Guest big volvo

probleme motor

26 posts in this topic

de doua saptamini nu mai vrea sa porneasca adica porneste foarte greu dimineata,am controlat bujiile si sunt ok,am vorbit cu tot felul de mecanicosi si se pare ca nu mai are compresie,in situatia asta am trei variante 1-reparatie capitala la motor,2-alt motor mai bun si 3-1litru de benzina si chibrituri.Cu reparatia cred ca nu merge pentru ca eu personal nu am intalnit mecanici seriosi si priceputi,asadar am gasit la un parc de dezmembrari un motor de volvo dar nu stiu daca merge pe masina mea motorul este de 2,5tdi asa scria pe el nu l-am vazut prea bine paznici aia de acolo spuneau ca merge dar nici ei nu erau siguri.L-au sunat pe sefu la buzau si au aflat pretul (700euri cu tot cu anexe si cutie)Are cineva idee pe ce modele s-au pus motoarele astea si daca as putea sa fac transplantul de motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca cel mai bine inainte de a te gandi la alt motor, ti-ai face intr-un loc serios un test de compresie. Asta nu se duce asa, "pur si simplu". Una era daca aveai simptomele in decurs de 3-4 luni, si alta e daca a inceput ei sa i se nazare sa nu mai porneasca... Poate fi pompa de benzina sau aprinderea. Compresia n-ai de ce sa ai treaba cu ea pana in 500.000km !!! O pierzi daca mergi cu ulei vechi si nu se duc segmentii, dar ma indoiesc ca e cazul la tine ! Cati km are masina ?

Masoara intai presiunea in rampa de injectie (trebuie sa fie in jur de 3 bari). Daca e ok, verifica-ti injectoarele, apoi verifica-ti scanteia, schimba bujiile / eventual fishele si bobinele de inductie si dupa aceea gandeste-te la chestii mai grave !

Bafta si tine-ne la curent cu ce faci ! Si vino si tu sambata la intrunire !

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Daca este pe benzina, intradevar nu are cum sa fie din cauza compresiei, si chiar daca are compresia mai slaba tot ar trebui sa porneasca, asa ca alta tre' sa fie buba. Insa, din ce spui tu, eu banuiesc ca masina ta e diesel si atunci daca nu ai compresie porneste mai greu sau deloc daca se raceste vremea mai tare. Oricum, ar fi bine sa-i masori compresia.

Eu am facut reparatia la motorul celeilalte masini (Mercedes Cobra 200D) in ianuarie si m-a costat aproape de 1000E cu tot cu manopera. Inainte de asta n-o mai porneam decat trasa. De motorul ala la pe care l-ai gasit nu stiu ce sa zic, trebuie bine verificat inainte sa dai banii pe el sa nu ai surprize. 

                    Multa bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da este diesel,despre motorul care l-am gasit oameni au zis ca ii masuram compresia si ca am garantie la pornire,daca nu merge cum trebuie imi dau bani inapoi,problema mea este ca nu stiu daca se potriveste pe masina si daca mai trebuie si calculatoare ceva,asa motorul arata bine nu are scurgeri de ulei si se vede ca nu a fost cosmetizat.Cu mare placere as veni la intrunire da nu am cu ce,vad ca se razbuna volvica pe mine pentru cit l-am chinuit toata vara ::) Si totusi mai mult de 20(douazeci)de saci de ciment nu am pus pe el  la o tura Bucuresti -Mihailesti unde mi-am facut o casa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul nou sa fie ultima decizie, pentru ca va trebui sa duci masina la RAR sa-ti modifice datele in carte si talon...

Spune-ne si noua la topicul potrivit te rog unde ai gasit acest atelier de dezmembrari, multi cauta piese si nu stiu unde s-ar putea gasi asa ceva !

Multzam !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parcul de dezmembrari este la doraly in afumati sau cum io zice este pe partea stinga cum iesi din Buc.Ca piese de volvo am intrebat doar de motor si aveau unu pe motorina si unu pe benzina de 2,5 cu 20valve cred ca era de pe un 850

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am revenit cu problema,am fost cu masina la pompagiu:pompa de injectie si injectoarele jos le-a pus la banc si se incadreaza in parametri,am facut si testul de compresie si iata ce a iesit: pistonul1=25,pistonul2=25,pistonul3=27,pistonul4=29,pistonul5=28,pistonul6=25.El a zis ca in conditiile astea trebuie sa porneasca si la -15 grade la prima cheie si totusi dimineta nu vrea decit trasa,mai zicea ceva ca trebuie sa dau jos chiloasa sa ii schimb simeringurile la supape si sa ii pun o supapa de sens pe furtunul de tur.Mai este cineva care sa fi avut probleme de genul asta?M-a disperat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt 2 firme de dezmembrari in Buzau. Uneori gasesti acolo ce nu te astepti. Eu... calatoresc mult prin tara. Va voi informa despre multe aspecte care va intereseaza. Mai este o firma mare de dezmembrari la Odorheiu Secuiesc. Sa ne ajutam intre noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tare mult dar acum nu stiu ce sa caut, deocamdata am nevoie de sfaturi.Pana la urma cred ca o sa imi iau concediu si o sa dau motorul jos si il fac bucati sa vad ce nu este in regula.Are cineva un manual de reparatie pentru motorul de 2,4 turbo(este motorul cu 6 cilindri care s-a pus si pe vw lt)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cunosc cel mai tare mecanic in motoare diesel;

am facut un motor la el:

te duci numai cu progamare la el;nu-ti recomand sa schimbi motorul,am luat teapa asta anul trecutsi am ajuns tot la mecanic ...e scump dar face;iti dai seama iarna la -20 grade!

vorbim!

Share this post


Link to post
Share on other sites

la -20 grade nici nu indraznesc sa ma gandesc daca ea nu vrea sa porneasca la +10,asta e cea mai buna solutie care ai zis-o tu dar cu timpul stau foarte prost si cu bani la fel asa ca deocamdata ma chinui daca viata ar fi roz cred ca ne-ar durea ochii de atata roz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tare mult dar acum nu stiu ce sa caut, deocamdata am nevoie de sfaturi.Pana la urma cred ca o sa imi iau concediu si o sa dau motorul jos si il fac bucati sa vad ce nu este in regula.Are cineva un manual de reparatie pentru motorul de 2,4 turbo(este motorul cu 6 cilindri care s-a pus si pe vw lt)?

Ala e! Il mai regasesti si pe Audi 100.

Cum zici ca ai verificat bujiile de ai ajuns la concluzia ca sunt OK?

Si inca o intrebare, poate penibila dar merita sa te mai gandesti o data? Motorina...sigur n-are si-un adaos de apa?

S-o iau altfel, cu motorina de la OMV, iti face la fel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am scos injectoarele si am pus contactul,se vede care este buna se inroseste.Motorina am pus ultima data de la OMV cea mai scumpa si tot la fel numai trasa vrea dar numai dimineata pe urma o ia la sfert toata ziua.Este prima masina care mi-a pus capac da nu ma las pina nu o vad mergand cum trebuie

De 15 ani imi repar singur masinile(numai masini pe benzina)si cum am invatat sa le repar pe alea o sa o invat si pe asta diesel.Este adevarat ca am avut numai cazane vechi de peste 20 ani(dupa buget Coane Fanica).

Multumesc mult pentru sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Ai verificat daca nu cumva se dezamorseaza pompa de motorina ?

    Dimineata inainte de orice, cheama pe cineva, scoate afara un injector, da-i la cheie pana se stinge martorul de bujie incandescenta si fa-te ca-i dai la cheie vreo 2 secunde... daca improashca motorina prin el (ai grija sa nu iei foc) inseamna ca nu e nici de-acolo, dar tare mi-e mie ca scanteieste da' nu benzineshte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite la treaba asta nu m-am gindit,sambata(cand voi sunteti la munte)asta o sa fac.Sa beti si in cinstea celor cu masina defecta.Sa aveti vreme frumoasa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu trebuie sa scoti injectorul ci doar sa slabesti pe rand cate o conducta de la fiecare injector.Daca arunca maotorina, inseamna ca pompa de injectie baga motorina.problema poate sa fie si din alta parte:de exemplu ar putea sa se fi dereglat punerea la punct a pompei de injectie si atunci dimineata porneste trasa,sau nu este corelata cu distributia si atunci la fel face.verifica si cureaua de la pompa de injectie daca nu are un dint sau mai multi lipsa.La fel si cea din fata de la distributie.

In alta ordine de idei verifica si ce fel de fum scoate cand dai la automat si nu porneste.Culoarea fumului iti spune:daca e alb nu are avans pompa , daca e negru avansul e prea mare,daca nu scote de loc nu vine motorina cu presiunea necesara la injectoare sa nu vine deloc.

    Ideea cu supapa de sens este buna .Sa o montezi pe sensul de intrare in pompa de injectie.Simeringurile de la supape nu afecteaza pornirea motorului la rece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari domnilor,

daca trasa porneste imediat, in cativa metrii, e clar ca nu mai are compresie.

dupa valorile compresiei ar trebui sa nu ai probleme de pornire si totusi...

am vazut f. multi " meseriasi " care efectueaza gresit acest test !

ai incercat sa scoti furtunul de recirculare cu motorul pornit si sa-l tii in dreptul palmei sa vezi ce-ti ofera ?

mai intreba un coleg, ce fel de fum scoate in timpul cat actionezi demarorul ?

te pot ajuta si cu un manual de service pt. acest motor dar este indicat sa-l faca cineva cu experienta ( nu vreau sa te jignesc ). este un motor destul de delicat si de obicei la noi calitatea pieselor lasa de dorit.

eu am doua 760 cu 2.4 turbodiesel intercooler si unul face exact cum spui tu !

chiar m-am hotarat sa-l dezmembrez. aviz amatorilor !

daca-ti pot fi de folos in vreun fel nu ezita sa ma contactezi

numai bine, CataliN.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

  Nu ma simt jignit in nici un fel si vreau sa iti multumesc pentru sfaturi.

  Am pus pe cineva sa dea la automat si m-am uitat in spate,scoate mult fum negru.Dupa ce porneste merge foarte dezordonat pina se incalzeste,cind sa incalzit merge foarte frumos.

  Am scos si furtunul ala care vine de la capacul tachetilor la turbo si scoate fum albastru. :'(

  Vrei sa dezmembrezi masina sau numai motorul?

  Sau poate o dai intreaga?

  Buna ziua mi-ai dat belea ti-ai capatat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

e clar, compresia bat-o vina !

nu dispera, vine caldura, dar trebuie sa gasesti o solutie pt. la iarna.

masina este completa si mi-am luat-o pt. piese dar cred ca pot da si altora care mai au nevoie de cate ceva. o vrei intreaga ? asta chiar ca-i belea !

fa-ti un plan si mai vorbim, pacat ca avem decalaje asa mari intre mesaje !

numai bine tuturor !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok nici o problema,ce nu-ti trebuie tie poate imi trebuie mie.

Planuri mi-am facut dar sa vedem daca le pot duce la bun sfirsit.

Numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt. big volvo : daca vrei niste poze cu masina despre care am discutat, da-mi o adresa privata ca sa nu incarcam site-ul cu lucruri care nu-i intereseaza pe toti !

Numai bine, CataliN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Injectoarele sunt ok? Ai verificat pe trepte sistemul de alimentare? De la rezervor pana dupa injectoare? Daca da si e ok... atunci fa un test de compresie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Buna ziua.

  Cata vezi la profilul meu.

 

  Am verificat aproape totul si s pare ca este de vina chiulasa.

  Va multumesc! O zi buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu o mare problema cu motorul! cand sa deschid capacul de la vasul de expansiune a inceput sa iasa ulei la greu pe acolo. :( m-am hotarat ca nu am altceva de facut decat sa-i schimb chiulasa! imi baga ulei si mai inainte dar mai putin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai incercat sa schimbi doar garnitura ? Vezi ca are mai multe cote de reparatie, incearca sa o iei pe cea mai groasa !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now