LeChuck

becuri arse

36 posts in this topic

de la un timp mi se tot ard becurile. ba stop pe frana, ba pozitie, ba faza scurta.

cautand pe net am citit undeva ca ar fi de la pornirea motorului cu luminile aprinse, problema care deriva din constructia intrerupatorului de lumini la masinile scandinave. adica luminile se sting singure cand iei contactul si esti tentat sa lasi intrerupatorul deschis. cica s-ar crea niste peak-uri de tensiune in momentul cand pornesti cu luminile aprinse, ceea ce duce la cedarea prematura a becurilor. mai poate cineva confirma teoria asta? ca m-am saturat sa schimb becuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am V-ul din semnatura de 2 ani, folosesc cele descrise mai jos  de tot atata timp si vreau sa iti spun ca nu am schimbat nici un bec in aceasta perioada. @huby78 are aceiasi problema ca si tine.

Verificati si voi daca va incarca alternatoarele corect (13.8-14.2 V cu sau fara consumatori )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa pornesti cu luminile stinse,sa vezi ce se intampla(daca ai aceasta posibilitate)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nenea Chuck nu e bre nici un varf, pur si simplu ai nimerit tu becuri proaste.

Si eu am patit treaba asta, timp de o luna am schimbat becuri intr-una pe spate, pana am dat de niste becuri bune care nu s-au mai ars.

Oricum la Volvo se ard mai repede becurile pt ca raman aprinse permanent .

Share this post


Link to post
Share on other sites

si becurile alea bune cum se numeau? are si la noi?  ;D ...le place si lor sa se arda, le poti zice ceva?... pai si treaba cu ramasu aprins care e?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu erau sigur de firma, tot din alea de 2 lei .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu aceeasi problema, inlocuind 2 becuri Osram pana acum ...am trecut pe Philips! La unul din becurile spate de pe haion, tin sa precizez, ca am pus bec (No Name) cumparat cu 1 leu dint-un magazin obscur de piese auto... si inca functioneaza  ;D ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa cauti niste becuri cu led pt. pozitii spate ,fata,stopuri,semnalizari,lumini placuta inmatriculare,full interior(eventual sa nu fie made in china de 2 lei,ceva mai bun,made in germany,uk,etc)...e adevarat investitia initiala o sa fie destul de mare,dar iti aranjezi masina pentru totdeauna (un led bun are durata de viata de la 50000ore la 100000ore)iar pt faza scurta daca ai posibilitatea un kit xenon de buna calitate,in alternativa un set de becuri bune(philips,osram,D Gear,Pia...)....Ps. pt luminile de stop o sa ai nevoie de 2 rezistente in plus ,daca nu iti da eroare in bord de bec ars/iar pt spate leduri rosii (nu albe,altfel o sa ti rezulte lumina roza),leduri galbene,portocalii pt semnalizari(nu albe)...sunt mult mai vizibile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@huby78 are aceiasi problema ca si tine.

Pai da....ultima data mi s-a ars faza scurta acum 2 saptamani, chiar cu o ora inainte sa ajung la ITP (cred ca de data asta s-a ars de frica)  :D. Nici pana acum n-am reusit sa-mi verific incarcarea, dar cred ca de acolo incep problemele.Trebuie neaparat sa-mi fac timp pentru ca m-am saturat sa tot schimb becuri (deja sunt expert). Am reusit performanta sa-mi stric singur reglajul pe inaltime la far dar tot singur l-am si reparat (tot tacamu`....dat jos far, scos sticla, oglinda, asezat pe tija si retur  ;)).

Mult curaj in reparatiile de unul singur sau cu un prieten ca se poate.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi problema o am si eu.....se tot ard becurile pe spate o data la luna... Asta e.....bine ca-s ieftine... =)) Sigur are o buba de constructie.....dar atata timp cat se invarte roata....crede si nu cerceta... ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am incercat sa pornesc masina cu luminile stinse. fac treaba asta de la ultimul incident pe care l-am postat si aici si pana acum nu au mai fost probleme. incercati si voi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chucky, vezi că opÅ£iunea de lumini aprinse permanent (daytime running lights) se poate dezactiva/reactiva:

1. Pune comutatorul de lumini în poziÅ£ia intermediară;

2. Pune contactul în poziÅ£ia II;

3. Trage maneta de semnalizare în spate (ca ÅŸi cum ai pune faza lungă) ÅŸi Å£ine-o aÅŸa, în timp ce pui comutatorul de lumini pe poziÅ£ia "0".

Share this post


Link to post
Share on other sites

dom doctor, cred ca m-ai inteles gresit. ceea ce zic eu, e ca trebuie pus comutatorul pt. lumini  in pozitia 0 cand pornesti motorul. pe mine nu m-ar deranja daytime running light ca sunt daywalker.  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am masina de 2 ani jumate, merg tot timpul cu faza scurta aprinsa si nu mi s-a ars nici un bec, nici pe fata, nici pe spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ta e pe benzina si de-aia.  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

O fi si asta  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu pe a mea o am de mai bine de 2 ani, timp in care nu m-am atins de switch-ul de lumini.

E pus pe faza scurta permanent. Si nu mi s-a ars nici un bec.

De fapt, ca sa fiu mai precis, am avut de cand am luat-o 2 (din cele 4 de pe pozitie, din spate) becuri arse pe care le-am schimbat abia anul asta.

Credeam ca e normal sa aiba masina doar unul in fiecare parte. :D

PS - ... tot benzinar :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

putem sa tragem concluzia, sau sa facem o statisctica: pe benzina tin becurile 2 ani, pe motorina 1/12 ani?  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am dizăl ÅŸi nu mi s-a ars nici un bec până acuma... de patru luni  ;D Oricum, vreau să le schimb pe ăstea, că m-am plictisit de ele... hehehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

la tine nu se ard becurile pt. ca ai schimbat volanta, ce te dai mare atata? mai sunt si altii care n-au chef sa schimbe volante...  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, poate ÅŸi la tine s-ar rezolva, cu un schimb de volantă...  ;D Ia'ncercă! hehehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Chuck, eu ma gandesc ca  iti incarca prea mult alternatorul, becurile trec brusc de la subtensiune (cu motorul oprit) la supratensiune(cu motorul pornit). Cel mai simplu verifica cati volti vin la mufa unui bec de far cu motorul oprit si cu el pornit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

incearca sa schimbi ambele becuri cand se arde unul dar sa fie identice . Bafta !!! Am avut si eu o perioada problema asta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

incearca sa schimbi ambele becuri cand se arde unul dar sa fie identice . Bafta !!!

Ar trebui sa functioneze.Am avut si eu aceassta problema  la fiecare 6 luni ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Chuck, eu ma gandesc ca  iti incarca prea mult alternatorul, becurile trec brusc de la subtensiune (cu motorul oprit) la supratensiune(cu motorul pornit). Cel mai simplu verifica cati volti vin la mufa unui bec de far cu motorul oprit si cu el pornit.

Daca nu este aceeasi tensiune cu cea de pe bornele bateriei cred ca ar fi posibil sa fie un releu cu contactele arse care ar trebui sa se incalzeasca dupa o perioada de functionare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now