mxdady

ULEI compresor AC

38 posts in this topic

Salut,

acum 2 saptamani am fost sa imi umplu instalatia cu freon, nu mai racea asa bine, probabil se dusese freonul, nu mai folosisem AC-ul din noiembrie pana in martie -> compresorul mergea fara zgomote ciudate

cu cateva zile in urma am observat un zgomot foarte ciudat din zona compresorului, ca un huruit atunci cand este in sarcina.

Tipul care mi-a pus freon, a bagat 5ml de ulei, iar pe compresor scrie "OIL:180cm^3" adica 180 ml.

Sunt confuz, stie cineva ce cantitate de ulei trebuie bagata?

Tin sa mentionez ca am AC normal, nu automat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu stiu ca instalatiile/agregatele astea Automate isi fac singure treaba, adica "simt" cit freon si cit ulei trebuie sa bage, nu pune cineva cit trebuie, la "mina", cel putin la mine asa a fost: am urmarit display-ul ala, cu toti pasii lui aferenti incarcarii si mi-a adaugat vreo 110 ml de ulei data trecuta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

la service-ul unde am fost eu, seta manual cantitatea de ulei, doar freonul din ce am vazut era automat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca a golit instalatia inainte de a face umplere, trebuia sa puna cit scrie pe compresor.

Altfel, nu cred ca are de unde sa stie cit ulei trebuie sa puna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca a golit instalatia inainte de a face umplere, trebuia sa puna cit scrie pe compresor.

Altfel, nu cred ca are de unde sa stie cit ulei trebuie sa puna.

da, a golit instalatia si a verificat de scrurgeri...nu a gasit.

pe compresor scrie 180cm^3 el a pus doar 5ml ???

Am uitat sa precizez, aerul se raceste ok, adica pe minim ingheti in masina, atata tot ca huruie compresorul urat de tot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci nu cred ca e in regula, chiar daca raceste bine.

Mergi la el si vezi de ce a bagat doar 5 ml, poate are vreo explicatie plauzibila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi poate e rulmentul dus...!! Si ulei, 5ml e cam putin!

daca era rulmentu cred ca trebuia sa se auda tot timpul, nu numai in sarcina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rulmentul se aude tot timpul.

Eventual cind cupleaza AC-ul se mai estompeaza din zgomot.

Eu zic sa lamuresti repede problema cu uleiul. 5 ml din 180 ml necesar e ca si cum nu ai avea ulei ( sub 3% din cantintatea necesara ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

uleiul ii ulei special frigorific

si la v40 intra 180ml daca atit intra atit pui

aparatele pt umplere scot uleiul si pun altul in locul lui

setezi marca masini motor etc. el face restul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pun 50-100 ml atunci cand schimbi componente ale AC-ului,compresor,condensator sau daca il incarci descarci de multe ori,in rest se poate completa cu putin ulei sau nu

Daca pierde freonul instant cand este in lucru compresorul adica la presiune mare pe partea de inalta,arunca si ulei dar tot nu trebuie incarcat atat de mult

E posibil sa ai ceva la compresor sau ai prea mult freon bagat in instalatie

Share this post


Link to post
Share on other sites

la mine la reincarcare au bagat 9 ml de ulei. cel putin asa scrie pe bonul care l-a scos aparatul, iar de setat cantitatea am vazit ca a bagat manual valoarea. o sa ma duc la inca o verificare avand in vedere ca nu a trecut nici macar 1 luna de la operatiune si imi cam face figuri la racire pe partea soferului

Share this post


Link to post
Share on other sites

50 ml este suficient,iar huruitul cand este cuplat vine de la rulment(chiar daca atunci cand nu este cuplat ,nu se aude) am patit eu la s60 vechi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La aparatul meu de incarcat instalatii AC cand dau pe automat la uleiul din instalatie baga 10ml peste ce scoate,adica ,daca scoate 7ml el baga 17ml de ulei,daca ai mai putin compresorul se unge din parti.Deci atunci cand a scos freonul(uleiul este amastecat cu freon)trebuia bagat 5ml+10ml minim,sau cum a spus si un coleg poate sa fie si rulmentul de la fulie.dute la alt meserias!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La aparatul meu de incarcat instalatii AC cand dau pe automat la uleiul din instalatie baga 10ml peste ce scoate,adica ,daca scoate 7ml el baga 17ml de ulei,daca ai mai putin compresorul se unge din parti.Deci atunci cand a scos freonul(uleiul este amastecat cu freon)trebuia bagat 5ml+10ml minim,sau cum a spus si un coleg poate sa fie si rulmentul de la fulie.dute la alt meserias!!!

Ai scris ca daca ii dai pe automat !!!  Poti sa dai si pe manual cat sa bage ? Nu ma pricep si de asta intreb

Share this post


Link to post
Share on other sites

sculele profesionale pot face tot  aproape fara interventia omului

setezi ce tip de masina ii etc.;

el face toata treaba ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai scris ca daca ii dai pe automat !!!  Poti sa dai si pe manual cat sa bage ? Nu ma pricep si de asta intreb

Pe automat doar la faza de ulei in rest setez eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

service-ul unde am fost avea un aparat mai primitiv, era controlat manual.

se pare ca problema nu e de la ulei, ci pierde freon pe undeva (cand pornesc ac-ul acum ghiortaie ceva prin instalatie, se aude mereu imediat ce pornesc ac-ul iar in mers uneori)....cred ca are un por pe undeva.

zgomotul compresorului s-a mai redus, nu e la fel de silentios ca inainte sa reumplu instalatia, dar nici la fel de zgomotos cum era dupa

Ce imi recomandati sa verific pt pierderi de freon, m-am uitat la radiatorul mare din fata, dar nu are avarii din cate am vazut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

care ar fi componenta pe unde s-ar putea pierde freon? si cum pot verifica mai bine?

nu este o pierdere rapida, ci una lenta, un por.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Completeaza profilul,locatie, si cauta un service care baga freon,asa pe forum nu se repara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

care ar fi componenta pe unde s-ar putea pierde freon? si cum pot verifica mai bine?

nu este o pierdere rapida, ci una lenta, un por.

Cel mai probabil in radiator sa fie un por sau poate pe la garniturile de etansare de pe conducte,dar cea mai buna solutie e cea data de @fffff ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mxdady pune freon "UV reactive dye" si cand pierde te uiti frumos cu lampa si vezi pe unde pierde, daca pierde prin interior ai pus-o, ai de demontat bordul .

Si completeaza si tu locatia cu Pitesti ca sa stie toata lumea de unde esti ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

gata....scuze, uitesem

bagdan, am vrut sa fac cum zici tu de la inceput dar pe unde am fost in zona nu avea nimeni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fa un efort sa ajungi in Bucuresti si aici gasesti multe serviceuri specializate in AC, au si freon  UV .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baieti am si eu nevoie de o parere de la voi va rog

Vara asta am bagat freon in instalatie si la inceput a fost ok dar acum vad ca atunci cand merge ac tremura masina urat mai ales la interior se simte si in scaun simti si volan practic cat merge compresorul iar daca opresc ac ul totul e ok

Ce crede ti trebuie compresorul schimbat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now