Sign in to follow this  
Followers 0
srmne

pornire la rece grea D5

22 posts in this topic

A venit si frigul si din nou problema cu pornirea un pic mai dificila.Momentan sunt 10-20 grade si nu se simte dar la cum o sa fie iarna asta sigur o sa porneasca greu.Cand spun greu ma refer la acele cateva secunde cand invarte pana porneste si care e destul de deranjant.Oricum niciodata nu a "pornit la sfert" asa cum se lauda toti cu masinile lor.De la ce poate fii?de la bujii?ce trebuie verificat?rugamintea mea era sa aflu trucuri care le folositi iarna pt a proteja motorul la pornire si sa o ia mai repede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toate d5-urile pornesc mai greu, nu numai a ta ! din fabrica. masina n-are nimic, stai linistit !

tu sa ai baterie buna, filtre schimbate, motorina care trebuie, si s-o lasi sa se incalzeasca de la bujii inainte de pornire. verifica si instalatia electrica inainte de intrarea in iarna.

"asa face toate !"

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok tnx!ce implica mai exact verificarea instalatiei electrice?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Poti verifica pentru inceput bujiile incandescente. A mea la un moment dat mai avea doar doua functionale. Pornea mai greu si dadea un pic de fum la pornire. Dupa ce le-am schimbat totul a fost ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rugamintea mea era sa aflu trucuri care le folositi iarna pt a proteja motorul la pornire si sa o ia mai repede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[...] ma refer la acele cateva secunde [...]

Câte secunde? Una?  ;D Două?

Åži eu am fost "îngrijorat" pentru acest aspect, dar, după ce am fost consolat ÅŸi pe forum ÅŸi de cei de la reprezentanÅ£ă, m-am obiÅŸnuit că aÅŸa pornesc motoarele astea cu rampă comună (common rail). De! Ce să-i faci? Avem Volvo, trebuie să ne obiÅŸnuim... :smile:

Legat de trucuri, atât doar că-i pun cauciucuri de iarnă, verific eficienÅ£a antigelului ÅŸi bateria/alternatorul. ÃŽn plus, prefer să-i pun ulei proaspăt (0W-30) la intrarea în iarnă. Acuma, nu ÅŸtiu ce voi face cu Volvo-ul, dar, până acuma, aÅŸa făceam.  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weekend-ul trecut am incercat sa pornesc masina dupa o perioada de 2-3 saptamani de stat de pomana in garaj. Pornire foarte grea, parca dadea sa moara bateria. In cele din urma a pornit, nu am vazut fum alb prin garaj, dar parca era un miros mai ciudat de la esapament. In garaj nu cred ca am mai mult de 17 grade in aceasta perioada, Bujiile nu le-am schimbat pina in prezent. Ar trebui sa vad ceva cu dice-ul daca sunt probleme la bujii ? Alte motive pentru acest cimportament ? Nu de alta dar ma pregatesc sa plec in concediu si parca nu as vrea sa am probleme departe de casa. Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa 2-3 saptamani banuiesc ca s-a cam dezamorsat instalatia de combustibil...pana si-a tras la loc motorina...

Samsung Galaxy S on JellyBean

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil de la baterie .

Trebuie un test de injectoare facut la rece si la cald si vazut diferenta intre injectoare .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca urmatoarele porniri vor fi normale....nu are nimic masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil de la baterie .

Trebuie un test de injectoare facut la rece si la cald si vazut diferenta intre injectoare .

Habarnist cu diploma :help: . Pot face testul de injectoare cu DICE-ul ??? Mai exact de unde, daca da. Daca nu cer prea mult, nu ar strica niste detalii gen: parametrii la rece, la cald...etc

@zack - dintotdeauna a pornit greu, dar din ce am citit se pare ca "asa face toate". Acum e dificil sa spui cum "asa" si cat de greu sau cat de usor. Pina acum am considerat ca e motorul mare si porneste ceva mai greu.

Edited by wam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si s80-ul meu se mai balbaie odata la 20 de porniri... patesc asta de mult timp dar nu am bagat de seama. Atata timp cat porneste la prima cheie nu vad de ce sa pompez bani aiurea. Toate d5-urile trebuiesc invartite mai mult de electromotor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@WAM, ideal este sa fie 0 . Da si tu test la injectoare si vezi cum stau acestea .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@WAM, ideal este sa fie 0 . Da si tu test la injectoare si vezi cum stau acestea .

Am facut testul de injectoare. parca unul singur a iesit pe maxim cu 1. restul au fost cu 0,0x sau 0,xx si binenteles cu + sau -. Imi pare rau ca nu am facut o poza. Asta e. Intrebarea e cum fac un test de compresie cu DICE-ul. Am cautat de am inebunit. Am ceva diferente de turatie pe cilindrii, si anume

cil 1- 690 rot

cil 2- 703

cil 3 - 690

cil 4 - 703

cil 5 - 696

Ce parere ai ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai conteaza si temperatura motorului...

Din cate imi aduc aminte (ce citisem in vida) valorile trebuie sa fie cat mai apropiate intre ele...idealul ar fi la 700 rot/min. Cati km are masina? Si eu am impresia ca am un injector "chishcat de bruma" la s80...dar daca motorul merge rotund, trage de rupe pamantul si nu da cu fum...de ce sa umblu? :hello2: Iti urez drum bun!!

ps: Dupa parerea mea mai bine ti-ai face probleme de tija swirl-ului care se rupe/sare. Aia ai putea sa o schimbi preventiv mai ales ca are ceva ani masina (si eu as vrea sa o schimb preventiv la xc90).

ps: Desi injectorul nr.5 la s80 are corectia pe plus 28-30 (ceva de genu') turatia cilindrului este undeva la 697 rpm.

Daca ai posibilitatea...da-i o "forja" inafara orasului dupa care refa testele. Cred ca o sa iasa mai bine.

Edited by zack
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@WAM ala e asa numitul test de compresie, nu este edificator. Tot in acelasi meniu (ceva mai jos) ai testul de injectoare .

Alea cu 0.xx ma intereseaza, daca la rece toate sunt cu 0,xx inseamna ca tb sa schimbi bateria :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@WAM ala e asa numitul test de compresie, nu este edificator. Tot in acelasi meniu (ceva mai jos) ai testul de injectoare .

Alea cu 0.xx ma intereseaza, daca la rece toate sunt cu 0,xx inseamna ca tb sa schimbi bateria :D

Multumesc mult.

Din pacate testul l-am facut la cald. Nu prea aveam motorina in rezervor si a trebuit sa ma duc sa bag inainte de a pune dice-ul pe masina. o sa fac unul si la rece. Bateria nu are nici macar 1 an, problema e ca masina a stat mult in garaj si e posibil sa fi scazut curentul in baterie.

Mai conteaza si temperatura motorului...

Din cate imi aduc aminte (ce citisem in vida) valorile trebuie sa fie cat mai apropiate intre ele...idealul ar fi la 700 rot/min. Cati km are masina? Si eu am impresia ca am un injector "chishcat de bruma" la s80...dar daca motorul merge rotund, trage de rupe pamantul si nu da cu fum...de ce sa umblu? :hello2: Iti urez drum bun!!

ps: Dupa parerea mea mai bine ti-ai face probleme de tija swirl-ului care se rupe/sare. Aia ai putea sa o schimbi preventiv mai ales ca are ceva ani masina (si eu as vrea sa o schimb preventiv la xc90).

ps: Desi injectorul nr.5 la s80 are corectia pe plus 28-30 (ceva de genu') turatia cilindrului este undeva la 697 rpm.

Daca ai posibilitatea...da-i o "forja" inafara orasului dupa care refa testele. Cred ca o sa iasa mai bine.

Tija de swirl a fost rupta si s-a reparat. Deocamdata nu mai am probleme cu ea. Inainte imi aparea mesajul "engine service required" la fiecare talpa. km: 153000, trage, nu scoate fum

Edited by wam

Share this post


Link to post
Share on other sites

@WAM ala e asa numitul test de compresie, nu este edificator. Tot in acelasi meniu (ceva mai jos) ai testul de injectoare .

Alea cu 0.xx ma intereseaza, daca la rece toate sunt cu 0,xx inseamna ca tb sa schimbi bateria :D

La rece. Cum e Bogdane ?

post-401-0-56751000-1369848635_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

E nevoie de injectorul nr 1 .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa 1 minut era la 1.68. dupa alte 2 minute era la 2.23. de principiu cum se procedeaza ? doar se schimba sau trebuie cumva si "recodat" ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai corect este sa dai jos toate injectoarele si sa faci o testare pe banc pt ca exista posibilitatea sa ai mai multe injectoare obosite si pe testul din VIDA sa-ti arate ca numai unul este cu probleme .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avand in vedere parametrii poti estima daca risc sa imi faca probleme in urmatorii 3000km ? Nu de alta , dar plec in concediu si parca nu as baga bani acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0