Guest S40

Zi cu ghinion: ambreiaj

65 posts in this topic

Salutare!

Astazi ambreiajul meu s-a hotarat sa nu mai cupleze in viteze (cu motorul pornit) motiv pentru care am fost nevoit sa tractez masina pana aproape de un service.

Din cate am inteles de la Alex/ Bogdan problema ar fi in proportie de 99% de la niste garnituri. Pe acolo am vazut ulei curgand.

Daca-i mai rau de-atat nu stiu; o sa vad luni la un service ca in weekend vad ca nu sunt dechise. Are cineva alte idei?

Mersi lui Gabi/ Bogdan/ Alex pentru ajutor si safturi.

Mihai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate fi mecanismul hidraulic de actionare neetans (banuiesc ca si 1.8 are ambreiaj hidraulic). In cazul asta ar trebui ca lichidul de frana sa fie scazut.

Poate fi la fel de bine placa de presiune sparta(soarele de pe ea).

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Da, si 1.8-ul are ambreiaj hidraulic. L-am sfatuit prin Gabi sa se uite la nivelul lichidului de frana deoarece vasul este comun pentru frana si ambreiaj. Poate fi de la "Master cylinder" - cilindrul actionat de pedala de ambreiaj sau de la "Clutch slave cylinder" - cilindrul receptor care actioneaza practic bratul ce impinge rulmentul de presiune.

    Sa fie soarele spart sunt slabe sansele, ambreiajul cedeaza rar la S40. Tind foarte tare sa cred ca este din cilindrul de la pedala, pentru ca din ce am mai citit pe alte forumuri e cam "boala de familie".

    @Bogdan - Uita-te sub masina unde e pata (daca poti pe vremea asta), daca este in dreptul rotilor este de la cilindrul receptor, daca e la nivelul bordului e de la cilindrul pedalei. Ca sa nu se apuce mecanicosu' sa desfaca aiurea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu din ce-am vazut (pe ploaie, e drept) lichidul curgea cam in dreptul rotii de la sofer.

inca nu am verificat nivelul de la lichidul de frana dar ma astept sa fi pierdut.

e adevarat si faptul ca de multa vreme cand mergeam prin oras si calcam des ambreiajul incepea sa se auda ca un scartait de cauciuc (cel putin asa sper). Azi am simtit pedala ca tine mai jos inca de dimineata. mai naspa era daca plecam din oras si o pateam undeva pe drum.

uff...tocmai cand ai nevoie atunci te lasa.

mihai

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Sa stii ca si mie imi face acelasi scartzait de "cauciuc pe cauciuc" cand calc ambreiajul, insa fie ca am dat cu WD-40 sau cu vaselina, fie ca am suflat cu aer comprimat exact sub protectia de cauciuc de pe bratul care actioneaza rulmentul de presiune, am scapat de zgomot pt. max 2 saptamani. Deci la mine nu e din garnituri, ci de undeva de unde calca bratul pe un "umar"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite ca weekendul asta cu vreme urata a avut si partea lui buna. Cu ajutorul lui Alex (mersi inca o data omule - esti un munte de bunavointa) am reusit astazi pe vant si ploaie sa rezolvam problema mea de sambata: era vorba de o garnitura mancata de la cilindru cutie.

Ne-am ghidat dupa documentul atasat gasit de Alex in Vadis. Treaba nu e grea....mai greu a fost de infruntat vantu'.

Pedala de ambreiaj are o cursa mai lina acum, punctul de cuplu s-a schimbat putin si-mi trebuie ceva exercitiu pana ma obisnuiesc din nou.

Numai bine tuturor!

Mihai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glad to have helped... ;) Dorm mai bine cu miros de ulei sub nas  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri mi-a picat garnitura de la Slave cilindrul de ambreiaj. In rond la cea mai mare cladire din Bucuresti (casa alba de romania) stateam la semafor cu piciorul pe ambreiaj, treapta 1 de viteza. La un moment dat, masina a inceput sa plece catre masina din fata chiar daca aveam pedala ambreiaj maxim calcata. In acel moment am franat, reusind sa opresc motorul, astfel evitand impactul  cu masina din fata. Mi-am impins masina linistit vreo 20 m reusind sa o "parchez" in marea parcare din fata casei poporului ;D. Neintelegand ce se intampla, am ridicat capota unde am vazut mare udatura de lichid de frana. Am constatat ca lichidul provenea de la cel mai smecher piston din zona, pistonul ce actioneaza ambreiajul.

Bineinteles ca am apelat iar la mesterul cel mai mare si cel mai tare de pe acest forum (va las sa ghiciti numele acestuia), caruia tin sa i multumesc si pe aceasta cale pentru informatiile pretioase si promptitudinea cu care am fost servit (kitul de reparatie pentru cilindru)

Am desprins cilindrul, am desfacut conducta, am schimbat garnitura din interior care a intrat f greu pe cilindru, avand "gaura din interior virgina", am montat cilindrul, facut aerisirea, bagat in viteza fara probleme.

Acum.. problema este ca ambreiajul meu. este dereglat fata de cum mergea inainte sa apara defectul cilindrului.

Tine foarte sus si plec cam smucit. Exista un reglaj pentru cursa pedalei? Sa plece ambreiajul mai patinat ?

Daca nu....asta este, ma obisnuesc cu ea asa, probabil ca asa tre sa fie  ;D iar pana acum a mers prost. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si "S40" de pe forum a schimbat garnitura respectiva si s-a modificat comportamentul masinii (a inceput sa tina mai sus). Probabil este pt. ca ambreiajul necesita aerisire si cupla mai "jos"... acum ai garnitura noua, ai sistemul aerisit, cupleaza cum ar trebui :)

Te pup si la mai putine probleme (eu tin un set in masina de azi) ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

"eu tin un set in masina de azi" Buna idee MC, faptul ca au picat garniturile de la Slave, ma face sa ma gandesc ca nici Master-ul nu sta prea bine. Trebuie sa studiez problema ca nu cumva sa ma ia pe nepregatite ca Sleve-ul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot 30RON sunt si alea, si am in stoc vreo 4 bucati :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, am inteles, un set este al meu !

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut..am si eu aceasi problema...azi cand am mers prin oras am inceput sa dau de belea....daca tineam mai mult piciorul pe pedala de ambreaj si incercam sa bag in viteza face foarte urat..trebuia sa fac doua pedale sa intre in viteze..dupa ce am ajuns intr-un final la servici si m-am dus dupa doua ore la masina nu am mai reusit sa schimb vitezele..tineam ambreiajul calcat si dupa cateva secunde incepea sa plece singura.banuiesc ca tot beleaua cu garniturile o am.ulei am vazut putin deasupra la cutie unde este bratul de la ambreiaj dar nu stiu daca este proaspat pt ca era cam intuneric afara....banuiesc ca pe la acele garnituri curge..as vrea si eu niste pareri si daca puteti sa-mi recomandati un service...multumesc frumos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai probabil problema este tot de la garniturile cilindrului. Ce sa mai recomandam service? pui tu manuta si in 30 min este gata.

Desfaci conducta, surubul care tine cilindrul, scoti cilindrul afara, studiezi orinea arcului si a pistonului cu garnitura, schimbi garnitura si urmezi procedura inversa fata de demontare.

Cand toate sunt puse la loc, punem lichid de frana in vasul din stanga acolo unde este pompa de frana, facem aerisire cu ajutorul unei alte persoane si cu aerisitorului pozitionat pe cilindrul buclucas (cum era inainte frana la dacie).

Procedura este foarte simpla. Te-as fi ajutat eu, dar din pacate trebuie sa plec din Bucuresti, iar maine sunt la munci. 

P.S.

Garniturile le-am achizitionat de la Alex.

Ca sa bagi garnitura cea virgina pe piston, trebuie sa te servesti de doua surubelnite si de o alta persoana care sa iti intinda garnitura cu aceste surubelnite (nu se rupe)

Daca nu ai inteles ceva iti stau la dispozitie 0724239411

Share this post


Link to post
Share on other sites

ufff...am rezolvat problema cu garniturile..le-am schimbat cam in 40 de min..o intrebare am..am pus lichid de frana 2+2 dot 4,mai aveam si lichid de frana bosch dar un prieten mi-a spus ca e mai bun 2+2 si am pus cum a zis el...trebuie sa il schimb pe tot sau ajunge ca am completat cu lichid?am facut exact cum ati spus..am desfacut conducta de aer,conducta de lichid de la baza pompei pe urma pompa si am schimbat garniturile pe urma am urmat ordine ainversa.multumesc mult pt ajutor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte bun bun. Nu cred sa existe vreo problema cu lichidul de frana daca este acelasi DOT 4

Nu am citit daca ai facut aerisirea! Sau inteleg ca ai facut totul si merge OK?

Ma bucur ca ti-am putut fi de ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dap..am facut si aerisirea...acum parca apas putin mai greu pe pedala de ambreaj..sau poate este doar o iluzie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este o iluzie, este normal ca dupa aerisire sa se schmbe putin situatia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va Salut! am si eu o itrebare: in treapta "I" si in marsalier intra cam greu; nu tot timpul dar din cind in cind in marsalier caraie cind o bag iar in treapta 'I' nu vrea sa intre decat daca ma duc cu schimbatorul intai spre treapta 'II'!!! de la ce credeti ca poate sa fie? se poate sa fie se la ambreaj ca nu e aerisit??? mentionez ca se intampla simptomul cu ambreajul calcat la podea!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ severciprian  99% este din timonerie! Arunca o privire in Vadis, documenteaza-te referitor la timonerie si verifica apoi eventualele jocuri din bucsele acesteia. Spor!

Daca nu ai Vadis-ul da-mi un pm  si se rezolva! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciprian pt VADIS ai pm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca am facut BUBA la masina nu sunt sigur dar poate ma puteti ajuta!!!! Am aierisit cilindru de la cutie ca la carte si acum se aude un suerat cind merge motorul pe liber si cind calc ambreiajul se aude un chitait subtire parca fier pe fier!!! :'( :'( :'( Ce poate sa fie????????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now