am reconditionat-o pe str Caraiman, cu garantie 1 an fara limita de km

Fluieratul se aude cand turez pe liber intre 2000 si 3000, in viteza I-a si a II-a.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La TurboPRO? Daca toti cei din Cta ti-au recomandat service-ul de la fabrica de paine.. Tipul de acolo reconditioneaza turbine de peste 20 de ani si stie ce face. Sper ca si cei de pe Caraiman sa fi facut treaba buna.

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, la TurboPRO. Cei de la fabrica de paine au niste preturi exagerate, cu mult peste chiar si fata de Bucuresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now