MareanBoss

Curatare Turbina D5

46 posts in this topic

Nu ma apuc acum sa explic cum se desface bla bla bla ... pt ca stie toata lumea :P

Pozele vorbesc de la sine :

post-4178-12877887459863_thumb.jpg

post-4178-12877887460968_thumb.jpg

post-4178-12877887461967_thumb.jpg

post-4178-12877887462919_thumb.jpg

post-4178-12877887463899_thumb.jpg

post-4178-12877887464908_thumb.jpg

post-4178-12877887465895_thumb.jpg

post-4178-12877887467089_thumb.jpg

post-4178-12877887468046_thumb.jpg

post-4178-1287788746927_thumb.jpg

post-4178-12877887470237_thumb.jpg

post-4178-12877887471216_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este vre-o diferenta inainte si dupa? Sau ai tu mania curateniei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este este ......  plus de asta eram curios s-o vad inauntru ;))  .. serios ca se simte . initial vroiam sa scap de un Zgomot care se aude in accelerare si anume Un Uruit ca de Tobe sport dar am ajuns la concluzia ca e de la catalizator sau mai departe ...   alta poveste .

Mie nu m-i se auzea pe loc cum elibereaza turbina aerul ,  acceleram si nu se auzea turbina  .. ei acuma se aude calumea  ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles, treaba faina. Ai folosit solutie de carburator? Multumim de poze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am folosit motorina .. pt k aia aveam la indemana aseara pe la 9 cand am pus-o la inmuiat ..  a ajutat motorina intr-un fel dar nu m-a scapat de frecat cu periuta de dinti .. deci am avut ce freca .....  Un decarbusolv era ideal

a 4-a greseala  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce scule ai folosit pentru desfacere? Cat timp ti-a luat toata operatiunea? Cati km avea masina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scule .. pentru dat jos de pe masina numai chei combinate : 13 / 14 / 15 / 16 / 18 .........  Torxuri / Surubelninte .....

Se demonteaza Relativ usor .. mai greu e la scos afara de dupa motor  , pe jos nu ai pe unde decat daca dai planetara lunga jos .. iar pe sus trebuie sa dai Membrana(de pe turbo) jos si apoi fortat iese restul ..

Pentru dezmembrat turbina ai nevoie de cheie inelara de 10 la partea admisiei si de 13 la Wastgate +  Torx in interior

Datul jos de pe masina dureaza cam 2 ore , desfacutul cam 30 min curatatul cam 2 ore asamblatul cam 50 min .......

PS: cu ceva chei mai profi merge treaba mult mai repede 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sfat, dureaza 10 min sa dai planetara mare jos (cronometrat de mine) iar de dat turbina jos cam 15 minute, deci in maxim 30 min cu tot cu pauza de tigara ai dat turbina jos .

Este mare diferenta, dispar varfurile de presiune, trage liniar => trage mai bine, mult mai bine daca este ancrasat rau VNTul .

Bravo Mariane, ai rabdare sa mai faci si poze.

PS> la mine ca sa dau turbina jos trebuie date ambele planetare si unghiularul, o placere :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu ai scule nenea .. eu dau banii pe altele ... 

Masina mea era pe roti urcata pe o rampa improvizata si chiar nu aveam cum sa dau roata jos subt nici o forma  .....

a iesit pe sus  imediat ce am dat Membrana jos .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam nasoala rau pozitia sa desfaci suruburile alea de 10 ca sa dai ciuperca jos, tocmai de aceia se ia 100E in Bucuresti pt o astfel de operatiune.

Garniturile de la tur/retur ulei le-ai scos intregi ? Vezi ca e bine sa pui unele noi ca altfel incepe sa picure daca sunt ciupite .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam nasoala rau pozitia sa desfaci suruburile alea de 10 ca sa dai ciuperca jos, tocmai de aceia se ia 100E in Bucuresti pt o astfel de operatiune.

Garniturile de la tur/retur ulei le-ai scos intregi ? Vezi ca e bine sa pui unele noi ca altfel incepe sa picure daca sunt ciupite .

Ciuperca aia am adus'o sus deasupra motorului si am dat'o jos imediat imediat .

la tur era totul OK dar la retur nu am gasit nici o garnitura de cupru decat una de clingherit  cu 2 gauri mici pt suruburi si una mare pe mijloc la forma .. am pus-o inapoi cu silicon rosu  . om vedea ce-o fi . de aia nici nu am pus scutul inca .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai si la tur si la retur una de clingherit (ca la WC) si una de cauciuc, nu mai stiu care de unde e cert este ca la mine s-au ciupit la montaj si le-am schimbat ulterior .

Am mai observat la cativa care si-au curatat turbinele aceiasi problema cu picuratul de aia zic ca trebuie avut grija, din cate stiu la VAG nu au nici o garnitura doar se strang si aia este, la Volvo mai complicat ....deh suedeji astia ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

o fi con pe con la VAG .. nusht .    era o garnitura de guma dar la retur la imbinarea cu baia .. aia e OK .

La tur nu are nici un clingherit .. e surub cu gaura in mijloc si are o saiba de cupru sus intre capul surubului si teava tur si una jos intre teava si turbo .. stii tu .  chiar nu m-am gandit sa le pozez si pe alea

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am avut probleme cu garnitura de la teava de la retur care intra in baia de ulei la un d 5 de preferabil trebuia pus niste silicon pt etanseitate ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu silicon am pus  si garnitura era si rupta in 2 la un surub mic .. si Slava Domnului ca nu imi picura (inca) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai te-ai scos daca nu picura, aia era singura problema, acuma anvelope sa ai ca la cum trage ai ce toci ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atentie cu "silicoanele implantate" la turbina.

Cunosc cazuri in care siliconul s-a scurs si a blocat turbina.

Totusi, vorbim de temperaturi de cateva sute de grade, pe acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;))  mere mere dar prea tare Uruie nust ce sa-i mai fac .  parca am Benzinar turbo cu Tobe sport . cat timp baga turbina e teroare ...  e fain intr-un fel dar as prefera numai sa fasaie  Fsssssssssssssss .  

0 - 100/h = 7 sec asa la prima incercare  . .daca o ia unu mai priceput scoate 6 sec credk ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atentie cu "silicoanele implantate" la turbina.

Cunosc cazuri in care siliconul s-a scurs si a blocat turbina.

Totusi, vorbim de temperaturi de cateva sute de grade, pe acolo.

Ce silicon am pus eu  nu prea au vazut multi  .. decat cei care lucreaza in Uzinele mari .  am un silicon din USA la tub mare  special pt Lucrurile care lucreaza la temperaturi foarte mari  peste 380C .. deci mai are de mancat turbina sa ajunga acolo ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine se aboneaza sa isi Cronometreze maine D5-ul ?  de la 0-100Km/h mai ntereseaza    ......

Share this post


Link to post
Share on other sites

La tur/retur ulei nu sare de 150C temperatura deci no problem .

Iti zic eu in ~10 secunde prinde suta reala, 107 km/h pe ceas inseamna 100km/h real .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezista la temperaturi de 380C fara sa ia foc... sau fara sa intre din nou in stare lichida? Spune cineva caracteristicile astea pe ambalaj?  ;D

La tur/retur ulei nu sare de 150C temperatura deci no problem .

Iti zic eu in ~10 secunde prinde suta reala, 107 km/h pe ceas inseamna 100km/h real .

Nu sare de 150C atunci cand motorul e in functionare. Dar atunci cand ajungi cu turbina rosie in parcare, cum e? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

la primul test am scos 110 in 9.6 sec  apoi am mai chinuito oleaca si am scos 100 in 7,3 sec .... faza e ca eram singur si eu porneam  cronometrul eu il opream ..... nu prea se pune .   mentionez ca nu am scartzaito decat in a doua putin .

a 5-a greseala  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezista la temperaturi de 380C fara sa ia foc... sau fara sa intre din nou in stare lichida? Spune cineva caracteristicile astea pe ambalaj?  ;D

Nu sare de 150C atunci cand motorul e in functionare. Dar atunci cand ajungi cu turbina rosie in parcare, cum e? :)

nu imi fac probleme de siliconul ala nici macar 1sec .

persoana care m-i la dat il foloseste la el in fabrica la Turbine pe aburi .. si zicea ca pune  silicon dintrasta in loc de  garnituri , dar de umblat acolo a doua oara e pericol la cat de bine lipeste ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now