stream_title_7

Showing all content. Edit this stream

  1. Today
  2. Povestea lui Blueberry

    Buna ziua! Check engine! :))) A murit subit supapa de control turbo. Am ramas cu vreo 140-150 cp la 3 psi de boost. *vioara mica*. Schimbată cu aceeași unitate Pierburg de Porsche. In schița aveți desenat cu verde cum trebuie sa direcționeze aerul când e buna și cu roșu cum direcționa a mea de pe mașina. Soricei pe culorile din manual. :)) Gasit și luat de rezerva toate clipsurile de pe usi care țin gumele anti vânt. Am și pentru fata și pentru spate. Gasit câteva seturi de stickere protecție anti piatra pentru aripile fata și aripile spate. Nos.    Gasit cablu acceleratie nou. Nu mai e livrabil de ceva timp. Luat un releu secundar de Guard 2 cu doua telecomenzi. Tot nou. Rezerva la ce este pe mașina. Din păcate frecvente diferite între telecomenzile actuale și cele proaspăt ajunse, așa ca vor lucra doar in perechi cu releele lor, dar nu ma deranjează.
  3. Last week
  4. Povestea lui Blueberry

    Buna ziua! Ajuns kitul updatat de senzori de detonatie. Include protectiile si prinderile pentru cablaj. Kitul a început sa fie pus din luna August 1998. Ulterior a apărut un buletin tehnic prin 2002/2003 pentru update și la modele MY95+. Costa undeva la 240€ plus transport. Sau aveți noroc ca mine sa fie pe licitații si sa nu îl vrea nimeni. :)) Atenție la mufe, la orientarea senzorilor si la cuplul de strângere pe bloc. Ajunse si garniturile de protecție injectoare. Umpic târziu, dar oricum scot rampa din nou când pun distantierul phenolic pe chiulasa. Luat celebrul breloc btcc cu varianta estate pe care îl voiam de mult. Multumesc.
  5. Earlier
  6. Povestea lui Blueberry

    Apropo, update radiatoare do88. Scumpe, nu se potrivesc perfect nici între ele, deși sunt făcute de aceeași firma ambele, mari, abia le bagi la loc, îți reduc spațiul dintre ventilator și motor cu aproximativ 27 mm, lucru care va face grea orice lucrare in zona aia, cablajele din jur trebuie acum protejate termic de caldura radianta, splash guard-ul aproape nu mai are loc, senzorul de temperatura exterioara trebuie mutat. Nasol, nu? Ei bine, dacă as mai avea și alte P80-uri, FĂRĂ discuții as monta aceleași piese și pe alea. -Racirea e mult mai eficienta (timp scăzut de funcționare ventilator motor când porneste).  -răspunsul la pedala este mult mai bun (ambele gauri ale traseului de aer fiind acum de același diametru). -intercoolerul cât timp motorul functioneaza rămâne RECE la atingere, chiar si cu clima pornita și 38 de grade ambiental. Nu înțeleg ce magie neagră este asta, dar nu mai am deloc comportament de heat soaking când merg bara la bara. Cu transport și mici accesorii, sunt vreo 1200€ și astea, dar da, merita! Multumesc.
  7. Povestea lui Blueberry

    Buna ziua! More supporting mods were needed! :)) Instalat injectoare verzi (Bosch Green Giants). Atenție la fake-uri! Sunt multe. Schimbat bujiile. NGK bkr7eix iridiu. Acum practic, cu tot cu regulatorul de presiune de benzina de 4 bar, cumva avem atât injecția, cât și aprinderea de S60R. AWD-ul ăla de ar mai fi. :)) Schimbat preventiv senzorii de poziție la came și la vilbrochen. Bosch. Luat niște reviste de răsfoit. Merge frumos: https://youtube.com/shorts/LlYkAJhfMOM?si=hogTTXbJmUr3IGFN Multumesc!  
  8. Modelul EX90

    Pana la urma se pare ca nu este totul chiar atat de roz: https://piataauto.md/Stiri/2025/07/Volvo-a-recunoscut-ca-modelele-electrice-EX90-si-ES90-sunt-un-esec-si-anunta-inregistrarea-unei-pierderi-de-1-miliard-de-euro-cauza-acestora
  9. Bună ziua, dețin un volvo xc 60 2016, 2.0 diesel D4, 190cp, automat. La rece motorul smuceste, da sa moara, întreruperi, dacă o las sa plece fără sa accelereze la fel, în marșarier la fel, dacă depășesc 1400-1600 ture nu mai face, dacă se incalzeste masina nimic. I am desfăcut galeria de admisie, a fost plina, capetele plina, egr curat, clapeta curata, pe tester nu da nici o eroare, de cand am curățat o parca nu se mai simte asa tare socul, întreruperea. Dacă aveți vreo sugestie, mulțumesc.  Emil
  10. Vă salut. La un Volvo XC60 an 2015 atunci când accelerez, mergând cu mașina, de aude un fâsâit, pe loc nu o face. Menționez că nu are erori și vizual nu am văzut vreun furtun spart. Mulțumesc.
  11. Povestea lui Blueberry

  12. Povestea lui Blueberry

    Buna ziua! Luat lămpi iluminat interior spate, noi. Luat senzor temperatura exterioara, nou. Gasit airbag funcțional bej in Olanda. O sa vina acasa cu un amic, șofer de tir. Fabuloasa suma de 20€. :)) Luat senzori de detonatii noi. Aia originali ai masinii sunt inca ok, dar plimba aiurea STFT-ul câteodată, lucru care ma enerveaza de câțiva ani… Greu când vrei cai și trebuie totul sa se comporte “like new”. Trăiască Launch-ul, cu el am identificat schema. Apoi, când @pedala a confirmat un comportament asemanator la el, nu am mai stat pe gânduri. Saru’mana, mr. Encyclopedia!  Suporții interiori pentru cui, aia care se bagă in longeroanele spate pe post de ranforsare, proaspăt veniți de la sablat si tras in primer.  Salutam! 
  13. Povestea lui Blueberry

    Toți suntem profani, pana batem la poarta, bro! :)) Circula, circula. Cam 4000-ish km pe an. Merci de intervenție! 
  14. Povestea lui Blueberry

    Bogdan, tu mai și circuli cu mașina asta? Pentru un profan ca mine (aș zic e mai degrabă afon) în ale mecanicii auto, mi se pare extraordinar ce faci tu. Probabil totul este susținut de o pasiune nemărginită pentru ”surubăială” și pentru Volvo, ca marcă.
  15. Povestea lui Blueberry

    Salutam! Ajuns ultimele chestii de suspensie. Talere și fixare arcuri spate, șuruburi, șaibe, piulițe speciale, etc. Nu este mentenanța. Toate astea se vor lega la un nou sistem de suspensie, puțin mai diferit. Ajuns ultimele chestii pentru swap-ul de turbo. Prezoane, garnituri, piulițe, etc. Ajuns primerul și vopseaua VHT cu care am pregătit partea calda a 20T-ului și noul Japanifold care se montează.  Protectie termică DEI pentru tubul de admisie.  Extins cu 10-12 cm tipsul evacuării. Sunetul din habitaclu este acum comparabil cu evacuarea stock. Câștigăm atât pe partea de liniste, cât si pe cea estetica. Tot teava de inox și asta de umplutura. Interceptat @capi_1977 la intrarea in țara, de la care am confiscat o tăviță bej de portbagaj. Îndreptam umpic zona peste care a uitat geamantanul si o sa fie ca noua. :)) Much more to come. Bog.
  16. Am uitat sa menționez ca nu scad turatiile, termometrul rămâne în parametrii normali.
  17. Bună ziua, dețin un volvo XC60 D4, 2.0 190 Cp din 2016, automat, 159000km,  Masina o dețin de 1 an de zile, schimburi efectuate, intrenire la zi. Problema care o am: La pornire câteodată parca da se înece, sughite, da sa se oprească, câteodată și când plec de pe loc, dimineața predominant când este motorul rece. Nu face tot timpul asa, are săptămâni în care nu face, mentionez ca fac km destui cu ea, mai mult in oras . În aceasta dimineața am pornit o, nu a făcut, am schimbat în marșarier și s a oprit motorul, a repornit după, normal, dar cu mici întreruperi. I am făcut test baterie, electromotor , toate bune... Pe testeru normal nu volvo mi a apărut eroarea aceasta: U030141 Software Incompatibility With ECM/PCM.System Internal Failures. General Checksum Failure Dacă știe cineva și ma poate îndruma? Va mulțumesc anticipat! Emil Sibiu
  18. Povestea lui Blueberry

    Buna, buna. Ajuns pachetul de la IPD (ca nici aia n-au scăpat de mine). A stat in vama romana mai mult decât a făcut pe vapor din statele unite… :)) Nimicuri, clipsuri, garnituri, șuruburi noi pt capac, kit fixare capitonaj portbagaj, joja și tub updatate (modelul cu doua o-ring-uri) și o pompa de apa Aisin pe când ma apuc iar de distribuție. Dar piesa de rezistența este celebrul distantier “phenolic” de admisie, care separa termic galeria de chiulasa. Sa vedem ce știe sa facă… Ajuns cuiul de remorcare. Bara este la curatat și powdercoating. Gatul este in stare aproape noua (ca astea detașabile stau majoritatea timpului in portbagaj). Doar desfăcut, curatat și uns bine. Bonus, am primit si cheie la el. Mai și funcționează. :)) Primit suporții noi de eleron. E o surpriza mare aici la ce o sa ii folosesc!   După câteva zile de transpirat și mestecat de unghii, pana la urma a ajuns senzorul de temperatura motor OE, pierdut de posta suedeza. 
  19. Curea distributie motor B5254FS

    Salutari. Logica-mi dictează ca vei avea aceeași curea prefacelift de 21. Capacul de la distribuție se da jos ft ușor. Un singur șurub pe mijlocul lui. Poți măsura cureaua de pe mașina, sau poți comanda ambele modele și dai retur la cea care nu e buna. Mult spor.
  20. Povestea lui Blueberry

    Ajuns de la Sorin setul de Commets. Caut unele bune de mult. Trimise la fardat in gunmetal grey de Porsche. 932 Anthracite-ul OE e frumos, dar prea deschis pentru gustul meu. De asemenea au primit tratament ceramic. Total distracție cu jante, anvelope, transport și reconditionat~1400€.   Urmeaza sa ii vina cui remorcare detașabil (cu cheie) original Volvo (Mother of unicorn!). Montat ceasul Innovate (Boost+AFR). MAP-ul nou am reușit sa îl ascund lângă farul din stanga. Sta departe de caldura și nu sare in ochi. Trebuie sa ajungă alt suport de ceas. Al lui nu sta cum am nevoie. Multumesc!
  21. Povestea lui Blueberry

    Saru’mana de susținere! 
  22. Povestea lui Blueberry

    Auch, air bag-ul ala negru e ca nuca in perete. Altfel, in continuare-mi exprim tot respectul fata de dedicarea ta si acest proiect in general!
  23. Salutare tuturor, Detin un Volvo 850 din 1992 cu motorul B5204FS nr. de serie 31045. Acum 7 ani a fost nevoie de schimbam motorul (se fisurase blocul), am gasit un bloc de 2.5 B5254FS 25292, peste el am pus chiuloasa de la motorul original, blocul "nou" fost camasuit, pistoane, segmenti, cuzineti noi; chiuloasa verificata. A fost schimbata si distribuitia doar ca nu stiu exact ce piese s-au folosit si daca s-au folosit cele corecte.  A venit momentul sa fac din nou distributia, ce curea si pompa trebuie sa pun, 21mm sau 23mm? Nu stiu din ce an era masina de pe care s-a luat blocul de schimb. Din ce am vazut pe site-uri de piese Volvo gen Skandix, pana la nr motor 131154 e de 21 mm cureaua, nr motorului meu e din 5 cifre nu din 6 cum apare pe site, asta inseamna ca ma incadrez la cea pana in 131154 de 21mm?
  24. Povestea lui Blueberry

    Misto volanul. :)) Care aveți celebrul airbag bej de S90, let me know. Testat in premiera noul cablaj de remorca. Merge tot, fără extinctoare, all good.   Poate o pun la treaba, sa mai scot din cheltuieli. :)) Luat un set de Pilot Sport 5, după laudele unui prieten. PSC2-urile au cărnița, dar au apărut multe microfisuri lately, deci se cer la pensie sau drift. Clipsuri noi de grila. Multumesc.
  25. trage dreapta

    Înainte de a schimba tot ce se poate, schimbă service-ul unde faci revizia. Nu e normal să nu detecteze de unde e problema.
  26. Povestea lui Blueberry

    Buna ziua! Comandat din Suedia un set de Commets. Caut de mult modelul. Trimis deja la scanare, verificare și powdercoating. Culoarea va fi Gun Metal Grey după cod de nuanța de Volvo. Început demersul pentru upgrade frâne spate la varianta de pe XC90 V8, cu disc ventilat de 308 mm și etrieri flotanți. Etrieri noi pentru upgrade spate, bucse și flanse suspensie, toate noi, pentru ca nu mai sunt mulțumim de cum se comporta cu amortizoarele fata OE și Nivomat pe spate, așa ca urmează upgrade suspensie. Becuri Osram portocalii cu dublu filament pentru pozițiile fata de America. Găsiți pe autodoc24. Inca câteva nimicuri de pe do88, inclusiv linii de vacuum siliconice negre. Grilele de jos din bara fata cu toate picioarele intacte. Multumesc!
  27. Povestea lui Blueberry

    Salutam! Ajuns intercoolerul și radiatorul de la DO88. Full aluminiu. Foarte misto fitmentul împreuna. Vin la pachet cu prinderi, toate șuruburile necesare și instrucțiuni. Am câteva weekenduri pline înaintea mea. :)) Part number: Intercooler: ICM-130. Radiator: WC-200-00. Chapeau!
  28. trage dreapta

    Buna ziua colegi, xc ul meu trage dreapta destul de tare. I s-a făcut geometria in februarie 2025, de atunci s-au circulat numai 3000km cu ea, cred că mai puțin de jumătate din aceștia cu roti complete de iarna, iar restul cu roti de vară. Anvelope de iarnă Bridgestone (2023), anvelope de iarnă Falken (2024), jante originale de 18" pt iarna, cele de vară...nu mai știu, dar perfect compatibile. I-am trecut roțile de pe stingă pe dreapta, cu același rezultat. Am trecut roțile de pe spate pe fata, tot trage dreapta. Anul trecut în primăvara s-au înlocuit amortizoarele față. Exista o subtilă vibrație in volan la viteze de peste 120/h. Din principiu nu gonesc pe autostrada, nedepasind 140/h decit in cazuri rare. Plănuiesc sa schimb toate rotile cu altele de celălalt Volvo (V60) care sunt tot de 18" și să văd cum se comportă cele două mașini. V ul la 130 sta drept, XC ul la 70-80 vrea neapărat să mă bage în șanț. Mașina nu a fost implicata in vreun accident care sa afecteze directia.  Ce as mai putea face in cazul in care nu observ nici o schimbare de comportament nici după schimbul de roti de pe cealaltă mașină? Să mă apuc sa schimb tot ce tine de direcție, mai puțin amortizoarele?  La ultima revizie anuală ( acum 3 zile) am menționat problema, s-au verificat componentele sistemului de direcție, nu s-a observat nimic. ITP ul a fost făcut în Aprilie și nu s-au observat jocuri sau elemente care sa necesite înlocuiri. Atașat este ultimul raport de geometrie făcut in februarie. Mulțumesc pentru sugestii. 
  29. Load more activity