alecxica

Filtre

20 posts in this topic

Cred ÅŸi sper să fie o idee bună deschiderea acestui subiect. Am convingerea că aici se vor aduna toate consideraÅ£iile noastre despre această categorie de consumabile, indiferent de care ar fie ele (aer, polen, ulei, carburant) ÅŸi că vom putea spune în puÅ£in timp că suntem informaÅ£i în legătură cu tot ce înseamnă filtre pe maÅŸinile noastre ÅŸi ce ne oferă comerÅ£ul.

Si pt a începe vreau să ÅŸtiu ce părere aveÅ£i despre filtrele KNECHT. ÃŽntrebarea mea e legată de faptul că am găsit să cumpăr un astfel de filtru de ulei pt un S60 D5 cu 38 ron , am văzut că are inscripÅ£ionat pe el ÅŸi pe ambalaj numele firmei MAHLE, însă net-ul nu m-a lămurit foarte bine despre alăturarea acestor două nume, aÅŸa că apelez la voi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu prefer sa folosesc si sa recomand MANN sau MAHLE. Knecht s-ar putea (pentru ca are MAHLE scris pe el) sa fie divizia mai slaba a lor, "low-end"-ul cum se zice.

Iar o marca ce suna bine este HENGST. Nu am avut experiente cu ea, si nici nu am vazut prin Romania. Alte filtre "scumpute" sunt cele de la JapanParts (iar nu stiu nimic de ele) si DELPHI.

Purolator, Alco, FRAM, Purflux sper ca nu vor intra in discutia noastra fiind filtre numai pune de pus la cafetiera ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde am sa incerc sa te contrazic Midnight Caller, in cazul meu  doar, am folosit odata Purolator (aer doar) si sa stii ca nu a fost chiar asa de rau cum ma asteptam. (Nu a exista alt filtru la momentul respectiv si in locatia respectiva) asa ca impresiile nu ar fi chiar asa rele. doar ca l-am schimbat nu la 12 k cum obisnuiam ci pe la vre-o 8 - 9 k. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevăr, dacă analizezi preÅ£ul de 80 ron pt un filtru de ulei HENGST ar trebui să fie mai bun calitativ decât KNECHT-ul de 38, însă eu chiar nu am auzit de firma asta până acum.

In BucureÅŸtiul nostru plin de praf eu am schimbat filtrul de aer Bosch la doar 8000 km. Acum am Mann - 70 ron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Purolator, lider mondial în productia de filtre auto, a pornit la drum în 1923 inventând filtrul de ulei pentru motoarele cu combustie interna. Numele de Purolator vine de la prescurtarea din limba engleza a expresiei "pure oil later" (de acum ulei curat), care explica rolul noului produs si care a ramas neschimbat pâna în ziua de astazi.

De atunci Purolator a evoluat constant, diversificându-si continuu gama de produse, fiind una din cele mai bune si mai cunoscute marci din industria pieselor auto si producând peste 2000 de repere diferite pentru autoturisme si autocamioane fabricate în întreaga lume.

În afara certificarii ISO 9002, Purolator a dobândit onorante certificate de calitate: Ford - calitate Q1, Chrysler - calitate deosebita, calitate Mazda, Subaru/Isuzu - calitate SIA si de la Toyota Canada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu ma mir de Purolator asta  ;D dar daca ei l-au inventat mai putem sa spunem ceva??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu schimb filtrul de aer vara la 10000 si iarna la 12-14000 avand in vedere praful mai putin din cauza umezelii. In Tg Mures nu e atat de mult praf.

Cat despre Purolator si eu am o parere buna. Am folosit astfel de filtru si e ok. Acum am MANN  ;D si e excelent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu prefer filtrele Mahle. In afara de cel de polen care poate si unul mai ieftin. Am condus multe masini fara filtru de polen si n-am avut nici o problema cand a venit noru din ventilatie :). Asa ca atat timp cat nu mai vine sunt multumit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si ce ziceti atunci de filtrele magnum?

costa, e drept, dar 300.000 km?

Share this post


Link to post
Share on other sites

BUNA DETIN UN VOLVO S60 D5 SI AM SCHIMBAT ULEIUL,DAR AM O PROBLEMA NU POT SA DESTRANG FILTRUL DE ULEI.MA POATE AJUTA CINEVA DACA STIE ARE FILETUL INVERS?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite ce zice VADIS-ul, pentru D5244T2 (nu văd să zică undeva că ar avea filet "rusesc"):

Oil/oil filter, replacing

Warning! Hot oil can scald. Avoid skin contact with engine oil, particularly if the engine oil is dirty. Immediately wash hands and any skin that has been in contact with oil. Use a suitable cleaning agent and warm water. Wear protective gloves when working with engine oil.

Draining oil

Note! As the illustrations in this service information are used for different model years and / or models, some variation may occur. However, the essential information in the illustrations is always correct.

Raise the vehicle and fetch a container.

Remove:

-the lower splash guard. Position the container under the engine oil trough

-the oil plug.

Drain the engine oil.

It is easier to drain the oil if the engine is at operating temperature.

Reinstall the oil plug again. Tighten to 35 Nm.

Always use a new sealing washer.

Install the lower cover.

Replacing the oil filter

Remove:

-the oil filter housing cover and the filter insert

-the filter insert from the housing

-the O-ring.

Allow the filter insert to drain and then discard it in an approved place.

Installing a new filter

Clean the housing.

Install a new O-ring.

Lubricate the O-ring.

Install a new filter insert in the cover of the oil filter housing.

Screw the filter housing and filter into place.

Tighten to 25 Nm.

Filling with engine oil

Fill with new engine oil. Start with 6 litres.

Check:

Check the level using the dip stick.

Start the engine and check for oil leakage.

Stop the engine and give the oil time to run down into the oil trough. Then check the oil level.

Top up if necessary but do not overfill.

Wipe the engine compartment clean.

Ensure that the steering wheel and gear selector lever are clean.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se desface normal, dar iti trebuie ori cheie speciala de la volvo , ori mai este un tip de cheie universala pentru filtre care merge sigur, uite poza : [attach=#]

post-4121-12877887229653_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut am si eu intrebare daca ma puteti ajuta, vreau sa schimb filtrul de la cutie (automata) volvos80, si daca stiti de unde pot sa iau sau sa comand ca am cautat pe internet cred aproape toate siteurile si n-am gasit nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Midnight Caller si Roberto ai incercat? Ulei ai gasit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU EXISTA asa ceva ca piesa de schimb ! Schimbarea filtrului = schimbarea sorbului cutiei.

BogdanG poate da mai multe detalii, el parca a facut asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flavius, ce fel de cutie ai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

S80 din 2000 poate fi T6 (mi-e mila de tine, flavius), sau AW50 (caz in care n-ar trebui sa fie probleme).

Rog mentinerea la topic, si nu schimbarea in probleme cutie de viteze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cutia este AW55-50SN. Multumesc pt raspunsuri. Mi-a mai zis cineva ca se poate schimba filtrul dar cu tot cu baie trebuie. Raspuns lui Andu G: da ulei mi-am luat. De aceea intrebam de filtru pentru ca unde am fost sa imi schimbe uleiul mi-a zis ca nu-l schimba daca nu schimb si filtrul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

1.cu filtru te pot ajuta eu si faci foarte bine ca schimbi uleiul

2. ca si marca de ulei iti recomand sa folosesti de la dextron 3 in sus

3. nu este adevarat ca trebuie sa schimbi si baia o data cu filtru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulei mi-am luat de la castrol dextron III, si cu privire la filtru ai de vanzare sau cum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now