costinell_mc

Reglaj faruri defect

32 posts in this topic

Salut

Farurile bat prea jos pe faza scurta, mecanicul zice ca nu le poate ridica pt ca sunt reglajele mincate/defecte si ca ar face corp comun cu corpul farului.

Mi se pare absurd sa schimb un far pentru ca un surub de reglaj e defect. Chiar sa nu se fi gindit inginerii de la Volvo ca va trebui schimbat sistemul de ghidare, fara sa schimbi tot farul? Mi se pare absurd

Iar din interior eu nu am vazut sa am vreun buton de ridicat farurile.

Uneori mi s-a parut ca atunci cind pornesc masina se ridica mai sus, alteori nu.

Sa fie un sistem de autoridicare si sa nu mearga tot timpul motorasele ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ai buton de reglaj inseamna ca ai xenon iar acesta se regleaza automat in functie de inclinatia masinii, daca farurile bat prea jos inseamna ca ai problema cu senzorii de autoleveling .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ce pot sa fac?

Cum se pot verifica? Sunt scumpi sa ii schimb direct?

Cred ca ai dreptate, uneori sesizam ca se ridicau farurile mai sus

Daca nu ai buton de reglaj inseamna ca ai xenon iar acesta se regleaza automat in functie de inclinatia masinii, daca farurile bat prea jos inseamna ca ai problema cu senzorii de autoleveling .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Farurile bat prea jos pe faza scurta, mecanicul zice ca nu le poate ridica pt ca sunt reglajele mincate/defecte si ca ar face corp comun cu corpul farului.

Mi se pare absurd sa schimb un far pentru ca un surub de reglaj e defect. Chiar sa nu se fi gindit inginerii de la Volvo ca va trebui schimbat sistemul de ghidare, fara sa schimbi tot farul? Mi se pare absurd

Iar din interior eu nu am vazut sa am vreun buton de ridicat farurile.

Uneori mi s-a parut ca atunci cind pornesc masina se ridica mai sus, alteori nu.

Sa fie un sistem de autoridicare si sa nu mearga tot timpul motorasele ???

Chiar daca ai xenon(din fabrica) sau nu tot ai reglaj pe far...asta am descoperit dupa ce am schimbat un bec xenon care se arsese, la Bogdan.

Vazut si reglat mine (la aparat de la service) pt ca la fel mi-au zis si mie mecanicul pe electrica ca e stricat farul...am bagat un imbus si am invartit destul de mult sa se miste sus/jos, stanga/dreapta. Oricum autolevel-ul de la Volvo nu se observa prea mult...in comparatie cu Mazda/Bmw/Audi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi problema o am si eu la farul din stanga sta in jos si la reprezentanta nu a putu fi reglat cel din dreapta da.Am cautat sa le inlocuiesc unu original 1200 si la baieti de la dezmenbrari 600. Nu am xenoane is faruri normale daca cineva are vreo solutie la problema asta ajutati pls.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi problema o am si eu la farul din stanga sta in jos si la reprezentanta nu a putu fi reglat cel din dreapta da.Am cautat sa le inlocuiesc unu original 1200 si la baieti de la dezmenbrari 600. Nu am xenoane is faruri normale daca cineva are vreo solutie la problema asta ajutati pls.

Invarte mult de rotita din far.

Asa mi-au zis si mie "electricienii" de la Primus, ca e stricat reglajul si trebuie alte faruri...era cat pe ce sa ma pun cu caramida pe ele :lol:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu la foarte multe S40/V50 am găsit reglajul rupt/spart/stricat, de fapt la majoritatea .

Asta imi spune 2 lucruri, fie reglajul este foarte prost fie cel care a reglat farul a fost foarte puternic . :lol:

Aceasta piesa se strica cimg0720.jpg

S-ar strica mai puțin sau aproape deloc dacă roata dințată ar fii unsa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca sunt nasoale pentru ca sunt facute de FoMoCo :rolleyes::lol: Daca ''raul'' e deja facut nu stiu daca ar mai avea vreo treaba ungerea acelor rotite minune...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ele se rup pt ca intra in șanțuri praf și normal ca nu poți roti DAR cum romanul este forțos el rotește pana face trosc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si daca se rupe, chiar nu se poate schimba numai reglajul ala?

Mie mecanicii mi-au zis ca face parte din far, etc

Mi se pare absurd... E drept ca nu am avut timp sa stau cu ei sa vad, am lasat masina ca omul si m-am intors dupa ea...la fel

Pai ele se rup pt ca intra in șanțuri praf și normal ca nu poți roti DAR cum romanul este forțos el rotește pana face trosc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba se poate schimba, are cod 30655973 si costa 49RON la Mike1 (Pasior Automotive) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau 45RON la mine :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok e bun ca ne`am elucidat acum cine ma invatza cum sa le schimb smecheriile astea??

Poate dai de cineva sa te dumireasca si cum e cu scrisul ...... mai multa atentie te rog !

Edited by Danyx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e mare inginerie.In primul rand dai farul jos si apoi o sa vezi mirificele reglaje.Ca sa le dai jos trebuie sa tragi de ea ca si de o mufa electrica,cu grija sa nu o rupi si eliberand sigurantele.Apoi the job is done! 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu la foarte multe S40/V50 am găsit reglajul rupt/spart/stricat, de fapt la majoritatea .

Asta imi spune 2 lucruri, fie reglajul este foarte prost fie cel care a reglat farul a fost foarte puternic . :lol:

S-ar strica mai puțin sau aproape deloc dacă roata dințată ar fii unsa .

Am incercat sa reglez si eu farul drept care bate cam la jumatatea inaltimii celui stang.

Noroc ca am citit ce scrie in postul citat. Asa ca am desfacut prima data piesa, am curatat si am dat cu vaselina.

Altfel sigur distrugeam si eu aceasta piesa.

Se pune praf pe partea in forma de U si se blocheaza in piesa care se roteste incat cu greu am reusit sa le despart fara sa rup ceva.

In plus se depune praf si in zona canalului care ghideaza rotita conica alba in suportul negru.

Chiar nu pot sa inteleg solutia asta tehnica.

Acum urmeza sa caut imbus pt. reglajul vertical.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt chei torx si sunt la set.Cea cu care reglezi farul nu stiu exact de cat e,oricum iti va folosi si restul din set daca esti dispus sa mai desfaci ceva pe la ea.

P.S:Rubrica asta iti sta la dispozitie daca vrei sa ne spui mai multe despre tine ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema la mine nu este acea piesa din poza de mai sus, ci rotita care e prinsa in carcasa farului pe care o invirte rotita de mai sus.

Asta din carcasa farului are un dinte rupt si cind ajunge rotita din poza de sus in dreptul lui, normal ca nu mai are ce invirti si da in gol.

Timpenia este ca rotita aia din far nu cred ca se poate scoate sa o inlocui, asa ca o iau babeste: dau farul afra, invirt putin, pun la loc, masor, si la fel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din păcate acea roata nu poate fii înlocuită iar metoda aleasa de tine este cam singura DAR o sa albești pana termini de reglat farurile :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema la mine nu este acea piesa din poza de mai sus, ci rotita care e prinsa in carcasa farului pe care o invirte rotita de mai sus.

Asta din carcasa farului are un dinte rupt si cind ajunge rotita din poza de sus in dreptul lui, normal ca nu mai are ce invirti si da in gol.

Timpenia este ca rotita aia din far nu cred ca se poate scoate sa o inlocui, asa ca o iau babeste: dau farul afra, invirt putin, pun la loc, masor, si la fel...

Fa rost de senzorul de nivel fata si nu trebuie sa mai reglezi farurile decat odata in jos,ca o sa bata prea sus dupa ce pui senzorul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu albeste,asa le-am reglat si eu si momentan nu a iesit nici un fir alb.Trebuie mult calm si rabdare si vei reusi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu albeste,asa le-am reglat si eu si momentan nu a iesit nici un fir alb.Trebuie mult calm si rabdare si vei reusi ;)

Si daca am rupt rotita care e solutia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa o lipesti

sau

daca e dusa de tot trebuie cumparata vreo rotita(cred)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa o lipesti

sau

daca e dusa de tot trebuie cumparata vreo rotita(cred)

E dusa de tot, am si aruncat-o...era cat pe ce sa pun caramida pe far dar stateam 14 zile pana venea altul :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care rotita s-a rupt?Pune o poza eventual.

Si eu am rupt una si am improvizat alt sistem de reglare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now