Claudiu

Map sensor

33 posts in this topic

Am si eu o problema , destul de demult si inca , logic , nu i-am gasit buba , se pare ca in mers am tzacanituri de avans , asa suna, am fost la destui "priceputi" cu pareri multe si degeaba .... mentionez ca am schimbat , bobine inductie , bujii , fise , curatat corp clapeta , cutie filtru aer , curatat valva relanti , curtat debimetru .... si nu imi mai aduc aminte ... am pus masina pe tester si hop ce descopar .... cand tzacane amestecul verificat la lambda este sarac , numai in momentul cand tzacane hop si amestec sarac ... acum am zis ca e pe alimentare , am verificat ca in vadis presiunea in rampa si presiunea la pompa de benzina , pe loc si in mers , exact ca acolo valorile sunt bune ... acu am zis e prea mult aer si pe tulumba de dupa debimetru in jos , se alfa MAP sensor , zis in vadis air valve parca , din cate stiu eu , nu prea multe , e ceva legat de presiunea absoluta  , unii ii zic senzor de depresiune , altii zic ca e senzor de supraalimentare . Cand am pus testerul pe loc si in mers , am verificat lambda , sunt ok , verificat debimetrul ok si temp pe el e ok , dupa asta am mai schimbat si senzorul de temp lichid racire .....ideea e ca pana azi nu am gasit buba , mai zic , ca daca motorul e rece pana ajunge linia de temp la jumatate nu zice nimic si apoi incepe sa tzacane ....am mai auzit de la unu ca sunt zgomote pe evacuare si mi-am verificat si evacuarea ...nimic ...pe langa asta logic ar fi ca senzorul de detonatie ar trebui sa corecteze aceste tzacaneli odata ce le-ar "auzi" ....dar nici o corectie ....dupa ce masina se incalzeste incepe sa tzacane inca de pe la 1800-2000 ture si o aud pana spre 3200 ..... dar destul de continuu , are momente cand e mai puternic si momente cand tre sa fie liniste pe drum sa o auzi , la urcat coasta se aude cel mai rau si mai ales cand am Ac-ul pornit ... benzina numai petrom si din petrom V am bagat , incercand sa merg si cu 99+ , dar aceeasi problema tzac tzac tzac .... nu mai stiu ce sa mai zic. ...ca inca n-am idee ....acu am scos mufa de la MAP sensor si ciudat e ca nu se intampla nimic , parca e putin mai puturoasa si nu se aprinde nimic pe bord , eu ma asteptam ca fiind conectata la ceva , mai ales ca e senzor care colaboreaza la amestec si raporteaza la ECu sa se aprinda ceva pe bord .... nimic .... astept meseriashii si nu numai sa isi dea cu parerea ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ne spui si ce motor ai si din ce an poate ..........reusim ceva .

Share this post


Link to post
Share on other sites

am uitat ca nu e in semnatura ....scuze ...v40 , b4184s2 , 90kw , an 2000...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rog si eu pe cineva , care are 1.8 benzina b4184s2 , sa scoata mufa de la map sensor si sa imi zica daca se aprinde ceva pe bord ...la mine a fost degeaba , adik nu se aprinde nimic si nici nu se intampla nimic , doar am simtit ca masina parca e mai puturoasa !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ala nu este nici un senzor de depresiune, asa am zis si eu dar nu e asa, este o valva/solenoid care baga aer direct in admisie dupa clapeta de acceleratie. Tocmai de aceia nu da nici o eroare, daca ai avea MAP sensor si scoti mufa atunci nu trage masina .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as spune sa verifici unde merg vacumurile, din moment ce nu exista MAP sensor la motorul tau ca piesa nu vad cum ai avea asa ceva, cauta MAP sensor la "parts" si o sa vezi ca nu exista.

http://www.volvo-club.ro/forum/index.php?action=dlattach;topic=9762.0;attach=35102;image

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa zicem ca este asa , nu gasesc posibilitate de masurare asa zisa "air valve" , ca asa ii zice in vadis , cum pot vedea daca functioneaza atata timp cat cod de eroare nu am , ce pot masura ? am vazut scrie 12v pe ea , am pus aparatul de masura in mers nimic ! am vazut ca marea majoritate a senzorilor se pun la masa si cu pinul 1 ar trebui sa masori ceva pe acolo , sau daca pui la ambii pini sa masori rezistenta .  A mai masurat cineva acest air valve ? se poate masura daca e bun sau nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei man! Aia-i diagnoza de la V40 meu 1,6. ;).Mentionez ca eu am aprins engine fault in bord.Nu stiu cum se comporta masina daca-i schimb acea valva, deorece eu asa am cumparat masina.Credeti ca ar trage mai bine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djclaudiu se verifica simplu, pui 12V pe valva È™i trebuie să  È›ăcăne ;D

Ti-am mai spus nu e senzor, este un solenoid, alimentezi cu 12 V si trece aerul prin valva, tai curentul si nu mai trece aerul. Nu are doua furtune care ies din el ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun si sa zicem ca fac asta , verific ...ca merge sau nu merge "solenoidul" .... daca la mine amestecul e prea sarac in benzina si e prea mult aer , asta ar insemna ca e e comandat aiurea si ca baga aer suplimentar cand nu trebuie , deci ori a ramas blocat pe deschis ori e comandat aiurea  .  Am sa verific si vad daca lucreaza ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau lucrează invers, trece aer când nu primeÈ™te curent, închide când primeÈ™te curent, se poate È™i asa, sufla È™i tu in el È™i vezi cum merge.

Vad ca mai mult stai pe forum decât la maÈ™ină să faci teste :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut test , un pic .... cand ii dai 12v , fac clac ...adik inchide sau deschide ...nu stiu exact ca n-am avut niste furtunase sa testez ideea e ca functioneaza .... sau asa cred ....am masurat si senzorul de temp aer de la debimetru adica pinii 4-5 de la el si arata ohmi ...ca in autodata ...deci temp e ok . Am testat de mai multe ori daca face click clack , poate era blocat solenoidul , o sa fac un drum ...ca e destul de cald sa aud tzacanelile si vad ce mai e de verificat !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am suflat in el si cand nu primeste curent e inchis ... deci la comanda deschide ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă nu funcÈ›ionează sau ai scoasa mufa sigur ai eroare stocata, deci vezi la un tester ce È™i cum .

Problema ta e din alta parte . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine clantane-tachetii cred-la anumite turatii si nu ar fi exclus sa fie calitatea uleiului si nr de km pe care ii are motorul.La schimbul urmator o sa incerc alt ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fel , tot tzacane avansu' .... maine iau si niste furtunase sa verific ..exact daca inchide sau nu ! ideea e ca de cate ori am scos mufa la cate ceva a reactionat imediat ( adik bec aprins ) , la valva asta de aer nimic ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai uitat sa specifici ca ti-ai facut si soft/chip la masina... Si ca ai modificat o gramada de chestii pe-acolo

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cateva luni am mers pe setarile de uzina , adik ECU original al masinii cu softul de uzina , am testat cu ambele ECU si face la fel ... ( am 2 ECU unul cu softul original si al doilea identic hardware si cu un soft tunat ) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

uite doamne ca-si vorbesc ;D  pardon si-au scris ravase

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am probat asa zis-ul solenoid sau cum ii zice si lucreaza , deci ...nu am gasit buba pt moment , incerc cu debimetrul ...rog pe aceasta cale un pitestean care are un benzinar 1.8 b4184s2 daca vrea sa ma ajute si sa imi imprumute o ora doua , un debimetru cu codul 30611533 pentru a verifica daca am meu e pe moarte , ca a incep sa tzacane mai pregnant si mai des ! pana la proba debimetru rog pareri si idei !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Debitmetrul nu are nici o legătură cu "È›ăcănitul"

Share this post


Link to post
Share on other sites

am sa inchid vacumul care vine din regulatorul de presiune in rampa si sa vad ce se intampla ! nu stiu cum sa verific daca am sparta sau cu problema canistra carbon ... in rest nu am idee unde sa mai caut !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca să nu te munceÈ™ti degeaba iÈ›i recomand să verifici cu un tester ce valoare ai la MAP senzor, dacă depăÈ™eÈ™te 450mb la ralanti atunci clar ai pierdere de vacum, asta ca să nu verifici aiurea, oricum ai o grămadă de vacumuri deci e destul de greu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now