Sign in to follow this  
Followers 0
leose

Racitor ulei

11 posts in this topic

salut vreau si eu chestia asta din poza pe unde trece uleiul,inainte am avut radiator,l-am sudat de 2 ori ca tot avea pori si pana la urma am renuntat,acum am conductele pe direct si vreau sa-i pun o chestie din asta ca e mai simpla. ;)

cea insemnata cu albastru .

post-1756-12877880215235_thumb.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca scoti radiatorul de ulei, trebuie sa ii pui schimbator de caldura, daca nu ai deja... nu mai tin minte cum se numeste exact.

La mine e localizat in spatele filtrului de ulei, pare un soclu... in care intra conducte de ulei si apa.

Nu ai gasit conducta unde ti-am spus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

exact asta este o poza de la tine,la mine in locul acee''serpentine ''nu stiu cum sa-i zic aveam radiator din aluminiu pe care l-am agtat intr-o bordura

si l-am dat jos dimensiunile sun ca ale radiatorului de OLTCIT care avea racire cu aer si era prevazut cu radiator de ulei ,dar nu se potriveste.la un radiator original mi s-a cerut o suma mare si de aceea vreau sa-i pun si eu cum ai tu chestia aia.am furtunurile de ulei acum unite intre ele printr-o piulita mare facuta la strung dar uleiul are nevoie de un circuit mai lung sa se raceasca,pentru ca asa cum bine stim majoritatea rolul uleiului este de ungere si racirea pieselor din ansamblului  ''biela-manivela''  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ce vrei sa faci... mi-ai spus asta si pe pm. :)

Eu iti spuneam ca s-ar putea sa nu fie de ajuns serpentina de racire si sa verifici daca ai racitor de ulei la filtru.

A mea nu a avut radiator de ulei sub bara, din fabrica... are serpentina dar are si racitor de ulei, ala care ti-am spus ca e in spatele filtrului de ulei.

post-924-12877880221624_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ala este racitorul de ulei de servodirectie, nu are legatura cu uleiul din motor. Este pur si simplu o serpentina care sa reziste la presiunea de la servo si sa atenueze pulsatiile de presiune, deformandu-se usor si insesizabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La diesel sunt 2 serpentine. :)

Este cea de la servo, care este prezenta si la benzinare dar este si la uleiul de motor, in varianta cu radiator de ulei sau fara.

Iar serpentina de servo, are si ceva rol de racire... din ce tin minte, la mine trece prin fata masinii (nu mai retin exact), pe la radiatoare. Dar la mine si la @leose este pompa de servo electrica... posibil sa fie un design deosebit. :)

post-924-12877880232214_thumb.jpg

post-924-12877880233634_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Ti-am mai spus eu ca la diesel e plin-ochi sub capota si in spatele barei fata.  :P

Vezi ca ti-am dat un pm, poate ma ajuti cu un sfat.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

da,are oil coler pentru ca daca nu avea nu nu mai era prevazuta cu radiator de ulei,singura diferenta intre a mea si a ta este ca eu in furtunurile care ies din oil coler'' aveam radiator de ulei pe cand a ta Adi are conducta aia semicerc din poza pe care o am tot de la tine si am atasato pe la inceputul postului,nu sunt prevazute toate cu asa ceva mai ales benzinarele,le lipseste oil coler''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uite aici in poza,conductele de deasupra filtrului de ulei se continua cu furtunuri iar la capat unde intra in radiator in cazul meu si in conducta semicerc in cazul lui Adi iarasi se continua cu conducte care se infileteaza in radiator(ulei) respectiv semicercul ala de racire(ulei) sunt 2 pentru ca isi face circuitul pe una iese uleiul si ia contact cu temperatura din mediul exterior racindu-se,iar pe cealalta intra din nou in motor cu o temperatura mai mica. (ca si in cazul lichidului de racire) urmeaza un circuit asemanator.

post-1756-12877880398292_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

da,are oil coler pentru ca daca nu avea nu nu mai era prevazuta cu radiator de ulei,singura diferenta intre a mea si a ta este ca eu in furtunurile care ies din oil coler'' aveam radiator de ulei pe cand a ta Adi are conducta aia semicerc din poza pe care o am tot de la tine si am atasato pe la inceputul postului,nu sunt prevazute toate cu asa ceva mai ales benzinarele,le lipseste oil coler''.

la mine la 1.7t are intre filtrul de ulei si bloc o piesa prin care circula apa din sistemul de racire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0