Sign in to follow this  
Followers 0
VOLVO16

Furtun spart

21 posts in this topic

Am patit-o si eu , chiar inainte de plecarea in concediu . Pe scurt saptamina trecuta a pocnit un furtun in timpul mersului . Motorul a facut o baie cu antigel  >:( .Am schimbat furtunul , am aerisit instalatia , totul OK .  Acum vine si partea nasoala . In timpul functionarii motorului ( pe loc si in mers ) totul e in regula , daca opresc motorul creste presiunea in instalatie si antigelul da afara pe la vasul de expansiune ( vasul are o crapatura buclucasa ) . S-a infundat radiatorul sau ce ? Asa din senin ? Acelasi comportament il are si cu termostat si fara ( m-am gindit ca e blocat si l-am scos ) . Maine vreau sa curat radiatorul cu ceva solutie de la magazin , eventual sa-l si dau jos . Pina atunci dati-va si voi cu parerea , ce draq nu i-a convenit asa deodata ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica sa nu ai aer in instalatie,dar mai sigur radiatorul e infundat

Am aerisit-o in fiecare zi  ;D , mereu a pierdut cite 2-3 litri .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate sa fie numai de la crapatura din vas cu toate ca 3 litri e cam mult.

Parerea mea este sa rezolvi asta si pe urma sa te apuci de demontat.

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate sa fie numai de la crapatura din vas cu toate ca 3 litri e cam mult.

Parerea mea este sa rezolvi asta si pe urma sa te apuci de demontat.

Bafta.

Crapatura la vas e de cind am luat masina ( acu 5 ani  ;D ) si masina a mers bine mersi pina acum cu ea . Lichidul il pierde dupa ce opresc motorul . Cred ca daca n-ar fi fost crapatura aia mai pocnea vreun furtun sau chiar radiatorul  :D . Am cumparat " Radiator super flush " sa vedem cit de mult ajuta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aerisit, se aeriseste f rapid, in nici un caz nu pierzi litri de antigel.

Trebuia sa faci un test cu termostatul (bun) montat pe ea. Pornesti un pic dar nu lasi sa se incalzeasca pana deschide termostatul... opresti si vezi daca tot da apa afara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aerisit, se aeriseste f rapid, in nici un caz nu pierzi litri de antigel.

Trebuia sa faci un test cu termostatul (bun) montat pe ea. Pornesti un pic dar nu lasi sa se incalzeasca pana deschide termostatul... opresti si vezi daca tot da apa afara.

Asta n-am facut . Apa  o da afara dupa ce se incalzeste si fac aerisire , parca se aduna undeva cit functioneaza motorul si apoi o refuleaza .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca este radiatorul.

Ventilatorul (termocupla) porneste?

Mai este o pompa auxiliara care pleaca pe la 106 grade C. Am citit undeva pe aici de ea dar nu mai tin minte ce face exact.

Crapatura aia poate s-a marit acum cu caldurile astea si nu mai tine presiunea normala in instalatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventilatorul isi face treaba . Pompa auxiliara e demontata , asa a considerat vechiul propietar .

Share this post


Link to post
Share on other sites

temperatura in bord este mare? instalatia de racire e sub presiune mare...la tine nu cred ca este asa ceva deoarece vasul de expansiune e crapat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indicatorul de temperatura sta cam pe la jumatatea scalei . Presiunea in instalatie e cam 1.5 bar . Parca asa scrie in carte  ;D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai verificat furtunul care merge de la vasul de expansiune la radiator? Exact asa patesc si eu,si azi am vazut ca acel furtun(e unul subtire) este crapat.

Apropo,ma poate ajuta cineva cu un furtun de genul acesta?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am reusit sa fac nimic nici cu "minunata" solutie de cuaratat radiatoare  ;D . A iesit ceva mizerie , nu foarte multa dar sa zicem ca nu era cazul sa fie acolo . Deci , curatat , aerisit si totusi ......... cit a functionat motorul la relanti chiar si dupa ce l-am turat s-a comportat normal , a crescut nivelul lichidului in vasul de expansiune dar nu a dat afara . Dupa un drum de vreo 5 km - m-am oprit sa iau becuri de pozitie , am constatat ca apa da afara din vas , nu mult m vreo 200 ml . In concluzie doar dupa ce merg cu masina se intimpla fenomenul , cu toate ca indicatorul de temperatura nu a depasit jumatatea scalei in mers . Busonul de la vasul de expansiune are o supapa , daca nu isi face treaba ar putea fi si asta o cauza ? Dupa cum v-am spus vasul are o crapatura  ;) asa ca ar avea si rolul de supapa  :D .

Ai verificat furtunul care merge de la vasul de expansiune la radiator? Exact asa patesc si eu,si azi am vazut ca acel furtun(e unul subtire) este crapat.

Apropo,ma poate ajuta cineva cu un furtun de genul acesta?

Multumesc

Am schimbat furtunul ala , il gasesti la orice magazin de piese auto .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vasul ala oricum trebuie schimbat, mai devreme sau mai tarziu.

Cred ca e un bun punct de plecare.

Ori avem aceeasi problema, ori e normal ce se intampla... ca doar si eu am avut de curand un furtun spart din cauza caruia am pierdut toata apa. :)

Imi pare normal sa fie ceva presiune in instaliatia de apa si daca ai si masurat-o si e cum spui ca scrie in carte, 1,5bari... atunci crapatura/fisura din vas e de vina.

De cand cu caldura asta, daca desfac busonul de la vas, dupa 5 km si a mea da ceva lichid fierbinte pe afara. In rest, la motor rece, nici valurete nu sunt in vas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

verifica si nivelul uleiului presiunea in vas poate fi de la garnitura de chiuloasa ciupita,

intradevar este normal sa fie oarece presiune in vasul de expansiune dar nu trebuie sa verse apa. In momentul cind opresti motorul si ai temperatura ridicata trebuie sa porneasca aeroterma si pompa electica de apa pentru a face circuitul

PAREREA MEA

Share this post


Link to post
Share on other sites

verifica si nivelul uleiului presiunea in vas poate fi de la garnitura de chiuloasa ciupita,

intradevar este normal sa fie oarece presiune in vasul de expansiune dar nu trebuie sa verse apa. In momentul cind opresti motorul si ai temperatura ridicata trebuie sa porneasca aeroterma si pompa electica de apa pentru a face circuitul

PAREREA MEA

Nu s-a modificat nivelul uleiului ( ma gindesc ca daca era garnitura de chiulasa impuscata gaseam urme de ulei in vasul de expansiune ) . Pompa de recirculare e scoasa din circuit si masina a mers fara ea pina acum . Am fost plecat la mare ,  ( cu masina socrilor  ;D ) a mea se odihneste de o saptamina . Am sa iau un buson nou pentru vasul de expansiune ( poate supapa pe care o are acesta nu functioneaza cum trebuie ) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

dai banii degeaba pe buson...pe el scrie clar 1,5 atm...atunci se deschide...problema e ca la tine nu sunt cele 1,5 atm in instalatia de racire...la mine era aceeasi problema

pierdeam dar nu chiar asa ca tine oricum 2 3 sute de grame la un drum mai mare erau si ieseau prin crapatura de la vasul de expansiune... schimbat vasul cu unul de la dezmembrari cam o ora jumate plus cateva coliere noi si acum presiunea e in instalatie...dupa ce desfac busonul acum cateva valurete arata ca e presiune in instalatie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Cred ca trebuie sa faci urmatoarele:

- schimba termostatul (probabil ca este "prajit" ramas fiind fara apa)

- da jos apa toata si umple cu egalul cantitati specificate in manual + aerisire

Specifica si care furtun sa spart, cel care iese din motor spre radiator sau cel spre radiatorul din habitaclu, sau oricare altul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Cred ca trebuie sa faci urmatoarele:

- schimba termostatul (probabil ca este "prajit" ramas fiind fara apa)

- da jos apa toata si umple cu egalul cantitati specificate in manual + aerisire

Specifica si care furtun sa spart, cel care iese din motor spre radiator sau cel spre radiatorul din habitaclu, sau oricare altul.

Am facut toate de mai sus . Furtunul spart e cel de dupa aerisire , intra apoi in turul heater-ului .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Capacul de la lichidul de racire se deface numai cand motorul e rece. Dupa ce opresti motorul, nu e indicat sa-l deschizi din cauza presiunii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0