Sign in to follow this  
Followers 0
contdezactivat

Problema auxiliare/curea auxiliare 1.9td

16 posts in this topic

Salve

Am o problemuta...

Cureaua de accesorii patineaza cand e motorul rece... nu f tare dar tinand cont ca tocmai am schimbat pompa de apa si cureaua, e enervant.

Tocmai ca sa scap de problema asta am schimbat piesele mai sus mentionate. Si inainte tot cam asa imi facea... strangeam cureaua, nu mai patina un timp, dupa care din nou.

Ma gandesc ca e o fulie pe undeva... la compresorul AC sau la arbore?

Restul de fulii le-am verificat: alternator... pompa de apa e noua, cum am spus (nici cea veche nu avea joc).

Se observa o foarte mica miscare in laterala a curelei dar nu stiu cat e normal sau nu.

Are cineva idee/s-a mai confruntat cu asa ceva?

...Un mic filmulet:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ai o fulie uzata. Asa cum sigur stii cureaua trage pe exteriorul canalelor nu in "fundul" acestora. Posibil sa aiba si ceva grasime pe ea. Daca ai fuliile bune, incearca sa-i dai cu spray de curele de la Locktite. E scumpisor dar ii mareste tractiunea incredibil.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

O fulie... dar care o fi?

Ca daca demolez jumate de masina ca sa scot compresorul AC afara si nu e de acolo... dracu o mai pune inapoi.

Grasime nu cred ca e... abia acum 1 luna jumate l-am degresat de 2 ori si chiar pare curat.

Am facut o tura mai inainte cu ea si patineaza si dupa ce urca acul... destul de tare, incat imi scade turatia si la mai putin de jumatate (turatia o citeste la alternator). Apas ambreiajul si turatia isi revine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca-i asa, atunci incepi cu fulia de alternator. Alternatorul frineaza foarte mult in mers si poate fi de-acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia e verificata deja... sau cel putin, sper ca a fost verificata corect. Si eu am pus un pic manuta pe el dar nu am simtit nimic... si de invartit, invartea ok.

...Am cam schimbat pompa de apa de pomana si nu chiar ieftin... cand puteam sa fac altceva cu banii aia.

Plus ca Hepu asta pe care l-am pus acum... face si asta un zgomot: cam asa cum face vantul printr-o gaura/spartura... la acceleratie. Are alt design la paleti decat ce am avut eu inainte si l-am verificat peste tot; e ok codul reper.

M-am tot uitat la filmulet si imi pare ca acele deplasari laterale ale curelei vin din zona fuliei de la arbore... De acolo o sa incep verificarile, e cel mai simplu. Binenteles dupa ce merg la un service care imi poate masura tensiunea curelei.

...Intr-un fel sau altul, se pare ca imi cau iau teapta de fiecare data, la piesele noi: ori le schimb de pomana, ori nimeresc "lot cu probleme".  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

verifica fuliile bine,vezi sa nu fie curate in fundul canelurilor.daca este vreuna curata/frecata de curea in fund,aia este problema sigur.am patit asa la un E300

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai nu te mai amari de ziua ta. Bea o bere, doua. Daca mergi la service sa masori "tensiunea din curea" e ca si cind dai niste bani de pomana. O vezi si tu daca-i intinsa sau nu. E clar ca-i o problema la o fulie. Trebe rezolvata ca buleste si noua curea. Pina una alta pune cureaua veche sa n-o strici pe asta noua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

verifica fuliile bine,vezi sa nu fie curate in fundul canelurilor.daca este vreuna curata/frecata de curea in fund,aia este problema sigur.am patit asa la un E300

Am iesit afara si m-am uitat. Par lucioase... deci sa inteleg ca e cureaua de vina?

Nu am avut chef/timp sa astept dupa Conti si am pus Gates. Gates a fost si cea anterioara... care la cat a patinat/frecat, e varza dupa 1 an jumate...

Hai nu te mai amari de ziua ta. Bea o bere, doua. Daca mergi la service sa masori "tensiunea din curea" e ca si cind dai niste bani de pomana. O vezi si tu daca-i intinsa sau nu. E clar ca-i o problema la o fulie. Trebe rezolvata ca buleste si noua curea. Pina una alta pune cureaua veche sa n-o strici pe asta noua.

Maine e ziua mea... dar bere beau oricum... azi nu era cruce galbena in calendar  ;D

Merci de sfaturi!  :-*

@tays82: mai e loc in curte la tine, pentru inca un seria 400?  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai tocmai asta-i. Nu trebe sa fie lucioase pina in fund. O curea multipla e formata din mai multe trapezoidale. Fiecare trapez trage pe exterior si nu in fundul fuliei. daca e lucioasa pina in fund, aia e problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum stai cu incarcarea,pentru ca atunci cand ai o dioda strapunsa se creaza un camp magnetic care blocheaza rotorul alternatorului atunci cand alimentezi excitatia,de acolo si posibila patinare a curelei. decupleaza excitatia alternatorului pentru o durata scurta si vezi daca mai patineaza cureaua

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sal

Alternatorul l-am refacut de curand dar nu am verificat personal incarcarea. A verificat mecanicul si a zis ca e ok.

...De ceva timp nu mai fac eu reparatii la ea. Nu am conditii si scule adecvate, iar asta mi-a taiat elanul pentru reparatii/verificari oricat de mici.

O sa ii pun pompa de servo-electrica... si mai vad de acolo ce fac cu auxiliarele.

Va tin la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare rau sa aud asta Adrian,pentru ca tu ai facut tutoriale cum sa cureti sorbul la pompa de alimentare,cum sa schimbi oglinda retrovizoare,cum sa cureti un far si altele,plus documentatia pe care ai pus-o la dispozitia noastra ,a celor de pe forum,nu stiu motivul care te-a determinat sa renunti in a mai repara "de unul singur',poate nu mai ai timp si in acest caz te inteleg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat sa fac cate ceva...dar unde e vorba de reparatii ceva mai serioase... tot o reprezentanta e mai buna; de aici sau din Germania/Austria. Stii si tu destul de bine, ca e de munca cu suruburile intepenite... si ca sa demontezi 3/4 si sa te blochezi la final, ca s-a indoit cheia, e mai mult decat frustrant. Aici nu mai enumar, de cate ori am dat rotile jos, numai ca sa le pun inapoi.  ::)

Nu stiu cum se traduce "criza" la unii dar la service vad ca toti au majorat preturile. Majoritatea au manopera pe ora, doar o idee mai jos ca la reprezetanta. Chiar am experimentat unele situatii in care ieseam mai ieftin la reprezentanta.

Bani ca sa fac macar 2 revizii pe an la reprezentanta pe an, ar fi... doar ca trebuie sa ma organizez mai bine.

In viitor, o sa incerc sa vad cum e situatia si la Primus (in ideea ca au mai ramas oameni care stiu ce masina am si nu ma primesc cu "ozn-ul" acolo), ar fi o economie de carburant decat sa merg pana la "nemti".

Mai e si varianta sa imi iau chei mai bune... dar pentru varianta asta e nevoie si de timp.

Vom trai... si vom vedea.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica rulmentul (fulia) de la alternator. Cand se blocheaza... cureaua va patina. Ai grija... cum verifici... la o simpla rotire nu-ti vei da seama. Doar la turatii mari se vede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0