Sign in to follow this  
Followers 0
derutatu

o mare problema ?

37 posts in this topic

salutari .. am un volvo s40 t4 din 98 .. la care se intampla urmatoarele

In primul rand se inroseste foarte tare galeria.. a se vedea aici :

In al 2-lea rand imi da gaze afara in compartimentul motor, mai exact undeva tot pe acolo ..

In al 3-lea rand, am cumparat masina, m-am uitat pe joja ..era intre min si maxim, ce e drept, NU am curatat joja sa o verific din nou, deci exista posibilitatea ca uleiul de pe joja sa fi ramas de ceva vreme acolo. Am mers in jur de 4000 km si am vrut sa schimb uleiul cand am descoperit cu stupoare ca nu mai aveam ulei DELOC ..deci joja era uscata .. am cumparat 4 litrii de ulei, i-am pus, apoi am incercat sa o forjez putin sa vad daca se mai inroseste galeria ..am mers 500 de metrii cu 170, m-am oprit, galeria era aproape la fel de rosie ca in filmulet si imi sare ulei pe la joja, destul de mult .. ce poate fi ?

Mentionez ca nu am nici consum ridicat de benzina si nici nu scoate fum negru pe la evacuare ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stii cand a fost schimbata cureaua de distributie? E foarte posibil sa fi fost pusa aiurea dupa cum suna motorul. Ceva becuri aprinse prin bord? O diagnoza ai facut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a umblat la motor? Vad bara de rigidizare, cu siguranta s-a umblat si la motor. In 500m -170 /pe H !!Mai e nevoie de comentarii?Cum vrei sa fie evacuarea? Albastra?

Lipsa uleiului :se consuma, adica ...se arde.Galeria aia, ca sa devina rosie, la turatii normale, doar vopsita poate sa arate asa. Consumul de ulei e dat de turatii mari, motor uzat, ulei slab calitativ, semering supapa obosit, supapa arsa...samd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, acum 40.000km a fost schimbata distributia, si a fost facuta la volvo, se vede pe cartea de service .. la diagnoza nu am fost, am eroare de sonda lambda ..n-am apucat sa ma bag sub ea inca pentru ca n-am avut timp efectiv, o sa ajung peste cateva zile ..masina nu mai are cel putin finala din evacuare ..adica e schimbata..si cine stie ce a mai fost schimbat si din cauza asta sa fie eroarea de lambda ..deci astea 2 sunt problemele care ma apasa cel mai tare ..de ce se inroseste asa repede si asa tare galeria si de ce imi scuipa ulei pe la joja ..ca imi da destul de mult afara .. iar acum sunetul la motor e altul de cand i-am pus ulei ..pot face un alt filmulet fara probleme ..

nu stiu daca s-a umblat la motor, ce pot sa zic e ca se duce 0-100km/h in 6 secunde dupa calculele mele si cred ca e limitata la 240km/h cand am 5.500 rpm .. nu stiu cum trebuie sa se comporte in mod normal, daca acesta este modul normal sau nu. Nu stiu inca cat ulei consuma ..am de facut peste cateva zile un drum de aprox 600km sa verific din nou uleiul ..dar mi-a scuipat destul de mult pe la joja si asta ma cam pune pe ganduri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu i-ai dat forja inainte, galeria se inroseste ori de la amestec sarac, ori de la flacari scuipate pe evacuare (distributie pusa gresit). Cum distributia a fost pusa la service serios, poti sa te concentrezi cred pe amestec sarac, care poate fi si din cauza "lucrarilor" pe la evacuare. Posibil sa nu mai ai catalizator. Ulei mananca si 1 litru la 1000 de km, depinde de viteza de decolare  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, deci sa inteleg ca problema cu inrosirea galeriei si consumul de ulei sa se datoreze datorita unei sonde lambda lipsa sau defecta. o sa verific, dar, de ce scuipa mult ulei pe la joja ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil softul nu este cel original... si daca nu e facut bine, benzina iti arde si dupa evacuare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte sa-ti putem raspunde la toate intrebarile astea, ar fi bine sa stim daca masina are si alte modificari in afara de evacuare (soft, admisie). De asemenea ar ajuta sa faci si o diagnoza si sa spui ce erori ai avut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil segmentii sunt dusi, si scapa compresia in baia de ulei .Sau supapele nu mai inchid cum trebuie si combinat cu ghiduri si semeringuri de supape ... :-\ . Daca exploatezi motorul la limita, ar trebui sa te astepti la probleme de genul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e posibil sa am probleme cu turbina ? (din cauza ei sa se inroseasca asa galeria, din cauza ei sa pierd ulei ..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Galeria rosie nu este cauza, este efectul. Fum scoate masina? Daca da, s-au bulit segmentii sau semeringurile de la supape. Cum a zis sfc, daca pierde compresie, se duce in baia de ulei si de-aia arunca pe la joja.

Si totusi pacat de motorul ala, inainte sa-i dai forja ar fi trebuit sa te asiguri ca are macar ulei. Daca a ajuns sa scoata compresia in baie, cea mai buna solutie ar fi alt motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am facut 70km cu 120-130km/h si nu scuipa nici ulei si nici nu se inroseste galeria .. in schimb daca o forjez ..se intampla cele de mai sus ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun, parerea mea este ca trebuie sa faci o diagnoza dinamica (in mers). In principal ca sa vezi cum merge turbina. Eu cred ca ai o resoftare agresiva, facuta pe genunchi (probabil pe undeva pe gama de turatii masina merge cu amestec sarac). Eventual ar fi ok sa faci rost de un ceas de AFR (air-fuel ratio) sa vezi cum stai cu amestecul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, deci si BiriV avea soft facut pe genunchi, am inteles acum :smile:

@derutatule este normal sa se inrosasca turbina daca ii dai gaz foarte tare, verifica daca ai pierderi de ulei pe la tur/retur turbo, este EXTREM DE IMPORTANT sa nu piarda ulei pe acolo pt ca risti sa ramai fara masina (si sa apari la STIRILE PROTV), ulei trebuie numai din ala bun (Volvo Recommended oils:Castrol GTX Magnatec 5W-30/Castrol SLX R-Tec 0W-30) iti recomand un ceas de turbo ca sa monitorizezi presiunea .

Mai mult ca sigur ai pierderi de ulei la turbo, poti vedea foarte usor, te apleci si te uiti sub masina, daca totul luceste din spate pana in fata e clar ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bara stabilizatoare din compartimentul motor + niste extensii la spoilere/praguri + amortizoare + interiorul putin refacut, sunt toate cu inscriptii "SAM" ( http://www.sambilmode.se/ ) care daca tot la aceeasi firma s-a facut resoftatul nu cred ca e facuta "pe genunchi", deoarece e o firma destul de buna in materie de tuning in Suedia. Am inteles ca ulei poate sarii pe la joja din cauza epuratorului care poate este infundat ? Cert este ca trebuie sa schimb sondele lambda, din cate am inteles acesta ar putea fi problema amestecului si evident a inrosirii galeriei..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma rog, tu stii mai bine ce modificari i-au fost aduse masinii. Sa nu schimbi sondele lambda degeaba, mai intai fa o diagnoza. Catalizator mai are?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu exact ce modificari are pentru ca masina asa am cumparat-o ! ..si nu stiu daca mai are catalizator pentru ca nu am apucat inca sa ma bag sub ea ..peste 2 zile ajung la garaj sa vad ce e de vazut ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci dragul mosului, fa tu o tura pe sub ea, pe la compartimentul motor, fa o diagnoza , vezi ce ulei ai in el,verifica turbina, verifica epuratorul,senzori, si altele si  ce crezi tu ca are legatura cu buna functionare a motorului. Apoi sune-ne ce ai gasit, ce ti se pare in neregula, si sa vedem cu ce te ajutam .

Share this post


Link to post
Share on other sites

-masina nu are cum sa fuga suta in 6! 7 si ceva spre 8 daca e stock si 6,5 daca are cip, asta dpdv teoretic pt ca practic iti trebuie un talent nebun ca sa atingi cifrele date de producator sau de cei ce au pus cipul!

-cum ai mers 4000 de km fara sa verifici uleiul mai ales in conditiile in care o si alergi? la motorul ala, la km pe care-i are masina si la modul in care i-a facut, pt ca nu pare masina de om linistit, iti poate consuma si 1l la 1000 de km! toate motoarele consuma ulei, mai ales alea alergate! nu trebuie neaparat sa scoata fum ca sa iti dai seama!

-galeria rosie nu are nici o legatura cu turbina! la cat de incinsa este in filmulet, daca aveai si o scurgere de ulei la turbina, luai foc garantat! iti arde benzina pe evacuare! din ce cauza? asta nu mai stiu... distributie pusa gresit, amestec supapele nu inchid bine... vezi si tu!

- uleiul pe la joja... teoretic poate fi asa: epuratorul... nu prea cred! trebuie sa dai jos toata admisia si sint sanse fffff mici sa fie ala pt ca e greu sa se infunde! segmentii... iarasi nu prea cred! eu am avut aceeasi problema, am schimbat segmentii si semeringurile de la supape si am fost surprins sa vad ca nu asta era cauza si nici macar atat de uzati nu erau aia originali! eu am rezolvat schimband cele 2garnituri: cea de pe joja si ce de sub suportul jojei la intrarea in baie!

am avut si eu problemele pe care le ai tu si din pacate... iti dau o veste proasta! masina e cam alergata!

Share this post


Link to post
Share on other sites

masina ia suta in 6 in conditiile in care imi derapeaza putin treapta 1 spre sfarsit .. o sa iti arat si filmulet :) .. de asemenea masina e limitata la 5500 de ture ? are 240km/h pe gps la acele turatii ..drumul de 4000km a fost facut dintr-o bucata si e prima masina cu turbo pe care o am si nu stiam de consumul de ulei ..partea interesanta e ca daca joja era uscata nu inseamna ca nu mai era ulei deloc in motor, am completat 2 litrii si era aproape de minim, am pus toata sticla de 4 litrii si apoi mi-a dat afara pe la joja ..apoi nu mi-a mai dat de atunci .. ma gandesc ca era prea mult ..era putin peste maxim ..de asemenea, banuiesc ca ceva imi blocheaza evacuarea si de asta se inroseste galeria ..trebuie sa dau jos, sa verific si va anunt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta inseamna ca iti pierde ulei pe la turbina (tur/retur ulei), asta inseamna ca daca nu rezolvi problema te vedem si pe tine la stirile PROTV .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omule, n-are nici o legatura evacuarea infundata cu inrositul turbinei. Tie ti se intampla ceva anapoda de la alimentare sau distributie. Cand faci diagnoza aia sa ne anunti si pe noi, ca pana atunci numai ne dam cu presupusul. Si uleiul pierdut cu turbina inrosita = incendiu pe care nu-l stinge nici un extinctor, asa ca atentie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta inseamna ca iti pierde ulei pe la turbina (tur/retur ulei), asta inseamna ca daca nu rezolvi problema te vedem si pe tine la stirile PROTV .

macar asa sa ma fac auzit :D

azi dau jos tot si va anunt mai departe ...

in legatura cu diagnoza .. se face doar la volvo aici, alte service-uri nu prea sunt si nu vreti sa stiti cat costa. Intr-o saptamana ajung in tara si o pun pe tester si fac ce mai e de facut. Ulei pe la joja nu a mai dat, am schimbat garnitura de cauciuc si e ok, in schimb, mi-a sarit o piulita de la cele 3 suruburi de la galerie, unde se inroseste si un surub cu tot cu piulita din cele 3. Le-am pus la loc, azi ajung la garaj sa vad de ce imi da ulei pe sub masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0